تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

هماهنگی و برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای راحتی و آسایش حجاج

معاون حمل و نقل وزیر راه شهرسازی در زمینه اعزام حجاج گفت:: قبل از شروع پرواز‌ها سازمان هواپیمایی جلساتی را با مسئولین حج تمتع برگزار و هماهنگی لازم برای برقراری پرواز‌ها صورت پذیرفت.
هماهنگی و برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای راحتی و آسایش حجاج
رویداد۲۴ شهرام آدم نژاد معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: در حج امسال دو موضوع حائز اهمیت بود اول اینکه با توجه به عدم همکاری عربستان در زمینه اعزام حجاج، می‌بایست همه ۸۸ هزار و ۵۵۰ حجاج ایرانی را تنها با پرواز‌های ایران ایر اعزام کنیم و موضوع دوم آماده شدن و عملیاتی شدن ترمینال سلام بود که باید جلسات فنی و تخصصی متعدد و نظارت‌های لازم توسط دفتر نظارت سازمان صورت می‌گرفت که این مهم انجام و قبل از شروع پرواز‌ها با حضور وزیر محترم راه وشهرسازی تست‌های آزمایشی آن انجام و پس از افتتاح توسط ریاست محترم جمهور نهایتا در روز ۱۷ تیرماه اولین پرواز انجام شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عملیات اعزام زائرین از ۱۹ فرودگاه کشور درحال انجام است، گفت: تا آخرین ساعات روز ۳۰ تیرماه مجموعا ۴۲۷۳۸ زائر با ۱۷۳ پرواز هواپیمای جمهوری اسلامی به سرزمین وحی مشرف شده اند که از این تعداد ۱۱۰۰۴ نفر با ۴۴ پرواز از فرودگاه حضرت امام (ره) وتعداد ۳۱۷۳۴ نفر با ۱۲۹ پرواز از سایر فرودگا‌ها صورت پذیرفته است.

آدم نژاد افزود: پرواز‌های رفت تا ۱۴ مرداد ادامه دارد و پرواز‌های برگشت از ۲۶ مرداد آغاز و تا ۱۳ شهریور انجام خواهد گرفت.
آدم نژاد در ادامه گفت:: ممکن است با توجه به افزایش پذیرش ۲۰۰۰ زائر دیگر به نسبت آمار قبلی تغییرات جزئی در زمان اتمام عملیات رفت و برگشت را شاهد باشیم.

معاون حمل‌و‌نقل وزیر راه و شهرسازی در پایان با تشکر از زحمات و هماهنگی‌های سازمان هواپیمایی کشور، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: خوشبختانه با هماهنگی‌های صورت گرفته پرواز‌های امسال رضایتمندی حجاج را در بر داشته است.

 

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان