تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

سیگنال سیاسی به بازار ارز/ ریسک سرمایه گذاری در حوزه دلار بالا رفت

قیمت دلار در روز‌های گذشته از کانال ۱۴ هزار تومان وارد ۱۳ هزار تومان شد. کارشناسان معتقدند در روز‌های پیش رو باز هم احتمال کاهش قیمت وجود دارد.

سیگنال سیاسی به بازار ارز/ ریسک سرمایه گذاری در حوزه دلار بالا رفت/ تورم شاخص های بورس را بالا برد/////////// تعطیلات 2

رویداد۲۴ کمبود تقاضا در بازار ارز کاهش انتظارات افزایشی زمینه‌ساز افت بهای دلار شده است؛ در روزهای گذشته قیمت دلار همچنان رو به کاهش است و پیش بینی می‌شود این روند ادامه داشته باشد. برخی کارشناسان این موضوع را به آتش بس روابط ایران و آمریکا مرتبط دانسته‌اند. مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در روزهای گذشته از مذاکره بدون پیش شرط با ایران سخن گفته است و این موضوع تلویحا از زبان ترامپ نیز گفته شده است؛ بدین ترتیب کارشناسان معتقدند سیگنال‌های سیاسی باعث شده بهای دلار سیر نزولی داشته باشد.

کامران ندری عضو هیات علمی پژوهشکده پولی و بانکی در تحلیل شرایط کنونی بازار به رویداد۲۴ می‌گوید: سرمایه گذاری در حوزه دلار سرمایه‌گذاری پر ریسکی است، زیرا قیمت‌ها در این بازار با نوسان همراه است و افرادی که خرید دلار را برای سرمایه گذاری انتخاب می‌کنند با چشم‌انداز رشد این انتخاب را دارند که البته ممکن است نرخ آن کاهش نیز پیدا کند.

مدیر پژوهشکده پولی و بانکی می‌گوید: مسلما فردی که به دنبال خرید این دارایی است باید ریسک پذیر باشد یا اطلاعات خوبی در مورد آینده این دارایی داشته باشد که برایش نوید دهنده افزایش قیمت‌ها باشد نه کاهش آن.

او در مورد رشد پی در پی شاخص بورس طی هفته‌های گذشته نیز ادامه می‌دهد: سابقه تاریخی بورس نشان می‌دهد زمانی که قیمت‌های داخل کشور رشد پیدا می‌کنند و تورم بالایی داریم، بورس و سهام هم همسو با آن بالا می‌روند.

ندری می گوید: در حال حاضر با توجه به رشد تورم خرید و فروش سهام هم بالا رفته است و میزان دارایی فیزیکی به خاطر سهام رشد کرده و به تبع آن قیمت سهام هم بالا رفته است.

عضو هیات علمی پژوهشکده پولی و بانکی ادامه می‌دهد: یک بخشی از این رشد بورس به دلیل تورم بوده و بخش دیگر آن نیز به دلیل پیش بینی تورمی است که در آینده می‌شود که هر دوی آن منجر به افزایش قیمت سهام مختلف در بورس شده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان