تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۲۸ نظر

میترا نجفی همسر دوم شهردار سابق تهران با ۵ گلوله به قتل رسید/ نجفی به قتل اعتراف کرد +جزئیات

میترا نجفی همسر دوم محمد علی نجفی به علت اصابت گلوله در خانه‌اش به قتل رسیده است.
میترا نجفی همسر دوم نجفی(شهردار سابق تهران) به قتل رسید+جزئیات
رویداد۲۴  بر اساس اطلاعات موجود همسر نجفی که زن جوانی بود در خانه مسکونی خود در منطقه سعادت آباد به قتل رسیده است. شهریاری درباره آلت قتاله گفت: این زن جوان به علت اصابت گلوله در خانه‌اش به قتل رسیده است. ماجرای همسر دوم محمد علی نجفی در سال گذشته پس از استعفای او از شهرداری تهران خبرساز شد.

شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران در آخرین اطلاعات از این ماجرا گفته است لحظاتی قبل محمد علی نجفی به پلیس آگاهی تهران مراجعه کرده و خود را تسلیم مأموران کرد. نجفی با اعتراف به قتل همسرش انگیزه خود را از ارتکاب جنایت، اختلافات خانوادگی مطرح کرده است.

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران به رویداد۲۴ گفته نجفی ساعت ۱۹ به آگاهی مراجعه کرده است. همچنین دست‌نوشته‌ای از جانب نجفی کشف شده که در آن به ارتکاب جنایت و همچنین علت و انگیزه خود اعتراف کرده است.

محمدعلی نجفی و میترا استاد

 


نجفی از شهریور تا اسفند ۱۳۹۶ بر جایگاه شهرداری تهران نشست، اما در واپسین روز‌های این سال استعفا کرد و بررسی کناره گیری او به جلسات شورای شهر تهران در سال بعد موکول شد و در آغاز سال ۹۷ اعضا با استعفای او موافقت کردند.

پس از آن، اما در حالی که تصور می‌شد محمد علی نجفی مدتی از رسانه‌ها غایب خواهد بود و به معالجه بیماری‌یی می‌پردازد که به خاطر آن کناره گرفته بود ناگهان بحث همسر دوم پیش آمد و پس از شایعاتی که دربارۀ درست بودن یا نبودن این خبر و صیغه‌ای یا عقدی بودن ازدواج آن دو مطرح شد «میترا استاد» به عنوان «همسر عقدی» گفتگو کرد.

انتظار برای واکنش محمد علی نجفی، اما به درازا نکشید، چون با انتشار تصویری صمیمانه و متفاوت با عرف رسمی مدیران ارشد جمهوری اسلامی در اینستاگرام و با شعری از حافظ به شایعات پاسخ داد و عملا تأیید خبر ازدواج خود با میترا استاد بود که دیگر با عنوان میترا نجفی مصاحبه می‌کرد.

«اگر غم، لشگر انگیزد که خون عاشقان ریزد
من و ساقی به هم سازیم و بنیادش براندازیم»

با این حال، هر چند خبر ازدواج رسمی این دو تایید شد، ولی انتساب این صفحه و مطالب مندرج در آن به نجفی تکذیب شد. همان زمان، میترا استاد نیز گفت‌وگویی با سایت امید مردم انجام داد و گفت هر فردی می‌تواند عاشق شود و ازدواج کند، همه انسان‌ها تا زمانی که جان دارند حس دوست داشتن در وجودشان است.

او گفته بود هر انسانی یک زندگی خصوصی دارد؛ چه آقای دکتر نجفی و چه هر شخصیت دیگری؛ درست نیست با کسی که واقعا اینقدر برای کشور و نظام زحمت کشیده است، اینطور رفتار کنند؛ با تمسخر صحبت کنند که ایشان چرا ازدواج کرده است. یک عده می‌گویند این‌ها طلاق می‌گیرند و اختلاف سنی دارند، این حرف‌ها چیست؟ این سخنان را می‌گویند تا به زعم خود برای تخریب دکتر نجفی نظر‌ها را جلب کنند، متاسفانه به من تهمت زدند که من زن صیغه‌ای دکتر نجفی هستم در حالیکه من عقدنامه دارم و حتی اگر صیغه هم باشد هیچ مشکلی نداشت.

وی با اشاره به نحوه ازدواجش با دکتر نجفی تاکید کرد: آقای دکتر نجفی از من خیلی محترمانه خواستگاری کردند و من هم بعد از مشورت با خانواده به ایشان جواب مثبت دادم و این زندگی سر گرفت.

هر چند آقای نجفی اکنون به عنوان شهردار پیشین تهران شهرت دارد، اما سال‌ها وزیر آموزش و پرورش بوده است. او در سال آخر دولت مهندس موسوی وزیر آموزش و پرورش شد و در تمام سال‌های ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی نیز عهده دار این سمت بود و به گواه کارشناسان در دورۀ وزارت او آموزش و پرورش نظر مثبت فرهنگیان را جلب کرد.

نجفی در ۳۰ سالگی و در آغاز دهه ۶۰ وزیر علوم هم بوده که در آن زمان «فرهنگ و آموزش عالی» خوانده می‌شد و در دولت اصلاحات نیز یک چند معاونت ریاست جمهوری را بر عهده داشت.

در تاریخ ۴۰ ساله جمهوری اسلامی این اولین بار است که همسر یک مقام مشهور سابق این گونه به قتل می‌رسد و بیرون از دنیای سیاست و از منظر رسانه‌ای ابعاد این قتل شاید تنها با قتل همسر ناصر محمد خانی بازیکن و سرمربی فوتبال قابل قیاس باشد. هر چند تنها یک ساعت پس از انتشار خبر نمی‌توان قضاوت کرد که آیا قاتل یا قاتلان نیز شباهت‌هایی در انگیزه‌ها با آن فقره دارند و آیا این ماجرا هم یک «شهلا جاهد» دارد یا نه؟

آخرین خبر نیز حاکی از آن است که خبرنگار تارنمای انصاف نیوز در توییتی خبر داده که او قصد داشته امروز به دفتر این سایت بیاید و مصاحبه کند که خبر رسید به قتل رسیده است؛ این موضوع پرونده قتل را حساس‌تر و معماگونه‌تر می‌کند.
 
سخنگوی قوه قضائیه: مستندات صحنه قتل همسر نجفی جمع‌آوری شده است
 
سخنگوی قوه قضائیه گفت: مستنداتی از صحنه قتل همسر شهردار اسبق تهران جمع‌آوری شده است. غلامحسین اسماعیلی، ضمن تایید خبر قتل همسر دوم محمدعلی نجفی گفت: در حال حاضر بازپرس ویژه قتل در محل صحنه وقوع قتل هستند.

وی ادامه داد: همچنین اکیپ‌های مربوط به کشف جرم، پزشکی قانونی و پلیس آگاهی نیز در محل هستند و مستنداتی هم جمع‌آوری شده است.

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص خبر دستگیری شهردار اسبق تهران در این رابطه هم گفت: بنده از این موضوع اطلاعی ندارم، اما می‌دانم تاکنون شخصی به عنوان متهم این قتل دستگیر نشده است.

میترا نجفی همسر دوم شهردار سابق تهران با ۵ گلوله به قتل رسید +جزئیات

محمدعلی نجفی: پرونده قتل میترا استاد در حال بررسی است

شهردار سابق تهران در خصوص قتل همسرش گفت: پرونده قتل همسرم در حال بررسی از سوی مرجع قضایی است. وی در خصوص اینکه آیا ایشان با فرد یا افرادی درگیری داشته است یا شما به فردی مظنون هستید، گفت: اجازه بدهید تحقیقات انجام شود.

شهردار سابق تهران درخصوص اینکه شما آخرین بار چه زمانی همسرتان را دیدید گفت: من الان مشغول کاری هستم و نمی‌توانم صحبت کنم.

آغاز تحقیقات پلیسی در مورد قتل همسر دوم نجفی

تحقیقات پلیسی و قضائی در پرونده مرگ همسر دوم شهردار اسبق تهران آغاز شد. ساعت ۱۲:۳۰ ظهر امروز خبری در مورد مرگ زنی معروف به «میترا» به مقامات قضائی و انتظامی اطلاع داده شد.

به نوشته تسنیم، بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این قتل در طبقه هفتم برج معروف (د) واقع در بلوار خوردین سعادت‌آباد به‌وقوع پیوسته و جسد مقتول در اتاق خواب و در حالیکه به ضرب گلوله به قتل رسیده، کشف شده است.

دقایقی بعد مأموران پلیس و قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران در محل حاضر شدند. شهریاری اعلام کرده که بر اساس اطلاعات موجود، زن جوان همسر دوم محمدعلی نجفی _. شهردار اسبق تهران_ بوده که در خانه مسکونی خود بر اثر اصابت گلوله به قتل رسیده است.

پیگیری‌ها از محل وقوع این حادثه که برجی در محله شهرک غرب است حاکی از آن است که همچنان با گذشت بیش از یک ساعت از وقوع این جنایت عوامل پلیس و مقامات قضائی در محل حاضر و تیم‌های تخصصی پلیس در حال بررسی صحنه جرم، انگشت‌نگاری و نمونه‌برداری از محل هستند.

این واحد مسکونی متعلق به همسر نجفی بوده و پس از بررسی صحنه جرم با دستور مقام قضائی جسد به پزشکی قانونی منتقل شده و پرونده نیز از سوی پلیس رسیدگی خواهد شد. برابر پیگیری‌ها تا لحظه تنظیم این گزارش محمدعلی نجفی، شهردار پیشین تهران در محل حاضر نشده است.

اولین تصاویر از محل قتل میترا استاد همسر محمدعلی نجفی را از این لینک ببینید

 

صحبت‌های پلیس درباره قتل همسر نجفی را از اینجا ببینید

 

میترا نجفی با ۵ گلوله به قتل رسیده است

 

با حضور سرپرست دادسرای جنایی در محل، تحقیق در خصوص مرگ میترا نجفی همسر دوم شهردار سابق تهران که با اصابت ۵ گلوله به سینه جان باخته است آغاز شده است. سایت الف گزارش داده که بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد عامل یا عاملان این جنایت پس از اطلاع از تنها بودن مقتول در خانه، وارد محل سکونت او در برج میترا در سعادت آباد شده و او را به قتل رسانده‌اند.

در این ارتباط تیم جنایی و تشخیص هویت تحقیق از نجفی شهردار سابق و همسایه‌ها را آغاز کرده و با بازبینی دور بین‌های مدار بسته پلیس آگاهی در جستجوی سرنخ‌هایی برای راز گشایی از این جنایت که به احتمال فراوان به انگیزه انتقام صورت گرفته را آغاز کرده است.

فیلم داخل ساختمان خانه همسر محمدنجفی را از اینجا ببینید
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۸
درود برسید علی اولاد علی
|
Germany
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
2
8
بنظر پرونده بابک زنجانی کم مهم نیست ؟ .راستی چه قدرتی از بابک زنجانی محافظت می کند و چرا ؟ این موضوع چندین سال است فکر ها را مشغول کرده . چگونه است که چنین شخصی از داخل زندان وزیر نفت را تهدید می کند ! از این ها گذشته چگونه است که حکمی که قانون صادر کرده بدون اقدام مانده !؟ حل این معما کلافه کننده است . لذا بقول رهبر عزیز باید همه تمکیان از قانون نمایند . درود بر سید علی اولاد علی (ع)
محمدبختیاری معروف به نویسنده ماسالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
2
4
متاسفم.امیدوارم،هرچه زودترواقعیت،پرده برداری شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
مشخص شد و متاسفانه آقای نجفی اعتراف کردن. واقعا باعث تاسفه که کسی که وزیر اموزش و پرورش بوه برای سالهای زیاد اینچنین ادم میکشه.
...
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
1
4
عجب!!!!!!!!!!!!!
مینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
12
8
چطور دلش اومد زن جوان را پرپر کند چطور روش میشه در چشمان معصوم پسر 13 ساله ی همسرش نگاه کند ؟ او انسان نیست هیولا ست هر جایگاه اجتماعی که می خواهد داشته باشد.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
3
0
پرده برداری بشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
5
6
این که به خاطر اختلافات خانوادگی آدم می کشد اگر اختلافات سیاسی و یا اقتصادی پیدا کند دیگه خدا رحم کند
مازندران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
2
8
حتما زن دوم خواسته از آقای نجفی باج خواهی کنه وصبر آقای نجفی هم سر اومد وعصبانیت کار دستش داد
سید رضا سادات رضوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
4
9
چه بگویم خدایا دزدهای جمهوری اسلامی را بی عابرو بکن به حق فاطمه زهرا جانم فدای سید علی خامنه ای فرزند فاطمه زهرا بحق شبهای قدر خیانتکاران را رسوا کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
3
5
چوب خدا صدا ندارد
چون بزند دوا ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
0
1
از قدیم گفته اند مقصر مقتوله
نازنین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
1
6
سلام ،الهی خدا نصیب هیچکس نکنه ،نباید قضاوت کنیم ،خدا همه را عاقبت بخیر بکنه و یک لحظه ما رو به خودمون وا مگذار،همیشه دعا مون این باشه ،چون خیلی ها خوب بودن ولی عاقبت بخیر نشدن پس بهترین دعا ،و هرگز کسی رو قضاوت نکنیم
ازاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
0
3
الهی به حق دل سوخته ی مردم ایران هر کس ظلم به مردم میکنه وحقناس می خوره خدا ازش نگذره
وگرفتارش نکنه وریشه کنش کنه
امین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
0
4
اینم اخر عاقبت زن دوم گرفتن
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
0
3
ازیه طرف یکی کشته شده وازطرف دیگه کسی داغون شده من بیشتردلم برای طرفی که داغون ومیخوادزندگی کنه میسوزه خدانصیب هیچ کس نکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
2
3
خوب کاری کرده
محمدبرادرشهید
|
Germany
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
2
3
کسی که به این مردم وشهدا وخانواده هایشان خیانت کندعاقبتش این میشه چوب خدا صدانداره آقای نجفی پشت کوه رسیده هیچ وقت ظلم بی جواب نمیمونه ماهم خدایی دارم.
ساینا بختیاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
2
1
به نظر من از وزیر اموزش پرورش بعید ای کاش دولت جمهوری اسلامی ایرا ن جواب کوبنده ای به این قاتل بی رحم بدجنس بدهند تا دیگر شاهد همچون قتل هایی در جامعه نباشیم انشاالله انشاالله هرچه زودتر خداوند بزرگ جواب این وزیر بی لیاقت وبی انصاف را بدهد الهی امین ۰!!!!
روح انگیز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
4
5
کسی که زن دوم میشه و روی خرابه زندگی دیگران میخاد زندگیشو بسازد همین حقش هست.حیف از آقای نجفی که در این دام افتاد. خدا کمکش کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
0
4
زندگی شخصی چه ربطی به شخدا و فلان داره
مهسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
2
0
وزیر آموزش و پرورش آدم می کشه ، کادر آموزشی در مدارس با بچه ها چه کارها که نمیکنند توروخدامواظب جوونا و بچه هاباشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
1
1
ما فکر میکردیم اصلاح طلبها فقط هنر فتنه کری و اشرافیت و وادادگی و غربگرایی دارند بابا اینا خیلی هنر دارن قتل هم بلدند
پاسخ ها
R
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
بسیار عالی گفتین...واقعیت هم همینه...
از این به بعد خرابکاری بیشتری از این گروه دیده میشه.‌‌...تازه اولش هست
اكبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
0
1
سلام پول مفت دل بي غم عاقبتش همينه جنبه نداشتن ازبرانقلاب به مال مفت رسيدن از خدا غافل شدن اخرقصه بهترازاين نميشه
محمودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
0
0
نه عزیزم این خانم پرپرشده اگه نمی مرد باجاقو سردکتر نجفی رو می برید ازاینها هرچه بگی برمیاد...
زینب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
0
0
این خونه اومد نداشت براشون ....
سادات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
0
0
تاریخ همه چی رو مشخص میکنه فعلا هیچی نگیم بهتره
حسین اسمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
0
0
شایدم دعواشون شد سرمال تقصیم کردن اون اسله داشته زده کشتش که خودش تنهایی بخوره
نظرات شما
پیشخوان