تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۰۳ تير ۱۳۹۸

آموزش بهینه‌سازی مصرف انرژی و محیط زیست در 100 مدرسه تهران/ مدرسه به ابزار آموزشی تبدیل شود

مدیر پروژه آموزش بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان مدارس گفت: یافته‌های این طرح نشان می‌دهد که دانش آموزان به فضای مسکونی زندگی خود بیش از ساختمان مدرسه حساس هستند، لذا باید تلاش شود که ساختمان مدارس از یک مکان آموزشی صرف به یک ابزار آموزشی بدل شود.
آموزش بهینه‌سازی مصرف انرژی به 6 هزار دانش‌آموز/ مدرسه به ابزار آموزشی تبدیل شود
رویداد۲۴ همایش پویش آموزش بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان مدارس با حضور نمایندگانی از معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری به عنوان مجری طرح، اداره کل آموزش پرورش شهر تهران، شورای شهر تهران، و نماینده دفتر برنامه محیط زیست و عمران سازمان ملل متحدد (UNDP) و جمعی از فرهنگیان برگزار شد.
 
دراین مراسم ژما جواهری پور مدیر پروژه آموزش بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان مدارس با اشاره به اینکه این طرح با همکاری برنامه پیشرفت و توسعه سازمان ملل (UNDP)، صندوق تسهیلات جهانی محیط زیست (GEF) و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ۱۰۰ مدرسه تهران به صورت پایلوت برگزار شد، گفت: در این پروژه، نزدیک به ۶ هزار دانش‌آموز، آموزش‌های مربوط به بهینه‌سازی مصرف انرژی و محیط زیست را در ساختمان‌های خود آموختند.
 
وی با بیان اینکه در پایان فاز اولیه طرح بیش از ۳۸۰۰ اثر از دانش آموزان درباره مصرف بهینه انرژی در مدرسه توسط دانش آموزان تدوین و ارسال شده است، ادامه داد: پس از تهیه محتوای مناسب برای دانش آموزان این طرح همزمان با روز هوای پاک در دی ماه سال گذشته کلید خورد و در اسفندماه با آموزش معلمان ۱۰۰ مدرسه از تمامی مناطق تهران، در یک دوره آموزشی ضمن خدمت عملیاتی شد.
 
مدیر پروژه آموزش بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان مدارس با تاکید براینکه در این دوره از هر منطقه آموزشی ۶ مدرسه و هر مقطع ۲ مدرسه (دخترانه و پسرانه) انتخاب شدند، عنوان کرد: پس از آموزش بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان مدارس، میزان دریافت دانش و اثرگذاری آن در تغییر رفتار دانش‌آموزان اندازه‌گیری شد.
 
وی خاطرنشان کرد: این طرح باعث کسب تجربه‌های فراوانی در نحوه آموزش محیط زیست به کودکان در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم شد بدین معنا که تجربه‌های بومی بسیاری در قالب آموزش بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان شکل گرفت.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان