تاریخ انتشار: ۱۷:۳۱ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۸

استقبال نمایندگان مجلس از شفاف سازی لیست دریافت تسهیلات اشتغال

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه، مسئله شفافیت یکی از حلقه‌های مفقوده ای است که در اقتصاد کشور وجود دارد، گفت: این شفاف سازی باید به عنوان یک الگوی موفق باشد.

استقبال نمایندگان مجلس از شفاف سازی لیست دریافت تسهیلات اشتغال

رویداد۲۴ سید راضی نوری، نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی در خصوص انتشار جزئیات و اسامی دریافت کنندگان وام اشتغال پایدار روستایی و عشایری توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مسئله شفافیت یکی از حلقه‌های مفقوده ای است که در اقتصاد کشور وجود دارد و اقدام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کار بسیار مهم و اساسی بود که به نظرم می‌تواند الگویی برای کل وزارتخانه‌ها باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، درباره جوان‌گرایی در انتصابات نیز گفت: جوان‌گرایی کار بسیار مهم و اساسی است و باید در کنار جوانان، افراد با تجربه و پخته حضور داشته باشند و جوان موفق، زمانی می‌تواند کارش را با موفقیت انجام دهد که تیم مشاوره پخته در کنارش داشته باشد. ویژگی جوان این است که کار را با انرژی و انگیزه پیش می‌برد و باید از پختگی مشاوران باتجربه استفاده کند.

وی گفت: با توجه به شعار سال که مقام معظم رهبری نامگذاری کردند، باید برای رونق تولید و برداشتن موانع تلاش کنیم تا جلوی محاصره اقتصادی دشمن گرفته شود.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انتظار داریم سایر وزرا و مسئولین ارشد کشور این حرکت شفافیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به عنوان یک الگوی موفق در نظر بگیرند و برای مردم شفاف سازی انجام دهند.

وی عنوان کرد: شرکت‌های وابسته به شستا نیز این مسئله شفافیت را آغاز کرده اند و اگر واردات، صادرات و… این شرکت‌ها به طور شفاف در دید مردم باشد، بسیار کار اساسی و مهمی انجام شده است.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: این پول‌ها، بیت المال است و از صندوق توسعه ملی برداشت شده است و با این شفاف سازی عموم مردم در جریان قرار گرفتند و به راحتی دستگاه‌های نظارتی و بازرسی نیز این اطلاعات در اختیارشان قرار دارد.

نوری مطرح کرد: وقتی آمار مشخص باشد، دیگر نگران نمی‌شویم که خدای ناکرده رانتی وجود دارد.

همچنین محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص انتشار جزئیات و اسامی دریافت کنندگان وام اشتغال پایدار روستایی و عشایری توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: من اولین جمله‌ای که هنگام دیدن وزیر عرض کردم تقدیر و تشکر از شفاف سازی ها، روشنگری و اطلاع رسانی آن به نمایندگان و مردم و از توجهی که به جوانان متخصص و صاحب نظر داشته اند تشکر کردم.

وی افزود: بحث اشتغال و حل مشکلات صندوقهای بازنشستگی باید از اولویتهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشد.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان