تاریخ انتشار: ۱۵:۵۴ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۸

حضور چشمگیر خریداران عراقی در نمایشگاه کیف و کفش ایران

رئیس اتحادیه کفش ماشینی با اشاره به اهداف برگزاری نخستین نمایشگاه ملی برندهای برتر کفش، کیف و کالاهای ورزشی از حضور خریداران خارجی و هیئت‌های عراقی و همچنین تامین‌کنندگان مواد اولیه ترک در این نمایشگاه خبر داد.

حضور چشمگیر خریداران عراقی در نمایشگاه کیف و کفش ایران

رویداد۲۴ علی اژدر‌کش رئیس اتحادیه کفش ماشینی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ملی برند‌های برتر کفش، کیف و کالای ورزشی، از تاریخ ۵ تا ۸ شهریورماه در تهران اظهار کرد: این نمایشگاه به عنوان نخستین نمایشگاهی که قصد دارد طراحان مد و تولیدکنندگان کفش، کیف و کالا‌های ورزشی را در یک مجموعه نمایشگاهی در کنار هم جمع کند در ابتدا با هماهنگی ۴ اتحادیه کفش‌های ماشینی، سراجان، چرم و مواد اولیه و همچنین کالا‌های ورزشی برنامه‌ریزی شد و در ادامه این مسیر ۱۶ اتحادیه دیگر از قطب‌های تولیدی کشور در شهر‌هایی همچون تبریز، مشهد، اصفهان، قم و ... به این مجموعه اضافه شدند.

وی ادامه داد: ما باید قبول کنیم که زیرمجموعه‌ای از صنعت مد هستیم و باید به سمت طراحی مد‌های متناسب با الگوی ایرانی - اسلامی حرکت کنیم لذا این نمایشگاه برای نخستن بار به منظور معرفی مد ایرانی - اسلامی برگزار می‌شود و هدف ما از برگزاری این نمایشگاه آن است که صنعت مد در کشور را از یک سو به سمت مد متناسب با فرهنگ خودمان پیش ببریم و از سوی دیگر تولیدکنندگان در این بخش را با نیاز‌های روز جامعه هماهنگ کنیم.

اژدرکش با بیان اینکه در این نمایشگاه طراحان مد نیز حضور دارند گفت: تا پیش از این طراحان این صنعت بیشتر به سمت مزون‌های کوچک تمایل داشتند و در مقابل تولیدکنندگان نیز ارتباط چندانی با این طراحان نداشتند، ولی ما در این نمایشگاه هر دو گروه را در کنار یکدیگر جمع کرده‌ایم.

رئیس اتحادیه کفش ماشینی با اشاره به فضای ۱۰ هزار متر مربعی این نمایشگاه گفت: اختصاص ۱۰ هزار متر فضای نمایشگاهی نشاندهنده هدف بزرگ ماست و ما در این نمایشگاه مواد اولیه تولیدات این صنعت را در فضایی ۳ هزار متری و محصولات نهایی را در فضایی ۷ هزار متری در معرض مخاطبان قرار می‌دهیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره در این نمایشگاه تولیدکنندگان محصولات نهایی تنها تولیدکنندگان داخلی هستند، ولی در بخش مواد اولیه تولیدکنندگان مختلفی از کشور‌های خارجی حضور دارند.

وی اضافه کرد: همچنین عمده غرفه‌داران خارجی ما از کشور ترکیه هستند و در مقابل نیز بازاریابان و خریداران کشور‌های مختلف که بخش بزرگی از ان‌ها هیئت‌های عراقی هستند در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

هیچ مشکلی در تامین مواد اولیه تولید کفش در داخل نداریم

حیاتی رئیس اتحادیه چرم طبیعی، مصنوعی و لوازم کفش نیز گفت: هدف ما برقراری ارتباط بین تولیدکننده و شبکه توزیع‌کننده است چرا که هر یک از این دو گروه علیرغم اینکه کارشان مکمل یکدیگر است، ولی دارای تخصص مجزایی هستند.

وی خاطر نشان کرد: در یک سال اخیر ما به عنوان پیشتازان صنعت کفش در تلاش بودیم تا به واسطه برخی مشکلات ناشی از تحریم، دائما نیاز‌های مواد اولیه را رصد کنیم و هر جا خلعی احساس می‌شد تمام تلاش خود را برای پر کردن این خلاء صرف کنیم.

حیاتی ادامه داد: شاید در نگاه اول تولید یک کفش موضوع ساده‌ای به نظر برسد، ولی واقعیت آن است که برای تولید یک جفت کفش نیازمند ۳۶ تا ۴۰ قلم کالای واسطه‌ای و مواد اولیه هستیم و ما در یک سال گذشته با چالش‌های بسیاری مواجه بودیم که خوشبختانه این چالش‌ها مرتفع شد. به عنوان مثال در یک برهه زمانی با بحران چسپ مواجه شدیم که این بحران باعث شد تا در مقطعی تولیدات تعطیل شود، ولی خوشبختانه این مشکل برطرف شد و امروز شاهد صادرات چسب به خارج از کشور نیز هستیم.

به گفته وی خوشبختانه هیچ مشکلی در موضوع مواد اولیه برای تولید کفش وجود ندارد.

شرایط امروز کشور فرصت مناسبی برای معرفی برند‌های ایرانی است

در ادامه این نشست حق پرست رئیس اتحادیه کالا‌های ورزشی نیز گفت: تا امروز عمده برند‌های ورزشی کشور برند‌های غربی و خارجی بوده، ولی شرایط بوجود آمده در یک سال گذشته یک فرصت مناسب بود تا برند‌های داخلی را معرفی و آن‌ها را در بازار عرضه کنیم.

وی تاکید کرد: ورزشکاران ما همواره در رقابت‌های آسیایی و جهانی حرف نخست را می‌زنند و از همین رو لازم است تا کالا‌های ورزشی نیز متناسب با این موفقیت‌ها در داخل تولید شود.

برچسب ها: نمایشگاه ، صنعت مد
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان