تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
سید راضی نوری در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

افزایش قیمت کالاهایی که مواد اولیه آن در داخل است، توجیه ندارد/ دولت نظارت بر بازار را افزایش دهد

سید راضی نوری عضو کمیسیون کشاورزی با اشاره به افزایش قیمت ماکارونی می‌گوید: مواد اولیه ماکارونی آرد است. با توجه به بارش‌های مستمری که داشتیم میزان برداشت امسال بیشتر از سال گذشته بود. از طرفی، با توجه به اینکه کمبود تولید گندم نداشتیم باید بررسی کنیم که علت افزایش قیمت ماکارونی طی روز‌های اخیر چه بوده است.

افزایش قیمت کالاهایی که مواد اولیه آن در داخل است، توجیه ندارد/ دولت نظارت بر بازار را افزایش دهد

رویداد۲۴ از اواخر سال گذشته، شکر و از چند هفته پیش نیز شاهد افزایش قیمت ماکارونی در بازار بودیم. با توجه به اینکه مواد اولیه ماکارونی در داخل کشور موجود است، ولی قیمت این کالا رشد صد درصدی داشته و به نظر می‌رسد کنترل بازار از دست دررفته و هر روز با بالا رفتن یکباره کالایی خاص مواجه هستیم.

سید راضی نوری به رویداد۲۴ گفته مواد اولیه ماکارونی آرد است. با توجه به بارش‌های مستمری که داشتیم انتظار می‌رفت که برداشت گندم سه برابر سال گذشته باشد، اما با وقوع سیل، میزان برداشت کاهش پیدا کرد، ولی با این حال، میزان برداشت امسال بیشتر از سال گذشته بود. از طرفی، با توجه به اینکه کمبود تولید گندم نداریم باید بررسی کنیم که علت افزایش قیمت ماکارونی طی روز‌های اخیر چه بوده است؟

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص افزایش قیمت شکر بیان کرد: به دلیل وقوع سیل اخیر، دولت شکر زرد از خارج وارد کرد تا به شکر سفید تبدیل کند تا در ادامه بتواند بازار را تنظیم کند، بنابراین با وارداتی که انجام شد مشکلی در خصوص تامین شکر نداشتیم. در این راستا عده‌ای دلال، مافیا و واسطه با احتکار‌هایی که انجام دادند موجب زحمت مردم شدند و با این کار، گرانی کالا را رقم زدند تا بتوانند در زمان مناسب با قیمت بالاتر جنس خود را عرضه کنند.

نوری خاطرنشان کرد: خواسته همیشگی ما از دولت و دستگاه‌های نظارتی ورود جدی به بحث گرانی‌ها است، زیرا در شرایط فعلی که مشکلات اقتصادی زیادی در کشور وجود دارد نباید مسئله گرانی کالا‌هایی که مواد اولیه آن در داخل کشور موجود است، مطرح شود و به نظر من افزایش قیمت ماکارونی و شکر هیچ توجیهی ندارد.

عضو کمیسیون کشاورزی گفته مجموعه نظارتی وزارت جهادکشاورزی و وزارت صمت باید به موضوع گرانی‌های چندماهه اخیر ورود جدی پیدا کنند، ولی آنها جلوی قیمت‌های افسارگسیخته بازار را نگرفته‌اند و هر روز شاهد نوسان‌های شدید بازار هستیم.

او افزود: جای تاسف دارد در شرایطی که تحریم‌های بین‌المللی بر ما تحمیل شده، عده‌ای در داخل به مردم خودشان هم رحم نمی‌کنند تا وضعیت کشور به سمت نابسامانی بیشتر سوق پیدا کند. از دولت می‌خواهیم که نظارت‌ها را افزایش دهد و اصلاً قابل قبول نیست که ما حتی با رشد قیمت کالا‌هایی روبرو باشیم که مواد اولیه آن در مملکت موجود است.

نماینده شوش با بیان اینکه از دستگاه‌های نظارتی به ویژه قوه قضاییه و سازمان تعزیرات حکومتی انتظار داریم که در خصوص گرانی کالا‌ها ورود کنند، گفت: ما مردمان خوبی داریم، ولی نباید بیش از این آن‌ها را متحمل فشار‌های روحی و اقتصادی کنیم، زیرا ادامه این روند بر بی‌اعتمادی بیشتر مردم به مسئولان می‌افزاید و حقیقتاً این موضوع جای نگرانی دارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان