تاریخ انتشار: ۱۵:۲۸ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۸

«فرهنگ عمومی» دغدغه تازه بانک ملی ایران در حوزه مسئولیت اجتماعی

بانک ملی ایران که از دیرباز در میان عموم مردم کشور به عنوان یک نهاد اقتصادی جایگاهی ویژه داشته، این روز‌ها ضمن تقویت این جایگاه، وجهه فرهنگی خود را نیز بیش از پیش به نمایش گذاشته است.
«فرهنگ عمومی» دغدغه تازه بانک ملی ایران در حوزه مسئولیت اجتماعی
رویداد۲۴ بانک ملی ایران اساسا با هدف خلع ید بیگانگان از اقتصاد کشور تاسیس شد و توانست به سرعت با جذب سپرده‌های مردمی و جاری کردن آن در فعالیت‌های اقتصادی، آبادانی بخش‌های زیادی از کشور را در حوزه‌های تولید، اشتغال و توسعه زیرساخت‌ها رقم بزند.

با این حال، بخش فرهنگ عمومی که در کشور ما کمتر مورد توجه بوده، این روز‌ها به شدت مورد توجه بانک ملی ایران قرار گرفته است.

یکی از مهم‌ترین وجوه این توجه را می‌توان در فعالیت موزه بانک ملی ایران مشاهده کرد. این موزه به عنوان اثری ماندگار در دوره فعالیت بانک، توانسته حجم قابل توجهی از آثار فرهنگی و هنری را زیر یک سقف جمع آوری کرده و هر روز جمعی از فرهنگ دوستان را نزد خود گرد آورد.

موزه بانک ملی ایران علاوه بر این که جایگاه مناسبی در میان علاقه‌مندان داخلی پیدا کرده، محلی برای رفت و آمد هنردوستان و تاریخ شناسان خارجی نیز شده است، به طوری که نمایشگاه‌های متعدد با همکاری طرف‌های غیر ایرانی در آن برگزار شده و خواهد شد.

در حوزه کودکان نیز بانک ملی ایران با توسعه فعالیت‌های مربوط به کانون جوانه ها، توانسته مخاطبان بسیار خوبی را به سوی خود جذب کند. این کانون با انتشار کتاب‌های اقتصادی ویژه کودکان و نوجوانان، تا حدی دین خود را به عرصه فرهنگ به ویژه حوزه کتاب ادا کرده و این روند را ادامه خواهد داد.

در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز بانک ملی ایران فضا‌های تازه‌ای را تجربه می‌کند. پویش‌های اینستاگرامی مرتبط با کاهش تصادفات جاده ای، کاهش مصرف کاغذ و کاهش مصرف آب، بازتاب بسیار مطلوبی در میان مشتریان و یا مخاطبان بانک به همراه داشته است.

فرهنگ سازی یک امر تدریجی است و بانک ملی ایران با درک درست این موضوع، بر روی وجوه مختلف آن سرمایه گذاری کرده است. ادامه این روند که به زودی بخش‌های دیگری از آن نمایان خواهد شد، می‌تواند وجهه فرهنگی را نیز در کنار وجهه اقتصادی بانک ملی ایران بیشتر به بروز و ظهور برساند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان