تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
مدیرکل تنظیم بازار وزارت صنعت خبر داد؛

تخصیص ۲.۸ میلیارد دلار ارز دولتی به کالا‌های اساسی تا خرداد

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تأمین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت از تخصیص بیش از ۲میلیارد و ۸۰۰میلیون دلار ارز دولتی برای واردات ۲۵ قلم کالای اساسی تا ۱۰ خرداد ماه و ترخیص ۳میلیارد دلار کالای اساسی از گمرکات کشور خبر داد.

تخصیص ۲.۸میلیارد دلار ارز دولتی به کالا‌های اساسی تا خرداد

رویداد۲۴ محمدرضا کلامی، در خصوص آمار ارز تخصیص‌داده‌شده به کالا‌های اساسی اظهار کرد: بر اساس آمار موجود، طی سال ۹۷، بیش از ۱۰ میلیارد دلار ارز دولتی برای واردات و تأمین کالا‌های اساسی که شامل ۲۵ قلم کالا می‌شود، تخصیص داده شد و با توجه به برنامه‌ریزی دولت و مجلس، امسال نیز حتماً ارز دولتی بیشتری برای تأمین و واردات کالا‌های اساسی به کشور تخصیص داده خواهد شد.

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی تأمین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص ارزی که طی ۳ ماه گذشته به واردات کالا‌های اساسی تخصیص داده شده نیز گفت: تا امروز بیش از ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار ارز دولتی برای واردات ۲۵ قلم کالای اساسی تخصیص داده شده است و البته یک میلیارد دلار نیز به‌صورت انتقال ارز، تأمین ارز شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس آمار‌های گمرک، در سال ۹۸ و تا امروز بیش از ۳ میلیارد دلار کالای اساسی از گمرکات کشور ترخیص شده‌اند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان