تاریخ انتشار: ۰۵:۲۵ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۵

تا ۵ سال آینده ۱۷۰ هتل در کشور احداث و افتتاح می شود

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: هم اکنون در حال برنامه ریزی برای ساخت و بهره برداری از ۱۷۰ هتل چهار و پنج ستاره تا پنج سال آینده هستیم.
 رویداد۲۴-معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: هم اکنون در حال برنامه ریزی برای ساخت و بهره برداری از ۱۷۰ هتل چهار و پنج ستاره تا پنج سال آینده هستیم.

 مسعود سلطانی فر دوشنبه شب در مراسم افتتاح هتل آنای ارومیه که با دستور رئیس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس انجام شد افزود:هم اکنون ۸۰۰ هتل یک تا پنج ستاره و هتل آپارتمان در کشور توسط بخش خصوصی ساخته می شود که این امر موجب توسعه بخش گردشگری خواهد شد.

وی ادامه داد: از ابتدای تاریخ هتل سازی در ایران تا سال ۹۲ تعداد ۱۲۵ باب هتل چهار تا پنج ستاره در ایران ساخته شده بود در حالی که طی سه سال اخیر ۳۱ هتل چهار تا پنح ستاره احداث و به بهره برداری رسیده است.

سلطانی فر گفت: در حال حاضر تفاهم نامه ساخت ۲۰ هتل با دو گروه متخصص آلمانی و ترکیه ای منعقد شده است تا بتوانیم مشکل کمبود هتل و زیر ساخت های حوزه گردشگری را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: ایران با دارا بودن یک میلیون بنای تاریخی قدمت و هویت ۱۱ هزار ساله خود را حفظ کرده است و ما وظیفه داریم از تمامی این ظرفیت ها در جهت توسعه گردشگری و جذب گردشگر بهره ببریم.

سلطانی فر اظهار داشت: وجود جاذبه های کم نظیر، گرمترین آب های گرم زیرزمینی و مرتفع ترین تپه های شنی و بلندترین گنبدهای آجری جهان و جاذبه های مذهبی و زیارتی تنها بخشی از ظرفیت های گردشگری کشور است که به نظر می رسد آنچنان که باید از تمامی ظرفیت های آنها استفاده نشده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با نامیدن ایران به عنوان کشورموزه‌ها بیان کرد: در حدود ۸۰۰ هزار تا یک میلیون بنا و محوطه تاریخی در کشور وجود دارد که نشان دهنده هویت تاریخی و تمدن ۱۱ هزار ساله است که باید به آن جاذبه‌های گردشگری را هم اضافه کرد که نشان دهنده ظرفیت‌های بالای گردشگری کشور است.

وی با اعلام اسامی چند جاذبه بی‌نظیر کشور افزود: گرم‌ترین نقطه جهان و مرتفع‌ترین تپه‌های شنی در کویر لوت، گرم‌ترین چشمه آب معدنی دنیا در مشکین شهر، بلندترین گنبد آجری در گنبد کاووس و سلطانیه نمونه‌هایی از ظرفیت بالای گردشگری کشور است.

معاون رئیس جمهور با یادآوری نقش مؤثر ظرفیت‌های گردشگری مذهبی کشور در روند توسعه گفت: وجود اماکن مقدس و مذهبی همچون مرقد امام رضا (ع)، حضرت معصومه و شاهچراغ (ع) توانسته ۵۰ درصد از پنج میلیون گردشگر کشور را به خود اختصاص دهد.

وی با تشریح نگاه ریاست جمهوری مبنی بر گسترش تعامل با همه کشورها اظهار داشت: ایران از ظرفیت‌های بالای گردشگری برخوردار است که به دلایل مختلف از جمله تحریم‌ها نتوانسته به جایگاه خود دست یابد که خوشبختانه بعد از برجام بیش از هر بخش دیگر به سمت رونق پیش می‌رود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اعلام افتتاح سه پروژه گردشگری آذربایجان‌غربی افزود: با وجود هتل پنج ستاره آنا در ارومیه، هتل سه ستاره آتا در سلماس دیگر این استان معبر گردشگران نخواهد بود بلکه با زیرساخت‌های کافی و امکانات خوبی که هم اکنون دارد می‌تواند به مقصد گردشگران تبدیل شود.

مراسم افتتاح هتل آنای ارومیه، هتل آتای سلماس و کلنگ زنی از کمپ گردشگری شاهین دژ روز دوشنبه با دستور رئیس جمهوری و از طریق ویدئو کنفرانس انجام شد.

هتل آنای پنج ستاره ارومیه با چهار هزار و ۱۰۰ متر عرصه و ۲۷ هزار متر مربع زیربنا در ۲۱ طبقه احداث شده است که برای این پروژه گردشگری یکهزار و ۸۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است که ۴۸۰ میلیارد ریال تسهیلات برای این هتل اعطا شده است.

هتل آتای سلماس نیز در ۷۰۰ متر عرصه و چهار طبقه احداث و برای ساخت آن ۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط سرمایه گذار انجام شده است.

کلنگ زنی از کمپ گردشگری شاهین دژ از دیگر برنامه های این مراسم بود که در هشت هزار و ۵۰۰ متر مربع و با صرف ۲۵ میلیارد ریال فضاهای مختلفی نظیر فضاهای اقامتی، پذیرایی، تفریحی و رفاهی گردشگری توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی احداث می شود.

منبع: مهر
برچسب ها: آینده ، احداث ، افتتاح
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان