تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
تخت روانچی:

به پهپاد آمریکایی اخطار رادیویی داده شده بود، ولی توجهی نکرد

«مجید تخت روانچی»، سفیر دائم ایران در سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران تصریح کرد پهپاد «گلوبال هاوک» بعد از بی‌توجهی به اخطار‌های رادیویی ایران سرنگون شده است.
به پهپاد آمریکایی اخطار رادیویی داده شده بود، ولی توجهی نکرد
رویداد۲۴ در نخستین ساعات بامداد روز پنجشنبه (۳۰ خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا پس از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

تخت روانچی ساعاتی قبل‌تر در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد از اقدام آمریکا در نقض حریم سرزمینی ایران شکایت کرد و آن را نقض فاحش قوانین بین‌الملل و منشور ملل متحد توصیف کرده است.

تخت روانچی، با اشاره به این نامه گفت: «تأکید کردیم که به این هواپیما و این پهپاد اخطار‌های رادیویی لازم داده شد از قبل و به تمام این اخطار‌های رادیویی بی‌توجهی شد.»

مقام‌های آمریکایی، از جمله «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرده‌اند گلوبال هاوک هنگام هدف قرار گرفتن در حال پرواز بر فراز آب‌های بین‌المللی بوده است.

علی‌رغم این «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران در توئیتی روز پنجشنبه مختصات جغرافیایی دقیق محل سرنگون شدن پهپاد جاسوسی آمریکا را مشخص کرد.

تخت روانچی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما هم گفته که مختصات این منطقه را در نامه به گوترش ذکر کرده است. وی گفت: ما به طور مشخص مختصات نقطه‌ای که این هواپیما مورد حمله قرار گرفته را آوردیم که کاملاً نشان‌دهنده این است که در فضای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران بوده.
منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان