تاریخ انتشار: ۰۶:۱۱ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
محمد یوسفی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

خوراک‌های دام وارداتی در کشتی‌های ایرانی در برزیل هستند/ میزان عرضه مرغ کمتر از قبل شده است

رییس هیات مدیره انجمن مرغ گوشتی ایران می گوید: متاسفانه گرمای هوا باعث تلف شدن مرغ‌ها در تابستان شد و این روز‌ها در برخی از شهر‌های حاشیه خلیج فارس و شهر‌های شمال کشور تلفات مرغ تا ۲۰ درصد هم گزارش شده است این در حالی است که در گذشته میانگین تلفات مرغ بین ۷ تا ۸ درصد بود.

گرمای هوا تلفات مرغ را افزایش داد

رویداد۲۴ در حالی که طبق اعلام وزارت صمت قیمت مصوب عرضه مرغ گرم برای مصرف کننده ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان است، مشاهدات خبرنگاررویداد۲۴ نشان می‌دهد این نرخ در بازار رعایت نمی‌شود و بهای هر کیلو مرغ تا ۱۵ هزار تومان نیز بالا رفته است.

فعالان این حوزه می‌گویند پیش‌بینی می‌شود تا اوایل شهریور ماه این مشکلات ادامه داشته باشد و از آن زمان به بعد قیمت به نرخ مصوب نزدیک شود.

محمد یوسفی رییس هیات مدیره انجمن مرغ گوشتی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی رویداد۲۴ درباره افزایش قیمت مرغ در بازار می‌گوید: میزان عرضه و توزیع مرغ کمتر از قبل شده، زیرا به دلیل گرمای هوا تعداد تلفات در مرغداری‌ها بالا رفته است.

 او ادامه می‌دهد: در روز‌های گذشته میزان توزیع مرغ در بازار کم شده و همین امر باعث افزایش قیمت مرغ در بازار شده است، اما شرکت پشتیبانی امور دام بخشی از مرغ‌های ذخیره شده را وارد بازار کرد تا از افزایش بی رویه قیمت‌ها جلوگیری کند.

یوسفی با بیان اینکه برخی از وضعیت نابسامان بازار سوء استفاده می‌کنند و قیمت‌ها را بالا می‌برند، می‌گوید: تولید مشکلی ندارد و مرغداران به فعالیت خود ادامه می‌دهند اما در این میان برخی به دنبال سودجویی در این وضعیت هستند.

رییس هیات مدیره انجمن مرغ گوشتی ایران می‌گوید: متاسفانه گرمای هوا باعث تلف شدن مرغ‌ها در تابستان شد و این روز‌ها در برخی از شهر‌های حاشیه خلیج فارس و شهر‌های شمال کشور تلفات مرغ تا ۲۰ درصد هم گزارش شده است، این در حالی است که در گذشته میانگین تلفات مرغ بین ۷ تا ۸ درصد بود.

او در مورد تهیه نهاده‌های دامی نیز می‌گوید: مرغداران هنوز هم نمی‌توانند صد در صد نیاز خود را دریافت کنند و بخشی از نهاده را باید به صورت آزاد تحویل بگیرند؛ ضمن آنکه تفاوت قیمت هم کم نیست و بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ تومان است.

یوسفی می‌گوید: میانگین قیمت ذرت ۱۳۵۰ تومان است که با هزینه کرایه از ۱۵۵۰ تومان تا ۱۸۰۰ تومان متغیر است. مرغداران نیاز دارند تا مواد اولیه و نهاده‌های دامی خود را به موقع دریافت کنند تا با مشکل مواجه نشوند در حال حاضر ۲ کشتی ذرت ایران در آمریکای جنوبی و برزیل معطل است و همین موضوع به قیمت‌ها لطمه می‌زند البته آقای حجتی وزیر جهاد کشاورزی اخیرا قول‌هایی بابت حل مشکلات نهاده‌های دامی به مرغداران داده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان