تاریخ انتشار: ۱۵:۳۲ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۵

نقدی: آمریکا بادزدی نفت ادامه حیات می دهد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: دیگر هیچ تولیدی در آمریکا به صرفه نیست زیرا انرژی، نیروی انسانی، مواد اولیه، راه های رساندن کالا به بازار در آمریکا گرانتر از همه جای دنیاست و تولید در این کشور به صرفه نیست.
رویداد۲۴- رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: دیگر هیچ تولیدی در آمریکا به صرفه نیست زیرا انرژی، نیروی انسانی، مواد اولیه، راه های رساندن کالا به بازار در آمریکا گرانتر از همه جای دنیاست و تولید در این کشور به صرفه نیست.

سردار محمدرضا نقدی، صبح امروز در جلسه شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی طی سخنانی با بیان اینکه اقتصاد آمریکا یک اقتصاد ورشکسته است، اظهار کرد: اقتصاد آمریکا با انحصارطلبی دانش، دزدی از چاه‌های نفت کشورهای اسلامی و سایر منابع کشورهای تحت سلطه، خود را سرپا نگه داشته است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: باتوجه به جهانی شدن اقتصاد که حالت رقابتی ایجاد کرده است، بخش عمده‌ تولید از آمریکا کوچ کرد و دیگر هیچ تولیدی در آمریکا به صرفه نیست زیرا انرژی، نیروی انسانی، مواد اولیه، راه های رساندن کالا به بازار و تقریبا همه چیز در آمریکا گرانتر از همه جای دنیاست و تولید در این کشور به صرفه نیست.

وی افزود: آمریکا توان رقابت خود را در بازار از دست داده‌ است و با دزدی نفت به بهانه‌های مختلف مانند آزادسازی کویت، و دزدی از چاه‌های نفت لیبی که کشوری بدون دولت است و معلوم نیست چاه های نفت آن به دست کیست، ادامه حیات می دهد.

نقدی با اشاره به بدهی خارجی ۲۰ هزار میلیارد دلاری آمریکا، گفت: در اقتصاد آمریکا یک سراشیبی تند روبه سقوط دیده می شود و غیر از این دزدی ها تنها عاملی که اقتصاد آمریکا را نگه داشته است انحصارهای علمی است، به طوری که به دیگر کشورها حق تولید نمی‌دهند تا بتوانند تولیدات خود را با قیمت های چندهزار برابری بفروشند.

وی با بیان اینکه باید با انحصارطلبی آمریکا در حوزه‌ پزشکی مبارزه کنیم، گفت: دارویی که ترکیباتش از طبیعت به دست می آید و قیمت آن نیز گزاف نیست توسط آمریکا به چند برابر قیمت فروخته می شود؛ این مساله نه تنها در دارو بلکه در صنایع تسلیحاتی، هواوفضا و غیره آمریکا نیز صدق می‌کند؛ به هرحال، آمریکایی‌ها اجازه نمی‌دهند سایر کشورها در مباحث غیرنظامی ورود پیدا کنند که نمونه آن ساخت هواپیمای ایرباس توسط اروپا است که هنوز ۴۰ درصد آن وابسته به آمریکاست.

نقدی ادامه داد: یقین دارم همه آنچه از تجهیزات و کالاهای خارجی پزشکی که در ایران استفاده می کنیم در کشور قابل ساخت است و بسیج جامعه پزشکی باید مقتدرانه وارد کار شود و حتی از دولت در این خصوص مطالبه کند.

وی در پایان اظهار کرد: من کاملا با جذب دانشجو از خارج از کشور و فعال کردن ظرفیت دانشگاه‌ها موافقم چرا که مزیت رقابتی ما در منطقه در حوزه پزشکی است و می توانیم به کانونی تبدیل شویم که از کشورهای منطقه برای دریافت خدمت پزشکی به ایران بیایند.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان