تاریخ انتشار: ۱۴:۵۶ - ۱۷ تير ۱۳۹۸

هم اندیشی بانک‌های دولتی برای کمک به توسعه خراسان شمالی در بانک ملی ایران

در آستانه سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان خراسان شمالی، معاون دفتر رئیس جمهور، جمعی از مدیران عامل بانک‌های دولتی، رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی، استاندار خراسان شمالی و اعضای اتاق بازرگانی به منظور همفکری برای کمک به توسعه این استان در محل بانک ملی ایران تشکیل جلسه دادند.
هم اندیشی بانک‌های دولتی برای کمک به توسعه خراسان شمالی در بانک ملی ایران
رویداد۲۴ در این نشست معاون هماهنگی و پیگیری امور استان‌های دفتر رئیس جمهور با تاکید بر این که کشور در دوره جنگ اقتصادی قرار دارد، گفت: در چنین شرایطی، بخش خصوصی، بانک‌ها و خود مردم می‌توانند به توسعه کشور کمک شایانی کنند.

علی اصغر احمدی با بیان این که محدودیت‌های بودجه‌ای دولت برای همه آشکار است، اظهار کرد: کار بانک‌ها ۱۰۰ درصد تخصصی و فنی است و از این رو می‌توانند منابع را به سمت شروع و تکمیل پروژه‌های موجود در استان‌ها به ویژه استان خراسان شمالی هدایت کنند.

وی افزود: دولت خود را بدهکار همه مردم به ویژه مردم ساکن مناطق کمتر توسعه یافته می‌داند و در راستای بهبود شرایط آن‌ها از همه ظرفیت‌ها استفاده خواهد کرد.

احمدی ایجاد توازن منطقه‌ای را سیاست اساسی دولت دانست و خاطرنشان کرد: بانک‌ها می‌توانند موتور محرکه پروژه‌ها در استان باشند و در حیطه اختیارات خود، به خوبی اقتصاد خراسان شمالی را فعال کنند.

مدیرعامل بانک ملی ایران نیز در این جلسه با اشاره به تلاش‌های نظام بانکی برای کمک به توسعه کشور به ویژه استان خراسان شمالی، گفت: پس از جلسه‌ای که با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور برگزار شد، قرار شد بانک‌ها درباره ظرفیت‌های خود برای کمک به پیشرفت هر چه بیشتر این استان هم اندیشی کنند.
هم اندیشی بانک‌های دولتی برای کمک به توسعه خراسان شمالی در بانک ملی ایران

دکتر محمد رضا حسین زاده با تاکید بر این که نگاه بانک‌ها به استان خراسان شمالی ویژه است، ادامه داد: کشاورزی و گردشگری، دو ظرفیت بزرگ این منطقه است و ما همه توان خود را برای حل مشکلات این دو بخش به کار خواهیم بست.

به گفته وی، بانک‌ها یا در این استان پروژه‌هایی را برای اجرا و تکمیل انتخاب خواهند کرد و یا منابعی را به این منظور اختصاص خواهند داد، بنابراین حضور بانک‌ها در خراسان شمالی کاملا عملیاتی خواهد بود.

مدیرعامل بانک ملی ایران افزود: در حوزه صنایع و پتروشیمی استان نیز بانک‌ها به صورت کنسرسیوم تلاش خود را برای اتمام پروژه‌ها خواهند داشت.

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی نیز در این جلسه با بیان این که حوزه گردشگری استان، قابلیت زیادی برای جذب منابع صندوق را دارد، گفت: راه توسعه کشور، افزایش فعالیت بخش خصوصی و رهایی از وابستگی‌های دولتی است.

مرتضی شهید زاده افزود: نباید پروژه‌های بی کیفیت به تعهد بانک‌ها سپرده شود، چرا که در عمل این پروژه‌ها متوقف و باری بر دوش نظام بانکی خواهند شد، بنابراین بانک‌ها باید پروژه‌هایی را تقبل کنند که طرح توجیهی آن‌ها کاملا قابل دفاع باشد.

استاندار خراسان شمالی نیز با عنوان این که استان ظرفیت‌های بی نظیری برای سرمایه گذاری دارد، از بانک‌ها خواست در این زمینه حضور جدی داشته باشند.

محمد علی شجاعی به بی حاشیه و توانمند بودن مردم استان اشاره و خاطرنشان کرد: از نظام بانکی می‌خواهیم حداکثر توان خود را برای کمک به استان در نظر بگیرند و اجازه ندهند خراسان شمالی از فرآیند توسعه کشور عقب بماند.

در ادامه این نشست، ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل بانک مسکن، روح الله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی و عباس اشرف نژاد عضو هیات مدیره بانک تجارت نیز دیدگاه‌های خود را درباره نحوه کمک به توسعه استان خراسان شمالی بیان کردند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان