تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

ممنوعیت واردات غذای سگ و گربه باعث بروز قاچاق می‌شود/ روش‌های سلبی جواب نمی‌دهد

ابراهیمی گفت: اکنون تقاضا برای غذای سگ و گربه وجود دارد و ممنوعیت برای واردات آن باعث بروز قاچاق می‌شود، از این‌رو متقاضیان مجبور می‌شوند به روش‌های مختلف و غیرقانونی این محصولات را تامین کنند.
ممنوعیت واردات غذای سگ و گربه باعث بروز قاچاق می‌شود/ روش‌های سلبی جواب نمی‌دهد
رویداد۲۴ نگهداری حیوانات خانگی طی سال‌های اخیر در کشور روند رو به رشدی داشته و حتی به یک مد در بین سلبریتی‌ها هم تبدیل شده است. چندی پیش سگ‌گردانی در سطح شهر ممنوع اعلام شد و در روز سوم خردادماه مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که تا اطلاع ثانوی واردات غذای سگ و گربه ممنوع است.

علی ابراهیمی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه مشکل کشور ما این است که اقتصاد را دولت کنترل می‌کند و فرصتی برای حضور شرکت‌های خصوصی و غیردولتی فراهم نیست گفت: دولت می‌خواهد التهابات بازار را با ممنوعیت واردات و صادرات برخی از کالا‌ها مهار کند. زمانی که تقاضا برای کالایی وجود دارد اگر ممنوعیت لحاظ شود بازار سیاه ایجاد می‌شود.

ابراهیمی تصریح کرد: وقتی برای واردات کالایی ارز ترجیحی تخصیص نمی‌دهند لزومی ندارد که واردات آن را ممنوع کنند، زیرا این ممنوعیت جز اینکه بازار سیاه و دلالی را به وجود آورد نتیجه دیگری نخواهد داشت.

وی افزود: باید قبول کنیم که نگهداری سگ و گربه در کشور به طور وسیع رشد کرده و باید به عنوان یک تجارت به آن نگاه کرد و این ممنوعیت کار اثرگذاری در اقتصاد کشور محسوب نمی‌شود.

نماینده شازند گفت: اکنون تقاضا برای غذای سگ و گربه وجود دارد و ممنوعیت برای واردات آن باعث بروز قاچاق می‌شود، از این‌رو متقاضیان مجبور می‌شوند به روش‌های مختلف و غیرقانونی این محصولات را تامین کنند.

ابراهیمی یادآور شد: مبارزات منفی همیشه نتیجه عکس داشته است، به جای این که مانع از بروز برخی از رفتار‌ها شویم و زمینه‌های ایجاد نشدن آن را فراهم کنیم، بعد از بروز آن مبارزه می‌کنیم که نتیجه‌بخش نبوده و باعث توسعه و شیوع آن می‌شود.

عضو فراکسیون امید مجلس عنوان کرد: تا به امروز روش‌های سلبی در رفتار مردم جواب نداده است و باید به صورت ریشه‌ای با مسائل برخورد کنیم. هر محدودیت و ممنوعیتی که به صورت دستوری و حاکمیتی باشد به شکل زیرزمینی توسعه پیدا می‌کند و همین موضوع ما را با چالش‌ها و معضلات بیشتری روبرو خواهد کرد.
منبع: اقتصاد24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: علی ابراهیمی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان