تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۲۹ تير ۱۳۹۸
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

کاهش قیمت میوه‌های تابستانی در روز‌های آینده +جدول

با فراوانی میوه‌های تابستانی طی روز‌های آینده قیمت آن در بازار کاهش خواهد یافت.

کاهش قیمت میوه طی روز‌های آینده/ سیب زمینی چرا مجددا گران شد؟

رویداد۲۴ قیمت میوه‌های تابستانی همچنان در حال افزایش است. بیشتر میوه‌ها وارداتی نیستند و محصول شهرهای مختلف ایران هستند، با اینحال قیمت‌ها آنقدر بالاست که خرید آن برای یک خانواده با درآمد متوسط هم سخت شده و باید به خرید مقدار کم روی بیاورند.

علی حاج فتحعلی دبیر اتحادیه بارفروشان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی رویداد۲۴ می‌گوید: قیمت میوه رو به کاهش است و با فراوانی میوه‌ها قیمت‌ها باز هم افت خواهد کرد.

او با اشاره به نرخ برخی از میوه‌ها در میدان تره بار می‌گوید: قیمت نوبرانه‌ها مانند آلبالو از ۶ تا ۱۲ هزار تومان، قیمت انگور از ۴ تا ۱۱ هزار تومان، گوجه سبز از ۳ تا ۱۱ هزار تومان، گیلاس از ۸ تا ۱۷ هزار تومان، خیار از ۱۵۰۰ تا ۴ هزار تومان و قیمت آلو از ۴ تا ۱۲ هزار تومان در میدان تره بار است. البته قیمت میوه در سطح شهر و در مغازه‌های میوه فروشی به مراتب بالاتر است.

او در مورد افزایش مجدد قیمت سیب زمینی می‌گوید: قیمت این محصول طی هفته آینده با برداشت سیب زمینی اردبیل قیمت این محصول هم پایین می‌اید البته قیمت سیب زمینی در میدان تره بار ۴ هزار تومان است.

حاج فتحعلی در پاسخ به این پرسش که آیا صادرات سیب زمینی مجددا باعث افزایش نرخ این محصول شده است می‌گوید: خیر، سال گذشته کشاورزان سیب زمینی کم کاشتند و همین موضوع باعث رشد قیمت آن شد.

قیمت میوه‌های تابستانی در جدول زیر آمده است؛

کاهش قیمت میوه طی روز‌های آینده/ سیب زمینی چرا مجددا گران شد؟کاهش قیمت میوه طی روز‌های آینده/ سیب زمینی چرا مجددا گران شد؟

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت میوه ، سیب زمینی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان