تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۱۸ تير ۱۳۹۸

جنگ بیلبورد‌های تبلیغاتی جدید اپل با گوگل

تبلیغات بیلبوردی جدید اپل نه‌تن‌ها تندتر از گذشته به گوگل و سیاست‌هایش تاخته، بلکه این‌بار مستقیماً مقر شرکت‌های تابعه اهالی مانتین‌ویو را برای تبلیغ انتخاب کرده است.
جنگ بیلبورد‌های تبلیغاتی جدید اپل با گوگل
رویداد۲۴ موضوع حریم خصوصی این‌روز‌ها تبدیل به بهانه‌ی جدیدی برای جنگ‌و‌جدال بین شرکت‌های بزرگ فناوری شده است. اپل نیز به‌عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ فناوری که همواره مدعی رعایت حقوق کاربران بوده، با بیلبورد‌های تبلیغاتی جدید خود علاوه‌بر برجسته‌سازی خود، به‌صورت غیرمستقیم گوگل را برای سیاست‌هایش تخریب کرده است.

همان‌طور که احتمالاً مطلع هستید، کوپرتینویی‌ها بار‌ها در مصاحبه‌ها و صحبت‌هایشان از شیوه‌ی کسب‌و‌کارشان به‌عنوان تنها عامل برای دست‌نبردن در اطلاعات خصوصی کاربرانشان یاد کرده‌اند. در ماه ژانویه سال جاری، اپل یک بیلبورد با محوریت حریم خصوصی در شهر لاس‌وگاس و در آستانه‌ی رویداد CES نصب کرد. آن‌ها در این بیلبورد پیامی واضح، اما کنایه‌دار را انتخاب کردند: «هرآنچه در آیفونتان اتفاق می‌افتد، در آیفونتان باقی خواهد ماند.»

اکنون این شرکت یک گام دیگر برداشته و باری دیگر ازطریق موضوع حریم خصوصی، گوگل را مخاطب قرار داده است.

جنگ بیلبورد‌های تبلیغاتی جدید اپل با گوگل
همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، اپل بیلبوردی را با جمله‌ی «کسب‌وکار ما در دورماندن از [اطلاعات]شما است.» در نگاه نخست همه‌چیز به‌مانند سابق به‌نظر می‌رسد؛ اما نکته‌ی مهم درباره‌ی این بیلبورد، قرارگیری آن در مقابل شرکت Sidewalk Labs است که به شرکت خواهر گوگل شهرت دارد. این شرکت قصد دارد تا نسل بعدی زندگی شهری را با خودکارسازی بسیاری از امور رقم بزند.

Sidewalk قصد دارد تا ازطریق نظارت روی اعمال شهروندان و جمع‌آوری داده‌های آن‌ها به‌واسطه‌ی دوربین‌های نظارتی و دستگاه‌های اینترنت اشیاء، برنامه‌های خود را در زمینه‌ی افزایش کیفیت زندگی، کاهش هزینه‌ی سکونت و بازسازی زندگی شهری محقق سازد؛ با‌این‌حال، بسیاری از افراد به برنامه‌های این شرکت انتقادات بسیاری دارند و مؤفقیت آن را به‌معنی سلب آزادی شهروندان و نابودی حریم خصوصی قلمداد می‌کنند.

در ماه ژوئن، مدیرعامل Sidewalk در گفت‌و‌گویی، از برنامه‌های شرکتش برای تغییر در سبک زندگی شهری تورنتو در آینده‌ای نزدیک خبر داد:

هدف ما این است که در بخش اسکله‌ی شرقی تورنتو، کاری خارق‌العاده انجام دهیم. به‌دنبال خلق یک مدل جامع هستیم که به‌واسطه‌ی ترکیب فناوری‌های پیشرفته و طراحی شهری آینده‌نگرانه، به بهبودی بلندپروازانه در تمامی زوایای زندگی دست پیدا کنیم.

حال باتوجه به اینکه گوگل مالک این شرکت است و غول دنیای اینترنت نیز سابقه‌ی درخشانی در حفظ داده‌های شخصی کاربرانش ندارد، نگرانی‌ها درباره‌ی کارِ موردبحث دوچندان شده است. اپل نیز از این فرصت استفاده کرده تا باری دیگر سیاست‌های گوگل را مورد انتقاد قرار دهد و درمقابل، از آن برای ارتقاء جایگاه خود نزد مخاطبان بهره ببرد.

جنگ بیلبورد‌های تبلیغاتی جدید اپل با گوگل
باوجوداین، ماجرای بیلبورد اپل به همین‌جا ختم نشده است و کوپرتینویی‌ها در نقطه‌ای دیگر از شهر تورنتو با نام کینگ، بیلبوردی با مضمون «حریم خصوصی پادشاه (همه‌چیز) است»، برپا کرده‌اند.

حال باتوجه‌به اتفاقات پیش‌آمده، باید منتظر ماند و دید که گوگل پاسخی به این اقداماتِ اپل خواهد داد یا خیر.
منبع: زومیت
نظرات شما
پیشخوان