تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۱۲ تير ۱۳۹۸

هرچیزی که باید از «استایل مینیمال» بدانید

«استایل مینیمال» یکی از محبوب‎ترین استایل‎های در حال رواج در فشن ایران است که اتفاقاً به سرعت نیز طرفداران خود را پیدا کرده است.
هرچیزی که باید از «استایل مینیمال» بدانید
رویداد۲۴ فشن در ایران حدوداً نو پا است و مرز بین سبک‎ها خیلی باریک است و گاهی نیز استایل‌های مختلف را به نام‌های اشتباهی می‌شناسند و با دانشی کلی از یک استایل و در نتیجه؛ استفاده نادرست از آرتیکل‌های لباس و اکسسوری، استایلی می‌سازند که عموماً بی‌ربط به استایل مادر است. استایل مینیمال نیز همانطور که گفته شد هنوز به درستی در کشورمان جا نیفتاده است، پس برای ساختن این استایل باید بسیار دقت و ریزنگری به خرج داد.

مینیمال در کنار هر کدام از پسوند‌های سبک زندگی، معماری، هنر، طراحی لباس و ... قرار گیرد در اصل از یک ریشه گرفته شده است که در لغت به معنای کمین یا مقدار کمی از چیزی است. پس کاملاً قابل درک خواهد بود که بگوییم سادگی از اصلی‎ترین نکات این سبک است. هر چند ظاهراً درست کردن استایلی که شعار اصلی آن سادگی است به نظر راحت بیاید، اما اتفاقاً درست کردن این استایل در عین سادگی از قواعد خاصی پیروی می‎کند که در صورت عدم رعایت آن‌ها ممکن است دیگر مفهوم مینیمالی در کار نباشد.

شعار اصلی این استایل “keep it simple” یا "ساده نگهش دار" است.

انتخاب اشکال ساده در پوشش و استفاده از حداقل رنگ یا به طور کلی مینیمم یا کمترین، در تمامی آرتیکل‎های پوشش شما باید دیده شود.

در استایل مینیمال شما باید به بیان عامیانه "get back to basics" یا "به اصول اولیه بازگردید" توجه داشته باشید؛ به صورتی که استفاده از هر نوع اکسسوری یا آرتیکل شاد و با طرح‎های شلوغ جایز نیست.

یکی از اصلی‌ترین نکات برای ساخت این استایل، توجه به فرم کلی لباس یا همان سیلوئت (silhouettes) لباس است.
 
هرچیزی که باید از «استایل مینیمال» بدانید

سیلوئت‌های مناسب برای این سبک شامل:

‏- box cut که لباس در کل گشاد است و مقداری ریزش دارد و این فرم معمولا قابل استفاده برای بالا تنه مانند پلیور یا بلوز است.


- برای پیراهن و دامن فرم A-line بسیار مناسب است که یعنی از کمر به پایین گشاد میشود و ریزش پیدا می‎کند.


- فرم بعدی که برای شلوار کاربرد دارد فرم straight است که همانطور که از اسمش مشخص است باید صاف و راسته باشد.

سعی کنید از آیتم‌هایی استفاده کنید که بدون امبرودری (embroidery)، هرگونه چین یا ruffle و در کل بدون تزئینات اضافی باشد.

یکی دیگر از نکاتی که باید توجه خاصی به آن داشته باشید این است که در این استایل، باید از هرگونه رنگ اضافی خلاص شوید و از رنگ‎های خنثی مانند سفید، کرم، سیاه، بژ و ... استفاده کنید. اما اگر شما طرفدار پر و پا قرص رنگ هستید و در عین حال بسیار علاقه‌مند به این استایل، می‌توانید از هر رنگ، تناژ پاستلی یا کمرنگ‌ترین بیس را انتخاب کرده و با رنگ‌هایی با پایه خنثی مانند جین مشکی سنگ شور یا شلوار گشاد مشکی یا حتی سفید ست کنید.
 
هرچیزی که باید از «استایل مینیمال» بدانید

در کل با داشتن این استایل شما میتوانید در عین سادگی، بی اندازه شیک باشید و همچنین این استایل جزو استایل‌های پرطرفدار در دنیای فشن جهانی است.

در مورد کفش در این استایل شما از کتونی‌های سفید یا صندل‌‎های بدون تزئین یا حتی کفش‌های پاشنه بلند ساده می‌توانید استفاده کنید. یکی از محبوب‎ترین مدل‎های پاشنه در این استایل، پاشنه‎های چوبی هستند.

کت و outwear هم مانند لباس باید به شکل صاف و راسته و ترجیحاً گشاد باشد که فرم بدن دیده نشود.

در مورد اکسسوری نیز ترجیحاً همه چیز را ساده بگیرید و نهایتاً از جفت گوشواره‌ای کوچک و عینک دودی استفاده کنید.

در مورد کیف، شما می‌توانید از کیف‎های کوچک یا بزرگ رو دوشی یا دستی همرنگ با بقیه استایل و در تناژ رنگی خنثی و بدون تزیینات، استفاده کنید.
 
هرچیزی که باید از «استایل مینیمال» بدانید

در مورد مو هم باز هم سادگی را رعایت کنید و از استفاده تزیینات اضافی و اکسسوری‌هایی مانند کش و گیره و ... صرف نظر کنید و با مو‌های natural و طبیعی، خود را با سادگی و زیبایی استایل مینیمال هماهنگ کنید.
 
هرچیزی که باید از «استایل مینیمال» بدانید
هرچیزی که باید از «استایل مینیمال» بدانید
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان