تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۲۸ نظر

حقایق باورنکردنی درباره طرح دریافت مالیات از خریداران سکه

مالیات خرید سکه تنها از کسانی دریافت می‌شود که پارسال در طرح پیش‌فروش بانک مرکزی شرکت کرده بودند. این طرح آخرین مرتبه در بهار پارسال اجرا شد و در آن هفت میلیون و ۶۰۰ هزار نام‌نویسی برای خرید سکه انجام گرفت. ۵۰ نفر اول در فهرست خریداران، پنج درصد کل سکه‌های پیش‎‌فروش شده را به خود اختصاص دادند و نفر اول به تنهایی ۳۸ هزار سکه خرید!
حقایق باورنکردنی درباره طرح دریافت مالیات از خریداران سکه
رویداد۲۴ مالیات خریداران سکه از همین چهارشنبه هفته پیش کلی سروصدا به راه انداخته و خیلی‌ها را به فکر فرو برده است، اما برای اینکه خیال بد به سرتان نزند بهتر است همه‌چیز را با هم از اول مرور کنیم. مثلا لازم است حتما بدانید در طرح گرفتن مالیات از خریداران سکه تنها آن‌هایی که پارسال با حضور در طرح پیش‌فروش سکه توانستند با کمترین زحمت سرمایه‌شان را چند برابر کنند، باید حسابرسی شوند.

اگر نمی‌دانید طرح پیش‌فروش سکه چیست، باید به بهمن سال ۹۶ برگردیم. زمانی که به خاطر هجوم مردم به بازار‌هایی مثل ارز و طلا، قیمت سکه مدام افزایش پیدا می‌کرد، بانک مرکزی برای کنترل تقاضا طرحی پیش‌فروش را اجرا کرد تا در آن ۳۶ هزار قطعه سکه طلا توزیع شود. در زمان پیش‌فروش قیمت قطعی سکه تمام یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود اگرچه کمی بعد قیمت سکه به چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد. این یعنی کسانی که موفق به ثبت‌نام در طرح پیش‌فروش سکه شده بودند سرمایه‌شان ظرف مدتی کوتاه تقریبا سه برابر شده است.

طرح پیش فروش سکه ۱۸ فروردین ۹۷ یک بار دیگر اجرا شد تا عده بیشتری در آن ثبت‌نام کنند. آمار‌ها به شکلی شگفت‌انگیز همه چیز را درباره افرادی که در این طرح موفق به خرید سکه و سرمایه‌گذاری شده‌اند افشا می‌کند. در مجموع هفت میلیون و ۶۰۰ هزار نام‌نویسی برای خرید سکه‌ها انجام شده است. ۵۰ نفر اول در فهرست خریداران، پنج درصد کل سکه‌های پیش‎‌فروش شده را به خود اختصاص داده‌اند و نفر اول این فهرست به تنهایی ۳۸ هزار سکه خریداری کرده است.

آنچه باید درباره مالیات خریداران سکه بدانیم

سازمان امور مالیاتی تصمیم گرفته با گذشت یک سال از اجرای طرح پیش‌فروش سکه به خاطر سود سرشاری که نصیب عده‌ای خاص شده، کمی مالیات دریافت کند. دوشنبه هفته پیش سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای جزییات مالیات قطعی خریدارن سکه از سیستم بانکی را اعلام کرد. اگر می‌خواهید ببینید مشمول این مالیات هستید می‌توانید به سایت امور مالیاتی به نشانی e. ۴.tax.gov.ir مراجعه کرده و با وارد کردن کدملی خود ببینید مشمول مالیات هستید یا نه و اگر هستید، دقیقا چقدر باید مالیات بپردازید؟ اگر بیشتر از ۲۰۰ قطعه سکه در طرح پیش‌فروش خرید کرده‌اید، باید اظهارنامه مالیاتی پر کنید.

در غیر این صورت خودتان می‌توانید با یک حساب سرانگشتی ببینید چقدر مالیات برایتان رد شده است. میزان مالیات به صورت پلکانی بالا می‌رود. آن‌هایی که کمتر از ۲۰ سکه در طرح پیش فروش خرید کرده‌اند، مشمول مالیات نیستند. به ازای هر سکه اضافه بر این ۲۰ سکه، باید ۱۵۰ هزار تومان مالیات بدهید. این نسبت تا ۶۰ سکه ادامه دارد و برای آن‌هایی که بیش از ۶۰ سکه خرید کرده‌اند، به ازای هر سکه اضافه باید ۲۰۰ هزار تومان مالیات بدهند. ۱۰۰ سکه به بالا وضعیت متفاوت است و آن‌هایی که بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ سکه در طرح پیش‌فروش دریافت کرده‌اند، باید به ازای هر سکه اضافه ۲۵۰ هزار تومان مالیات بدهند. به عبارتی کسی که ۲۰۰ سکه در این طرح دریافت کرده باید حدود ۴۰ میلیون تومان مالیات بدهند.

سود ۶۰۰ میلیونی، مالیات ۴۰ میلیونی

بیایید حداکثر پولی که بر اساس دستورالعمل از خریداران سکه به عنوان مالیات دریافت می‌شود را محاسبه کنیم. فردی را در نظر بگیرید که در طرح پیش‌فروش ۲۰۰ سکه ثبت‌نام کرده است. این شخص برای هر سکه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و روی هم ۳۰۰ میلیون تومان سرمایه وسط می‌گذارد و بعد شش ماه به پولی نزدیک به سه برابر یعنی ۹۰۰ میلیون تومان می‌رسد. برخلاف آنچه شما فکر می‌کنید تعداد افرادی که این تعداد سکه ثبت‌نام کرده اند اصلا کم نیست. همه‌شان نزدیک ۶۰۰ میلیون تومان سود کرده‌اند و حالا بعید است برای پرداخت ۴۰ میلیون تومان مالیات لااقل از نظر مالی مشکل داشته باشند.

با این حال از روزی که خبر دریافت مالیات از خریداران سکه منتشر شده، همه ترس برشان داشته که نکند سراغ آن‌ها هم بیایند. عملکرد شبکه‌های تلویزیونی و خبری هم موجب دامن زدن به این شائبه شده است. لااقل شما الان می‌دانید قضیه چیست. حالا بیایید مثال را با آدم‌های عادی شرکت‌کننده در طرح پیش‌فروش سکه تکرار کنیم. طبق بخشنامه معافیت مالیاتی تا سقف ۲۰ عدد سکه اعمال می‌شود.

حالا اگر کسی ۲۱ عدد سکه خریده باشد تنها باید برای آن یکی سکه اضافی ۱۵۰ هزار تومان مالیات پرداخت کند. این فرد در مجموع ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پول داده و بعد یک سال سرمایه او سه برابر شده است. چنین شخصی برای پرداخت مالیات ۱۵۰ هزار تومانی برای آن یک سکه مازاد، چقدر باید غصه بخورد؟

مخالفان طرح چه می‌گویند؟

طرح سازمان امور مالیاتی برای دریافت مالیات از کسانی که در طرح پیش‌فروش سکه شرکت کرده‌اند و سودی قابل توجه به جیب زدند، قطعا الان کلی طرفدار پیدا کرده است، اما حرف طرف مقابل یعنی خریداران سکه را هم نمی‌توان نشنیده گرفت. یکی از آن‌ها به فرارو می‌گوید در زمان ثبت‌نام و در فرم قرارداد حرفی از مالیات زده نشده است.

این فرد همچمیم به نکته مهمی اشاره می‌کند. می‌گوید قرارداد تحویل سکه‌ها متفاوت بوده و به عنوان مثال کسی که در طرح پیش‌فروش سکه با تحویل یک ماهه شرکت کرده ممکن است با کسی که در طرح تحویل یکساله حضور داشته، سود و منفعتی متفاوت کسب کرده باشد، اما بخشنامه مالیات مستقل از زمان تحویل همه را به یک چوب می‌زند. ضمن اینکه اگر اشخاص سکه‌های خود را نفروخته باشند، الان باید مالیات چه چیزی را پرداخت کنند؟ این یکی واقعا نکته قابل توجهی است و به این سادگی‌ها نمی‌توان برایش جواب پیدا کرد.

مسئله به اینجا ختم نمی‌شود. پیش‌فروش سکه حدود یک سال پیش متوقف شده، اما این طرح در سال‌های گذشته هم اجرا می‌شد. در حقیقت بانک مرکزی هر بار لازم بود، برای کنترل بخش تقاضا در بازار با فواصل زمانی مشخص به عرضه سکه به شکل پیش‌فروش اقدام می‌کرد. این سکه‌ها در بسته‌های چندتایی و بدون وکیوم عرضه می‌شد و به همین دلیل در بیشتر مواقع افراد خاص یا خود طلا فروش‌ها توانایی خرید ان‌ها را داشتند.

درست است که تقریبا در هیچ دوره‌ای از تاریخ سرمایه‌گذاری و شرکت در طرح پیش‌فروش سکه تا همین دوره آخر پرسود نبوده، اما مشمولان طرح دریافت مالیات خریداران سکه حالا حق دارند از خودشان، بانک مرکزی و حتی سازمان امور مالیاتی بپرسند چرا مالیات خرید سکه نباید از افرادی که قبل سال ۹۷ در این طرح شرکت کرده‌اند دریافت شود؟
منبع: فرارو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت سکه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۸
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
0
12
دوست عزیز نگارنده چند مرتبه تکرار کردند که سرمایه خریداران سکه سه برابر شده آیا به این نکته توجه نمیکنن که همه چی در این مملکت سه برابر وحتی بیشتر شده
مثلا اگر من بدبخت یه آپارتمان یا خودرو خریده بودم هم ارزش پولم بیشتر حفظ میشد هم مالیاتی پرداخت نمیکردم به نظر من باید عادلانه به موضوع نگاه کرد
من پول یه آپارتمان رو فروخته بودم وهمه زندگیم بود رو برای حفظ ارزش پولم سکه پیش خرید کردم حالا همون آپارتمان رو خداشاهده نمیتونم بخرم الان هم مستاجر هستم باید حداقل روی پول سکه ها سیصد میلیون بزارم تا بتونم آپارتمان خودم رو بخرم حالا چه مالیاتی باید بدم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
0
9
دوست عزیز در این قضیه چند مطلب وجود دارد اول اینکه خود دولت مقصر است که به سوداگری دامن زده است اگر مثل سالهای قبل به هر نفر تعداد محدود سکه عرضه می کرد تا کس نتواند ۳۸هزار سکه یکجا بخرد دوم اینکه در قرارداد عنوان می کرد تاچه سقفی معاف از مالیات واز آن به بعد چقدر مالیات تعلق خواهد گرفت دراین صورت یک خانواده۵نفری به راحتی بون پرداخت مالیات می توانست حفظ سرمایه کند سوم اینکه این همه پول از مدت سه ماه تا یکسال در اختیار دولت بوده است سود ان چه می شود در هرصورت باتوجه به اینکه در قراداد این مطالب گنجانده نشده بود گرفتن مالیات از طرف دولت هم ازلحاظ شرعی وهم ازلحاظ قانونی دارای اشکال می باشد ومی توان از طریق دیوان عدالت اداری قوه محترم قضایی پیگیری کرد با تشکر
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
0
4
در این شرایط حساس با گرفتن مالیات از خریداران سکه از بانک مرکزی باعث بی اعتمادی مردم نسبت به دولت نشویم..... این کار کاملا غیر قانونی و فریبکارانه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
0
5
من از کسانی هستم که در طرح پیش فروش سکه ثبت نام کردم در این پیش فروش در همه رسانه ها و اخبار تیتر زدند پیش فروش بدون مالیات (توجه ننوشتند چه نوع مالیاتی) ضمن اینکه تفاوت قیمت پیش فروش با بازار در زمان ثبت نام 150 تا 200 هزار تومان بود که بابت آن باید 6 ماه منتظر می ماندی که اگر معاف از مالیات نبود کسی ثبت نام نمیکرد .
حالا اینکه در مدت این 6 ماه آمریکا زیر برجام زد ارزش پول ملی سقوط کرده و خریداران سکه سود که نه! ارزش پول خود را حفظ کرده اند چراباید کسانی را انقدر عصبانی کند که نام اخلالگر یا سوداگر، غارتگر یا ... رویش بگذارند
حالا بانک مرکزی ایران هم به تلافی کار امریکا زیر قرار زده و برای خریداران مالیات بسته به جرم حفظ ارزش دارایی و کمک به بانک!
بیایید منصف باشیم کسی که در این مدت خودرو یا ملک یا سکه از بازار خریده بهمین اندازه در این مدت ارزش داراییهایش بالا رفته چرا فقط کسانی که به بانک مرکزی اعتماد کردند باید جریمه شوند ؟؟
و آیا این ظلم نیست؟؟
آیا کسانی که اینطور مالیات میپردازند بعدا میتوان روی مشارکتشان در طرح های اقتصادی دولت حساب کرد ؟؟؟
آیا همین اداره مالیات از دارایی بانکها که چندین هزار میلیارد املاکشان در این مدت سود کرد عایدی سرمایه میگیرند؟
مالیات عایدی سرمایه بسیار خوب و محترم است در صورتیکه ، عطف ماسبق نشود، ابتدا اطلاع رسانی و سپس از همه به نسبت دارایی اخذ شود نه فقط خریداران سکه که به دولت اعتماد کردند!!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
0
4
خیانت، دروغ، فریبکار ی، دست درجیب مردم کردن، استناد به قانونی که هنوز درایران اجرایی نشده(مالیات بر عایدی سرمایه) ، عطف به ماسبق کردن قانون.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
به نظر من کسانی که این مالیات غیر قانونی و غیر شرعی را بخشنامه کردند را باید به دلیل تشویش اذهان عمومی و سوء استفاده ابزاری از مقام و به دلیل ایجاد سلب اعتماد عمومی مردم به دولت ونظام و صدمه به قانون و شرع مورد پیگرد قانونی قرار داد .
ناشناس
|
Australia
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
0
5
بزنید، جیب مردمو به هر روشی بلدید خالی کنید بدید بقیه مظلومین عالم! و خودتون و بچه هاتون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
دوستانی که میخوان به خاطر وضع مالیات بر سکه از اداره مالیات شکایت کنند دو راه داره....یکی باید بعد از پر کردن فرم دادخواست که با یک جستجو ساده در کانال ها ی اینترنتی و فضای مجازی آنرا به راحتی پیدا میکنید به آدرس بزرگراه همت نرسیده به بزرگراه ستاری خیابان مخبری تشریف ببرید.راهنمای پر کردن فرم دادخواست رو در ذیل شرح داده ام.
ساعت کار دیوان از ۸صبح تا ۲بعداز ظهره.از شنبه تا چهارشنبه
وقتی وارد شدید از حیاطش رد میشید وارد ساختمان اصلی میشید موبایلتونو میگیرن بعد سمت راست میرید بازرسی میشید و سالن اول که شلوغه واسه پیگیری شکایته کاری بهش ندارید و وارد سالن بعدی میشید...یه عده دارن فرماشونو پر میکنن و شما نیاز به گرفتن شماره ندارید...پشت هر کدام از باجه ها خالی شد دو نسخه فرمتونم تحویلش میدین و کارت بانکیم میگیره ۳هزارتومان ازش برداشت میکنه و تمام...
فقط یادتون باشه از قبل به نزدیکترین دفتر خدمات قضایی برید برای گرفتن کد ثنا و اگر از قبل دارید نیازی نداره...کپی کارت ملی رو هم زیر فرما الصاق بفرمایید.من برای محکم کاری کپی شناسنامه و کپی رسید ثنامم الصاق کردم.
جدیدترین فایل دادخواست در کانالها موجوده دو سری ازش دانلود میکنید و زیر آنها کپی کارت ملی و شناسنامه را میزنید
کلا ۱۰ صفحه میشه با کپی کارت ملی وشناسنامه میشه دوازده صفحه برای هر سری...
در صفحه اول بالای صفحه قسمت تمبر مینویسید معاف از تمبر به علت طرح در هیئت عمومی و زیرشو امضا میزنید...
سه صفحه فرم دادخواست رو هم زیرشون امضا و انگشت میزنید...بعد گرفتن کد سنا از نزدیکترین دفتر خدمات قضائی کد ملیتون مبیشه کد کاربریتون و اونو در فرم زیر کاربری ثنا مینویسید...خوبی ثنا اینه که برای پیگیری و اصلاع رسانی از سمت دیوان یا هر مرجع قضائی دیگه نیاز به مراجعه حضوری نیست و در تمام کارهای قضایی و دادگاه ها و دادسراها این ثنا رو باید داشته باشید و اجباریه در کل کاریه که باید انجام بدید.
راه ساده تر دیگش اینه که در دفتر خدمات قضایی هم کد ثنا بگیرید و هم خودشون فرم دادخواستو دارن البته باید بهشون بگید جدیدترین و کاملترین نسخه رو استفاده کنن و در نهایت 20تومن بابت تمبر میگیرن و هر دو سری گپی تو یک پاکت براتون پست میکنن.
امیدوارم این راهنمایی براتون مفید واقع شده باشه
لایک بفرماِید و اگر خبری شد و یا سوالی داشتید در همینجا اطلاع رسانی بفرماِیید.
احسان
|
Spain
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
0
2
معافیت مالیاتی خرید و فروش گواهی سپرده سکه بر اساس قانون مالیات های مستقیم

بر اساس مصوبه شورای عالی بورس، گواهی سپرده کالایی جزء اوراق بهادار موضوع بند 24 ماده 1 قانون بازار اوراق بهادار به حساب می آید و از این رو بر اساس تبصره 1 ماده 143 مکرر قانون مالیات های مستقیم از پرداخت انواع مالیات (مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده) معاف است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
0
2
این مالیات بر سکه نیست مالیات بر اعتماد عمومی به بانک مرکزی ایران است
برخی مردم ساده اندیش فکر میکنند اگر این مالیات که به زور و ناحق از این عده گرفته شود بین آنها تقسیم و وضعیت آنها دگرگون میشود دریغا ، چون همین اعتماد باقی مانده به سیستم هم فرو میریزد و در آینده با کوچکترین مشکل شاهد هجوم سرمایه ها به بازار خواهیم بود بجای اینکه در 6 ماه شاهد فروریزی ارزش پول ملی باشیم در 6 روز این اتفاق خواهد افتاد چون دیگر اعتمادی به بانک مرکزی وجود نخواهد داشت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
0
2
آیا کسی از دوستان وارد سایت ثبت نام مالیاتی شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
ثبت نام یعنی به نوعی مشروعیت میده به این بخشنامه توسط شما...بهتره که دوستانی که میخوان به خاطر وضع مالیات بر سکه از اداره مالیات شکایت کنند دو راه داره....یکی باید بعد از پر کردن فرم دادخواست که با یک جستجو ساده در کانال ها ی اینترنتی و فضای مجازی آنرا به راحتی پیدا میکنید به آدرس بزرگراه همت نرسیده به بزرگراه ستاری خیابان مخبری تشریف ببرید.راهنمای پر کردن فرم دادخواست رو در ذیل شرح داده ام.
ساعت کار دیوان از ۸صبح تا ۲بعداز ظهره.از شنبه تا چهارشنبه
وقتی وارد شدید از حیاطش رد میشید وارد ساختمان اصلی میشید موبایلتونو میگیرن بعد سمت راست میرید بازرسی میشید و سالن اول که شلوغه واسه پیگیری شکایته کاری بهش ندارید و وارد سالن بعدی میشید...یه عده دارن فرماشونو پر میکنن و شما نیاز به گرفتن شماره ندارید...پشت هر کدام از باجه ها خالی شد دو نسخه فرمتونم تحویلش میدین و کارت بانکیم میگیره ۳هزارتومان ازش برداشت میکنه و تمام...
فقط یادتون باشه از قبل به نزدیکترین دفتر خدمات قضایی برید برای گرفتن کد ثنا و اگر از قبل دارید نیازی نداره...کپی کارت ملی رو هم زیر فرما الصاق بفرمایید.من برای محکم کاری کپی شناسنامه و کپی رسید ثنامم الصاق کردم.
جدیدترین فایل دادخواست در کانالها موجوده دو سری ازش دانلود میکنید و زیر آنها کپی کارت ملی و شناسنامه را میزنید
کلا ۱۰ صفحه میشه با کپی کارت ملی وشناسنامه میشه دوازده صفحه برای هر سری...
در صفحه اول بالای صفحه قسمت تمبر مینویسید معاف از تمبر به علت طرح در هیئت عمومی و زیرشو امضا میزنید...
سه صفحه فرم دادخواست رو هم زیرشون امضا و انگشت میزنید...بعد گرفتن کد سنا از نزدیکترین دفتر خدمات قضائی کد ملیتون مبیشه کد کاربریتون و اونو در فرم زیر کاربری ثنا مینویسید...خوبی ثنا اینه که برای پیگیری و اصلاع رسانی از سمت دیوان یا هر مرجع قضائی دیگه نیاز به مراجعه حضوری نیست و در تمام کارهای قضایی و دادگاه ها و دادسراها این ثنا رو باید داشته باشید و اجباریه در کل کاریه که باید انجام بدید.
راه ساده تر دیگش اینه که در دفتر خدمات قضایی هم کد ثنا بگیرید و هم خودشون فرم دادخواستو دارن البته باید بهشون بگید جدیدترین و کاملترین نسخه رو استفاده کنن و در نهایت 20تومن بابت تمبر میگیرن و هر دو سری گپی تو یک پاکت براتون پست میکنن.
امیدوارم این راهنمایی براتون مفید واقع شده باشه
لایک بفرماِید و اگر خبری شد و یا سوالی داشتید در همینجا اطلاع رسانی بفرماِیید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
0
2
در این خصوص چند سوال دارم اگر مسئولینی که این بخشنامه را تصویب کرده اند جواب دهند ممنون خواهم شد
چرا زیر 20 سکه معاف است ؟ مگر زیر بیست سکه سود نکردند ؟
چرا از بعضی 150 تا 250 میگیرند مگر محدودیتی در فروش بوده ؟ مثلا چه فرقی بین کسی که 100 سکه و 200 سکه خریده وجود دارد که دومی باید مبلغ بیشتری مالیات بپردازد مگر قیمت خرید و فروش هر دو یکی نیست؟
مگر خریدار هم شامل مالیات میشود؟
مگر بابت کاهش پول ملی میتوان از مردمی که از بانک مرکزی را حمایت کرده اند مالیات گرفت؟
مگر نه اینکه اگر قرار بود اینطور مالیات ببندد باید از ابتدا ذکر میشد هرچند ان موقع گفتند فروش قطعی و معاف از مالیات!!
در این مملکت نمیتوان به هیچ کس حتی بانک مرکزی اعتماد کرد چون ممکنه هر زمان دلش خواست یه قانون جدید بزاره بیاد سراغتون تا جیبتون رو آره!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
0
3
اون موقع اعلام کردن از بازار نخرید تا به این اوضاع دامن زده نشه، ما برای حفظ ارزش پولمون، چند تا سکه از بانک مرکزی خریدم، اون هم شفاف.
ما کار درست رو انجام دادیم و در تورم نقشی نداشتیم، حالا ما باید مالیات بدیم، با اونهایی که باعث گرونی و تورم شدن هیچ کس کاری نداره؟
وگرنه مثل شما می تونستیم بریم از بازار آزاد بخریم، الان هم تو لیست سیاه نبودیم.
این جواب اعتماد ما به بانک مرکزیه؟!!!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
0
2
خدمت وزیر محترم اقتصاد و دارایی، وقتی در این مملکت همه اجناس سه تا چهار برابر شده ،آخه این چه حرفیه که می گویند کسانیکه سکه خریده اند در آمد کسب کرده اند این حرف در صورتی درست است که همه اجناس ثابت مانده باشد و فقط قیمت سکه افزایش کرده باشد آقای وزیر یه سری به بازار بزنه تا ببیند همه چیزا از پیاز و سیب زمینی تا خودرو و لوازم خانگی چند برابر شده .اگه اینطوری باشه پس باید از طهماسب که تو آوازش کلی جنس داره که سرمایه اش است بخاطر اینکه قیمت اجناس چند برابر شده مالیات کسب کرد .همه می دانند این بی ارزش شدن پول پلیه نه افزایش درامد والله این یه کلاهبرداری آشکاره که حس بی اعتمادی بیشتر را به مردم القا میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
0
3
دوستانی که میخوان به خاطر وضع مالیات بر سکه از اداره مالیات شکایت کنند دو راه داره....یکی باید بعد از پر کردن فرم دادخواست که با یک جستجو ساده در کانال ها ی اینترنتی و فضای مجازی آنرا به راحتی پیدا میکنید به آدرس بزرگراه همت نرسیده به بزرگراه ستاری خیابان مخبری تشریف ببرید.راهنمای پر کردن فرم دادخواست رو در ذیل شرح داده ام.
ساعت کار دیوان از ۸صبح تا ۲بعداز ظهره.از شنبه تا چهارشنبه
وقتی وارد شدید از حیاطش رد میشید وارد ساختمان اصلی میشید موبایلتونو میگیرن بعد سمت راست میرید بازرسی میشید و سالن اول که شلوغه واسه پیگیری شکایته کاری بهش ندارید و وارد سالن بعدی میشید...یه عده دارن فرماشونو پر میکنن و شما نیاز به گرفتن شماره ندارید...پشت هر کدام از باجه ها خالی شد دو نسخه فرمتونم تحویلش میدین و کارت بانکیم میگیره ۳هزارتومان ازش برداشت میکنه و تمام...
فقط یادتون باشه از قبل به نزدیکترین دفتر خدمات قضایی برید برای گرفتن کد ثنا و اگر از قبل دارید نیازی نداره...کپی کارت ملی رو هم زیر فرما الصاق بفرمایید.من برای محکم کاری کپی شناسنامه و کپی رسید ثنامم الصاق کردم.
جدیدترین فایل دادخواست در کانالها موجوده دو سری ازش دانلود میکنید و زیر آنها کپی کارت ملی و شناسنامه را میزنید
کلا ۱۰ صفحه میشه با کپی کارت ملی وشناسنامه میشه دوازده صفحه برای هر سری...
در صفحه اول بالای صفحه قسمت تمبر مینویسید معاف از تمبر به علت طرح در هیئت عمومی و زیرشو امضا میزنید...
سه صفحه فرم دادخواست رو هم زیرشون امضا و انگشت میزنید...بعد گرفتن کد سنا از نزدیکترین دفتر خدمات قضائی کد ملیتون مبیشه کد کاربریتون و اونو در فرم زیر کاربری ثنا مینویسید...خوبی ثنا اینه که برای پیگیری و اصلاع رسانی از سمت دیوان یا هر مرجع قضائی دیگه نیاز به مراجعه حضوری نیست و در تمام کارهای قضایی و دادگاه ها و دادسراها این ثنا رو باید داشته باشید و اجباریه در کل کاریه که باید انجام بدید.
راه ساده تر دیگش اینه که در دفتر خدمات قضایی هم کد ثنا بگیرید و هم خودشون فرم دادخواستو دارن البته باید بهشون بگید جدیدترین و کاملترین نسخه رو استفاده کنن و در نهایت 20تومن بابت تمبر میگیرن و هر دو سری گپی تو یک پاکت براتون پست میکنن.
امیدوارم این راهنمایی براتون مفید واقع شده باشه
لایک بفرماِید و اگر خبری شد و یا سوالی داشتید در همینجا اطلاع رسانی بفرماِیید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
0
2
با این اوصاف وزارتخانه راهزنی هم لازمتون میشه...کلا به راهزنی مشروعیت میخواید بدید...خدا رو شکر از دل اقتصاد مقاومتی چه چیزایی دارن متولد میشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
0
2
لطفا همگى در ساعات ادارى با مجلس شوراى اسلامى به شماره ٣٩٩٣١ تماس بگیرید و با دفاتر اعضاى کمیسیون اقتصادى یا بودجه مثل دکتر پور ابراهیمى و دکتر تاجگردون صحبت کنید و اعتراضتان را اعلام نمایید من دو روز است با دفتر تمام نمایندگان تماس میگیرم لطفا شما هم همین کار را بکنید. ضمنا با مراجعه به سایت دیوان عدالت ادارى قسمت ثبت شکایات مردمى هم میتوانید بدون هیچ هزینه اى اعتراض و شکایتتان را ثبت کنید. البته مراجعه و شکایت حضورى در دیوان بهتر است ولى بصورت اینترنتى هم شکایت را ثبت کردن ضررى ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
0
2
این بخشنامه باعث فرار سرمایه میشه و کمتر کسی به صورت قانونی در اقتصاد فعالییت خواهد کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
0
2
ما نه تنها قاطعانه خواستار لغو این طرح غیرقانونی هستیم بلکه بطور جدی خواهان عزل و محاکمه رییس جدید سازمان مالیاتی بخاطر فشار روحی و روانی وارد شده به مردم بر اثر اعلام این طرح غیرقانونی که قطعا با هدف ضربه زدن به حیثیت نظام و عدم اعتماد مردم به همه ی دولتهای بعدی وضع شده هستیم.مسلما کسی که این قانون رو وضع کرده وطن دوست و طرفدار نظام کشورمون نبوده وگرنه این چنین با آبروی نظام و سرمایه ی اصلی نظام که اعتماد مردمه بازی نمی کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
0
1
. جناب جنتی شما در چه رشته ای تحصیل کردید؟اولا سکه ها معاف از مالیات بوده دوم ما کسب درآمدی نکردیم ...شما خودت خونت چقدر رفته روش...رو ماشینات چقدر رفته...برو داوطلبانه مالیاته اونارو بده ....ملت و گیر آوردید...خدا جریمتون کرده که شدید مسوول و رفتید زیر دین این همه آدم...جز بی عدالتی و راهزنی چیکار کردید؟راهزنای قدیم گلی به جمالشون قیافشونم راهزنی بود الان بعضی راهزنا لباس قانون میپوشن.
92. کلا کسانی از مالیات معاف میشن که بر روی قانوگذاران نفوذ دارند ولی نکته اینه که این سکه معاف از مالیات بوده نمیشه بعد یکسال و نیم دبه کرد....اینجوری که سنگ رو سنگ بند نمیشه...کسی هم اگر سرمایه دار سالمی باشه قید سرمایه گذاری تو ایران رو با این سیستم بی قانونش میزنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
0
1
هر بار که میخواستید دلار رو به بهانه تحریم گرون کنید میگفتید به نفع تولید وصادرات کشوره و جلوی واردات زیاد و میگیره... کلا عموما ما استاد مغلطه و سفسطه هستیم...فرافکنی و آرمان گرایی ودنباله رو اهداف عالیه هستیم....همه هدفمون خیره....همه فکر آبادانی کشور هستیم....خدا روشکر....خدا قوت پهلوانان
.فکر کنم با این وضعیت در راستای اقتصاد مقاومتی و اخذ مالیات به صورت غیرمتعارف صدا و سیما هم آستین بالا زند و پخش انیمیشن رابین هود رو ممنوع اعلام کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
0
2
رئیس اداره مالیات فرموند کسب مالیات بیشتر و از طریق راه های بیشتر در راستای اقتصاد مقاومتی و فرصتی برای کسب درآمد بیشتره.وزیر اقتصاد هم فرمودند مایات برسکه کاملا بر مبنای قانونه......آخه کسی نیست بگه پول زور گرفتن شد راهکار جدیدتون؟...اقتصاد مقاومتی یعنی راهزنی مالی توسط دولت؟پس کلا دزدی و کلاهبرداری و دبه کردنم قانونی اعلام کنید.
پیشنهادم برای اداره مالیات برای کسب درآمد بیشتر اینه که هر کسی دزدی و کلاهبرداری یا اختلاس میکنه و یا سودی از رانت بدست میاره بیاد مالیاتشو بده....!!باور کنید کاروبارتون سکه میشه....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
0
1
به نظر من کسانی که این مالیات غیر قانونی و غیر شرعی را بخشنامه کردند را باید به دلیل تشویش اذهان عمومی و سوء استفاده ابزاری از مقام و به دلیل ایجاد سلب اعتماد عمومی مردم به دولت ونظام و صدمه به قانون و شرع مورد پیگرد قانونی قرار داد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
0
1
قرآن کریم ، قدرتمندان و حکومتدارانی که اموال مردم را به ناحق ضبط می کنند را عامل خروج مردم از راه خدا میداند و می فرماید: إِنَّ كَثِيرًا مِنَ الْأَحْبَارِ وَالرُّهْبَانِ لَيَأْكُلُونَ أَمْوَالَ النَّاسِ بِالْبَاطِلِ وَيَصُدُّونَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ : بسیاری از علماء و راهبان (یهود و نصاری) اموال مردم را به باطل طعمه خود می‌کنند و (خلق را) از راه خدا منع می‌کنند سوره توبه آیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
آیه 34 سوره مبارکه توبه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
0
1
این آیه شریفه قرآن را دقت کنید:
وفای به عهد « … وَ أَوفُوا بِالعَهدِ إنَّ العَهدَ كانَ مَسئُولـاً » (سوره‌ مباركه‌ إسراء آیه 34)
ترجمه آیه:( و به پیمان (خود) وفا كنید، كه قطعا از پیمان سؤال میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
0
1
خود دولت و بانک مرکزی دلار و وسکه رو گرون کردن و در واقع باعث گرانی کل اجناس و خدمات و مسکن و ماشین خود دولت و بانک مرکزی بوده و با گرون کردن دست تو جیب مردم کردن و به طور غیر مستقیم ارزش ریال رو به یک سوم کاهش دادن.حالا میخوان به صورت مستقیمم از جیب مردم بزنن.وقتی دولت و بانک مرکزی و و بانک ها که بالاترین دارائی سکه و طلا و ارز رو دارن و قیمت اونو ۴ برابر گرونتر دارن به مردمشون میفروشن و بعد میان مالیات هم میخوان این دقیقا تروریسم اقتصادی علیه مردمشونه....چوب خدا صدانداره....یاحق
نظرات شما
پیشخوان