تاریخ انتشار: ۱۹:۳۴ - ۱۶ تير ۱۳۹۸

ایران اولین مقصد نفتکش مورد حمله قرار گرفته در خلیج فارس

یکی از نفتکش‌هایی که در خلیج‌فارس مورد حمله قرار گرفته بود و غرب، ایران را متهم این حملات اعلام کرده بود، تعمیر شده و به تجارت بازگشته و حالا اولین مقصد این نفتکش ایران است.

ایران اولین مقصد نفتکش مورد حمله قرار گرفته در خلیج فارس

رویداد۲۴ طبق داده‌های کشتیرانی که بلومبرگ به دست آورده است، نفتکش آندرا ویکتوری در حال عبور از شمال خلیج فارس است و بندر امام خمینی ایران را به عنوان مقصد خود اعلام کرده است.

داده‌ها نشان می‌دهد، این کشتی که در ماه می در نزدیکی سواحل امارات متحده عربی مورد هدف قرار گرفته بود، حالا مخزن خود را پر کرده و درحال انتقال سوخت به ایران است.

انفجار نفتکش‌ها، امسال باعث تشدید تنش‌ها در خلیج‌فارس شد؛ ایالات متحده و عربستان سعودی، ایران را مقصر حمله به این نفتکش‌ها و به خطر انداختن جریان عرضه جهانی نفت، اعلام کردند.

از سوی دیگر، ایران و اتحادیه اروپا بر سر التزام به توافق هسته‌ای و مصادره نفتکش حامل محموله نفت ایران، در تقابل هستند.

کشتی آندریا ویکتوری، که با پرچم نروژ فعالیت می‌کند، یکی از ۴ کشتی‌ای است که در انفجارهای خرابکارانه در نزدیکی بندر فوجیره امارات، آسیب دیده بود. در ماه ژوئن هم ۲ کشتی نفتکش دیگر در نزدیکی آب‌های سرزمینی ایران مورد حمله قرار گرفتند.

به نظر می‌رسد، کشتی آندریا ویکتوری پس از تعمیر در بندر رشید دوبی، در اوایل این ماه محموله خود را از طریق انتقال کشتی به کشتی، دریافت کرده است. مشخص نیست که محموله این کشتی چه نوع سوختی است.

داستین اینو، مدیر بحران در شرکت نویگیت پی‌آر، که از طرف گروه تومه، مدیریت کشتی، فعالیت می‌کند، گفت: فعالیت‌های این نفتکش به تجارت معمول، بازگشته است. او در ۱ جولای در مصاحبه تلفنی با بلومبرگ، از اعلام مقصد کشتی خودداری کرد.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: نفتکش
نظرات شما
پیشخوان