تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۸

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۰۵/۱۵

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۴۶۵ دلار و ۹۱ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۰۵/۱۵

رویداد۲۴ در حالی که پس از متهم شدن چین به دستکاری نرخ یوان توسط آمریکا، جنگ تجاری بین این دو قدرت بزرگ اقتصادی شدت گرفته است، تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا افزایش یافته و موجب رشد قیمت فلز زرد شده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۴۶۵ دلار و ۹۱ سنت رسید. روز دوشنبه قیمت فلز زرد رشدی ۲ درصدی داشت که بیشترین افزایش در طی بیش از ۶ سال گذشته بود.

قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۴۸۰ دلار و ۹۰ سنت رسید.

وزارت خزانه داری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که برای اولین بار از سال ۱۹۹۴ به این نتیجه رسیده که چین در حال دستکاری ارزش یوان است و اینکه واشنگتن برای از توقف این رقابت ناعادلانه با صندوق بین المللی پول همکاری خواهد کرد.

اقدام آمریکا پس از آن صورت می‌گیرد که چین به تلافی تصمیم ترامپ مبنی بر وضع تعرفه ۱۰ درصدی علیه ۳۰۰ میلیارد دلار کالای چینی، برای اولین بار در طی بیش از یک دهه گذشته اجازه داده که ارزش پول ملی اش به پایین‌تر از یک هفتم دلار برسد.

این اقدام همچنین موجب شده تا ارزش دلار در برابر ین و یورو تضعیف شود. همچنین به دلیل نگرانی‌ها از آسیب دیدن اقتصاد آمریکا از جنگ تجاری، شاخص‌ها در بازار بورس آمریکا سقوط کرده است.

شاخص جهانی ام اس سی آی که متغیری متاثر از ارزش سهام در ۴۷ کشور جهان است، دیروز روند کاهشی هفته گذشته را تداوم بخشید و با ۲.۵ درصد کاهش به پایین‌ترین رقم ۲ ماه گذشته رسید.

در همین حال، به دلیل نگرانی از خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا و تنش‌های تجاری موجود، قیمت طلای ارزش گذاری شده به استرلینگ دیروز به رقمی بی سابقه افزایش یافت.

منبع : رویترز

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت دلار ، قیمت یورو
نظرات شما
پیشخوان