تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۸

توضیحات سخنگوی هیئت نظارت درباره احضار محمود صادقی به دادگاه

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان توضیحاتی درباره دلیل احضار صادقی نماینده تهران به دادگاه کیفری کارکنان دولت ارائه کرد.

توضیحات سخنگوی هیئت نظارت درباره احضار محمود صادقی به دادگاه

رویداد۲۴ محمود صادقی عضو فراکسیون امید در مطلبی در صفحه توئیتر خود نوشت:

«شنبه آینده جلسه رسیدگی به کیفرخواست صادره علیه این جانب در دادگاه کیفری کارکنان دولت برگزار خواهد شد؛

۱۵ عنوان اتهامی شامل ۱۳ عنوان اعلام جرم از طرف دادستان و دادیار جانشین دادسرای فرهنگ و رسانه تهران، دادستان شیراز، سازمان زندان‌ها، شکایت تعدادی از بورسیه‌ها و یک شاکی خصوصی.»

وی در توییتی جداگانه نوشت:

«عناوین:
‏نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی در مورد بورسیه‌ها، خودکشی دانشجوی دانشگاه کاشان،  بازداشت‌شدگان اعتراضات ۹۶، اعمال نفوذ در پرونده سعید طوسی، حساب‌های قوه قضاییه، توهین به رییس قوه قضاییه و بازپرس صادرکننده قرار جلب شبانه، تمرد در برابر مأمورین، افترا به سازمان زندان‌ها.»

محمد جواد  جمالی سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در توضیح دلیل احضار صادقی به دادگاه و موضوع مصونیت نماینده به ایسنا گفت: این درست نیست که نماینده تحت هیچ شرایطی به دادگاه احضار نمی‌شوند؛ در مواردی که نماینده شاکی خصوصی داشته باشد و پرونده به هیئت نظارت از طرف دادگاه ارجاع شده وهیئت نظارت اعلام کرده آن موضوع جزو وظایف نمایندگی نبوده و یا این که موضوع به دوران نمایندگی آن فرد برنمی‌گردد، نماینده باید در دادگاه حاضر شود و همچون یک فرد عادی روند عادی پرونده را طی کند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال یکی از موارد مربوط به پرونده آقای صادقی شکایت آقای ساداتی نژاد نماینده کاشان در مورد موضوع بورسیه‌ها بود که ایشان رضایت نداد. آقای صادقی این موضوع را زمانی مطرح کرده بود که هنوز اعتبارنامه‌اش تصویب نشده بود  و به عنوان منتخب محسوب می‌شد لذا این موضوع را هیئت نظارت به دادگاه ارجاع داد که طرح موضوع بورسیه‌ها مربوط به زمان نمایندگی آقای صادقی نبوده است.

وی در مورد شکایات دادستانی شیراز هم گفت: آقای صادقی در شیراز سخنرانی درباره قوه قضاییه داشته که دادستان با عنوان مجرمانه توهین به رئیس قوه شکایت کرده است موضوعی که هیئت نظارت هم بررسی کرد که تشخیص داد صحبت‌های مطرح شده در حیطه وظایف نمایندگی  نبوده است.

جمالی درباره شکایت سازمان زندان‌ها از صادقی گفت: آقای صادقی صحبتی کرده بود که چرا اعترافاتی از برخی زندانیان گرفته می‌شود که شکایتی صورت گرفت؛ هیئت نظارت تشخیص داد که این صحبت‌ها مغایر با وظایف نمایندگی است.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در جمع‌بندی گفت: اگر هیئت نظارت تشخیص دهد که صحبت‌های نماینده‌ای برخلاف وظایف نمایندگیش بوده و یا این صحبت‌هایش قبل از زمان نمایندگی صورت گرفته، آن نماینده همچون یک فرد عادی در دادگاه برای بررسی پرونده‌اش حاضر شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: محمود صادقی
نظرات شما
پیشخوان