تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۰۷ دی ۱۳۹۴
ابوترابی پاسخ داد

انتقاد یک نماینده مجلس از تصمیم هیات رئیسه درباره‌ی لایحه مناطق آزاد

یک نماینده مجلس از تصمیم هیات رئیسه مجلس درباره‌ی مناطق آزاد اقتصادی انتقاد کرد و ابوترابی فرد که ریاست مجلس را بر عهده داشت ضمن دفاع از تصمیم هیات رئیسه توضیحاتی در این زمینه ارائه داد.

 در آغاز جلسه علنی امروز مجلس منصور حقیقت‌پور نماینده اردبیل گفت: در هفته گذشته لایحه مناطق آزاد اقتصادی اردبیل و مهران در مجلس مطرح شد. علی رغم صراحت ماده 171 قانون برنامه پنجم توسعه این لایحه نیاز به دو سوم آراء نداشت و با نصف بعلاوه یک از مجلس عبور می‌کرد، اما تشخیص ریاست وقت مجلس این بود که به دو سوم آراء لازم دارد.

او ادامه داد:‌ پس از این تصمیم نمایندگان مناطق مختلف اعتراض خود را اعلام کردند. مردم ما منتظر تصمیم قاطع و منصفانه‌ای از هیات رئیسه هستند. منتظریم که نتیجه‌ی بررسی‌های خود در هیات رئیسه را اعلام کنیم.

در ادامه ابوترابی فرد که ریاست جلسه را بر عهده داشت توضیح داد:‌ این مساله در هیات رئیسه مطرح شد؛ تصمیمی که مهندس باهنر اتخاذ کرده بودند در چارچوب آیین نامه و برداشت ایشان از برنامه پنجم توسعه بود که مورد تایید هیات رئیسه نیز بود.

او افزود: ‌با توجه به اینکه دولت در رابطه با شکل گیری مناطق آزاد لوایحی به مجلس ارائه کردند، تصمیم هیات رئیسه این است که این لایحه طبق روال به کمیسیون اقتصادی ارجاع داده شود و همین امروز بنده آن را ارجاع دادم.

کمیسیون می‌تواند در هنگام بررسی این لایحه، لوایح دیگری را که توسط دولت مطرح شده مد نظر قرار دهد و نتیجه را به مجلس ارائه دهد.

ابوترابی فرد همچنین خاطر نشان کرد: برخی موارد نیز بود که دولت آنها را ارائه نداده بود و جزو پیشنهادات همکاران بود. همکاران محترم می‌توانند طرحی با بیش از 50 امضاء آماده کنند. اگر مجلس آن را تاییدکرد، این طرح را هم به کمیسیون اقتصادی ارجاع می‌دهیم تا مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: اقتصاد ، منطقه آزاد
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان