تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۱۳ تير ۱۳۹۸
در فاز اول طرح مبارزه با قاچاق پوشاک

کاهش ۱۰۰ میلیون دلاری قاچاق پوشاک

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا، با بیان اینکه برآورد قاچاق پوشاک حدود ۲.۵ میلیارد دلار است، گفت: با اقدامات صورت گرفته در فاز اول طرح مبارزه با قاچاق پوشاک، حجم قاچاق این محصولات به کشور ۱۰۰ میلیون دلار کاهش یافته است.
کاهش ۱۰۰ میلیون دلاری قاچاق پوشاک
رویداد۲۴ حمیدرضا دهقان نیا ­سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با اقدامات صورت گرفته شاهد کاهش قاچاق روزانه پنج میلیون لیتر سوخت از کشور هستیم.

وی میزان مصرف پوشاک کشور را سالانه ۸ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: از این میزان پنج و نیم میلیارد دلار در داخل کشور تولید و ما بقی آن برآورد قاچاق است.

دهقان نیا افزود: ۱۱۴ واحد تجاری متخلف در زمینه عرضه پوشاک قاچاق در مجتمع‌های تجاری تهران شناسایی شدند و با تشکیل پرونده‌های متخلفان ۲۰۰ میلیارد تومان جریمه در نظر گرفته شد.

وی گفت: با اقدامات صورت گرفته قاچاق پوشاک به کشور ۱۰۰ میلیون دلار کاهش یافته است.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: طرح مبارزه با قاچاقچیان پوشاک علاوه بر تهران به طور همزمان در هشت استان کشور اجرا شده است.

دهقان نیا افزود: بر اساس برآورد‌های صورت گرفته در سال ۹۶، حجم ورودی و خروجی قاچاق از کشور ۱۳ میلیارد دلار بود.
وی با اشاره به تشکیل ۱۵ هزار و ۱۰۴ پرونده قاچاق به ارزش شش هزار و ۵۴۴ میلیارد ریال در دو ماهه اول امسال گفت: ۴۵ درصد این پرونده‌ها از نظر ارزش محموله کشف شده یا سازمان یافتگی قاچاق، پرونده‌های مهم بوده است.

دهقان نیا افزود: سامانه جریمه هوشمند ناوگان فاقد بارنامه هم اکنون در ۳۵ محور کشور در حال فعالیت است.
منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان