تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۸

نیازمندی‌های مدیریت بحران اعلام شد

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: مدیریت بحران نیازمند تدوین یک نقشه راه مدون و راهگشا بر مبنای مولفه‌های خطرپذیری است.
نیازمندی‌های مدیریت بحران اعلام شد
رویداد۲۴   اسماعیل نجار گفت: مدیریت واحد در بحران، امروز یک فرآیند حیاتی در پیگیری سیاست‌ها و برنامه‌ها است که بر اساس پژوهش‌های انجام شده در کاهش خسارت‌ها و مرگ و میر‌های احتمالی در حوادث و بلایای طبیعی نقشی به سزا دارد؛ از این رو نیازمند یک نقشه راه مدون است.

وی ادامه داد: با توجه به رشد فزاینده علم و سرعت انتشار آن، ارائه آمار و اطلاعات دقیق، تدوین یک نقشه راه مدون جهت انجام پژوهش و همچنین تصمیم سازی و تصمیم گیری سریع، برنامه ریزی دقیق، تعریف فرایندها، کاهش آثار حوادث و نظایر آن بسیار مفید و ضروری است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور یکی از چالش‌های این سازمان را در حوزه اطلاعات و به روز نبودن آمار از میزان فعالیت دستگاه‌های اجرایی از روند اقداماتشان عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور موظفند آمار و اطلاعات دقیق اقدامات در هر حادثه را ثبت و با ارزیابی فرایند‌ها نسبت به رفع نواقص و اصلاح امور در حوادث بعدی گام بردارند.

نجار با بیان اینکه اطلاعات ثبت شده از حوادث به وقوع پیوسته در استان‌ها به صورت ماهانه، فصلی و سالانه برای استانداران و رؤسای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان‌های سراسر کشور تهیه و ارسال می‌شود، خاطر نشان کرد: با ثبت دقیق و به موقع اطلاعات از سوی ادارات کل مدیریت بحران استان ها، شاهد پایگاه اطلاعاتی کامل و جامع در حوزه مدیریت بحران کشور باشیم.

معاون وزیر کشور اضافه کرد: آمار باید گویا و شفاف باشد تا تصمیم گیری‌ها بر اساس قاعده انجام شود.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور گفت: ارایه اطلاعات و آمار کارشناسی منطبق با واقعیت به مرکز فرماندهی مدیریت بحران در کشور منجر به بهبود نحوه عملکرد دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان می‌شود.

نجار ادامه داد: یکپارچه سازی آمار و داده‌های اطلاعاتی همه دستگاه‌های دخیل در امر بحران در کاهش تبعات و پیامد‌های حوادث اثرگذاری خاصی دارد. به نحوی که در جریان مدیریت بحران حوادث اخیر شاهد سرعت و اثرگذاری بیشتر در ارائه خدمات بودیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور توضیح داد: نکته قابل تامل دیگر در مدیریت بحران تلاش برای جلب اعتماد عمومی است که تحقق این مهم، مشارکت شهروندان را در خدمات رسانی و کمک‌های داوطلبانه تسهیل می‌کند.

سازمان مدیریت بحران کشور یک سازمان هماهنگ کننده، سیاستگزار، هدایت کننده و نظارت کننده بر ایجاد آمادگی و مقابله در مقابل انواع حوادث است.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مدیریت بحران
نظرات شما
پیشخوان