تاریخ انتشار: ۱۷:۳۶ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۸

مواج شدن بازار نفت در پی هدف قرار گرفتن دو نفتکش

دیشب با اعلام یک افزایش غیرمنتظره، در میزان ذخایر نفت آمریکا و پیش بینی کاهش تقاضای نفت، قیمت نفت خام را 4 درصد پایین برد. ولی صبح با اعلام خبر انفجار 2 نفت کش در دریای عمان بازار متلاطم شد و در همین 3 ساعت نفت را حدود 3 دلار بالا رفت و این تلاطم با اعلام خبر حادثه دیگری در بندر الفجیره احتمالا ادامه پیدا خواهد کرد.

مواج شدن بازار نفت در پی هدف قرار گرفتن دو نفتکش

رویداد۲۴ منابع خبری از هدف قرار گرفتن دو نفتکش بزرگ حامل نفت خام در دریای عمان خبر دادند که یکی از دو نفتکشِ هدف قرار گرفته در حال غرق شدن است. این خبر بازارِ رو به سقوط نفت را که به قیمت 59 دلار و 72 سنت رسیده بود، با تلاطم صعودی مواجه کرد و قیمت نفت برنت خود را تا 62 دلار 52 دلار دلار رساند.

از سوی دیگر لحظاتی قبل نیز شبکه المنار به نقل از رویترز از هدف قرار گرفتن یک نفتکش دیگر در بندر الفجیره به وسیله اژدر خبر داد و این یعنی بازار امروز نفت آبستن تلاطم های محسوسی است.

هم اکنون قیمت نفت برنت در رقم 61 دلار و 81 سنت در حال داد و ستد است.

این اتفاقات در حالی است که ماه گذشته نیز چهار کشتی در آب‌های منطقه‌ای امارات هدف قرار گرفتند. وزیر انرژی عربستان نیز درباره حادثه الفجیره اعلام کرد، دو کشتی صعودی نیز در این حادثه مورد هدف قرار گرفته بودند.

ولی در خصوص ریزش قیمت نفت در پایان معاملات روز چهارشنبه باید گفت، با اعلام یک افزایش غیرمنتظره دیگر، در میزان ذخایر نفت آمریکا و وحشت بازارها از کاهش تقاضای نفت در آینده، قیمت نفت خام بیش از ۴ درصد سقوط کرد.
قیمت‌های نفت پس از این سقوط کرد که با انتشار داده‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا مشخص شد در هفته اخیر، میزان ذخایر نفت خام آمریکا، برای دومین هفته متوالی به صورت غیرمنتظره رشد کرده و ۲.۲ میلیون بشکه افزایش یافته است.

این درحالی بود که تحلیل‌گران شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که این ذخایر ۴۸۱ هزار بشکه کاهش یابند.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا همچنین اعلام کرد که میزان ذخایر انبارهای نفت این کشور که حالا به ۴۸۵.۵ میلیون بشکه رسیده است، بالاترین سطح این ذخایر از جولای ۲۰۱۷ تا کنون است و ۸ درصد از میانگین ۵ ساله آن بالاتر است.
به علاوه اداره اطلاعات انرژی آمریکا، پیش‌بینی خود از میزان رشد تقاضای نفت در ۲۰۱۹ را کاهش داد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان