تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۸
حجتی در جمع خبرنگاران:

جهش تولید دانه‌های روغنی در سال آینده

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سال آینده در تولید دانه‌های روغنی، با یک جهش مواجه خواهیم بود، تصریح کرد: وزارت جهاد پیگیر موضوع افزایش قیمت سبوس است تا مشکل حل شود.

جهش تولید دانه‌های روغنی در سال آینده

رویداد۲۴ محمود حجتی امروز یکشنبه دهم شهریورماه ۹۸ در حاشیه مراسم «هفتمین همایش سراسری کشت محصولات زراعی (آغاز سال زراعی ۹۹-۹۸)» که در محل وزارت جهاد کشاورزی در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در بحث روغن و کنجاله، کشور وابستگی زیادی دارد، اظهار داشت: بر این اساس، یکی از محصولاتی که ما بر روی آن تمرکز بیشتری کرده‌ایم، کلزا است و امیدواریم که بتوانیم پشتیبانی‌ها و حمایت لازم را از تولید این محصول به عمل بیاوریم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه طی دو تا سه سال پیش تولید کلزا در کشور حدود ۴۰ هزار تن بوده است، گفت: امسال تولید این محصول از مرز ۴۲۰ هزار تن گذشته و برای سال آینده در زمینه تولید دانه‌های روغنی با یک جهش مواجه خواهیم بود.

حجتی درباره افزایش قیمت سبوس، با بیان اینکه دولت اختیار قیمتگذاری را به ستاد تنظیم بازار واگذار کرده است، اضافه کرد: بنده مخالف افزایش قیمت سبوس بودم. همچنین رئیس‌جمهور در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ کرد که در این زمینه تجدیدنظر کند؛ چرا که رئیس ستاد تنظیم بازار، وزیر صنعت است؛ اما متأسفانه الان دوباره ستاد تنظیم بازار، افزایش قیمت سبوس را تصویب کرده است.

وی ادامه داد: بر این اساس پیگیری‌های ما در حال انجام است و امیدواریم که در این زمینه تجدیدنظر شود.

وزیر جهاد کشاورزی درباره ممنوعیت صادرات جوجه یک روزه اظهار داشت: بنده از ابتدا مخالف این بودم که صادرات محصولات کشاورزی ممنوع شود و در این رابطه با رئیس‌جمهور مکاتباتی داشته‌ام.

حجتی خاطرنشان کرد: برای تأمین نیاز داخلی، وقتی مزیت حبابی به دلیل پرداخت یارانه‌های دولتی وجود دارد، باید از صادرکننده عوارض صادراتی اخذ شود نه اینکه صادرات را به طور کل ممنوع کنیم.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان