تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۳۰ تير ۱۳۹۸
آمار معاملات هفته چهارم تیر ماه مشخص کرد :

سرخ پوشی نماگرهای تالار شیشه ای

آمار معاملات هفته چهارم تیر ماه تالار شیشه ای نشان می‌دهد که شاخص بورس با ۲ هزار و ۸۳۲ واحد کاهش مواجه شده و در عین حال نماگرها در بازار اول و دوم نیز اعداد منفی را برای سرمایه گذاران شکل دادند.

سرخ پوشی نماگرهای تالار شیشه ای

رویداد۲۴ جزییات داد و ستدهای بازار سهام در پایان معاملات هفته منتهی به ۲۶ تیرماه ۹۸ مشخص کرد که شاخص کل با ۲ هزار و ۸۳۲ واحد کاهش نسبت به هفته قبل به ۲۴۶ هزار و ۷۹۰ واحد رسید که نشان دهنده آن است که سهامداران در این دوره زمانی با افت بازدهی مواجه شده اند.

کاهش ۱۸۵۰ واحدی شاخص کل هم وزن

بر اساس این گزارش، شاخص کل هم وزن با ۱۸۵۰ واحد کاهش  با  ۳ درصد کاهش روبرو شد و به رقم ۵۹۹۵۹ واحد رسید.

افت همزمان بازار اول و دوم

همچنین شاخص بازار اول با ۲ هزار و۶۵۸ واحد کاهش به ۱۸۲ هزار و ۳۷۳ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۱ هزار و ۸۰ واحد افت در پایان هفته چهارم تیر ماه به ۴۸۸ هزار و ۴۵۹ واحد رسید که به این ترتیب شاخص بازار اول ۱.۴ و شاخص بازار دوم  با ۰.۶ درصد کاهش نسبت به هفته قبل همراه شد.

افزایش ۹.۴ درصدی ارزش کل معاملات

از سویی دیگر، در ۵ روز کاری هفته گذشته، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۷۱ هزار و ۲۴۵ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل ۹.۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در ضمن تعداد ۱۷ هزار و ۴۵۱ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از ۲ میلیون و ۳۸۴ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۲۹ درصد کاهش و ۶۸ درصد افزایش را نسبت به هفته گذشته تجربه کردند.

کاهش صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله

این درحالی است که  تعداد ۲۹۱ میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۳۰۲۴ میلیارد ریال مورد معامله  قرار گرفت و به ترتیب با ۴۱ درصد و ۴۱ درصد کاهش نسبت به هفته گذشته همراه شدند.

در بازار بدهی که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می شود، تعداد ۷ میلیون ۹۰۰ هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش کل بیش از ۷۸۸۲ میلیارد ریال معامله شد.

جزییات معاملات تالار شیشه ای در هفته چهارم تیر ماه ۹۸

نظرات شما
پیشخوان