تاریخ انتشار: ۱۷:۲۴ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

چرا گوشت‌ قربانی حجاج ایرانی به کشور نیامد؟

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: دامپزشکی دو کشور ایران و عربستان برای واردات گوشت‌های قربانی حجاج ایرانی وارد مباحث بهداشتی شدند اما در نهایت سازمان حج و زیارت اعلام کرد که ایران کشور ضعیفی نیست که بخواهد گوشت‌های قربانی را به کشور برگرداند.

چرا گوشت‌ قربانی حجاج ایرانی به کشور نیامد؟

رویداد۲۴ علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه میان سازمان دامپزشکی کشور و سازمان حج و زیارت ایران قرار بود گوشت قربانی امسال بر اساس چهار چوب قوانین، مقررات بین المللی و بحثهای سیاسی به کشور برگردد. 

وی افزود: بر این اساس با سازمان حج و زیارت پروتکلی به امضا رسید و اعلام شد که این امکان وجود دارد که گوشتهای قربانی به کشور برگردد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: دامپزشکی دو کشور ایران و عربستان وارد مباحث بهداشتی شدند تا عربستان به عنوان کشور مبداء و ایران به عنوان کشور مقصد برای انتقال در نظر گرفته شود؛ اما در نهایت از مصاحبه رئیس سازمان حج و زیارت شنیدم که ایران کشور ضعیفی نیست که بخواهد که گوشت هایی که با این نیت ذبح می شود را به کشور برگرداند و قرار شد آنها را به کشور فقیر انتقال دهند.

وی تصریح کرد که سازمان دامپزشکی کشور عربستان سعودی مخالفتی با انتقال دام های قربانی ذبح شده توسط زائران ایرانی به کشورمان نداشته است. 

بنابراین گزارش حجاح ایرانی برای ادای فریضه دینی در روز عید قربان امسال 86 هزار و 500 دام قربانی ذبح کردند.

علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت نیز در حاشیه بازدید از کشتارگاه صنعتی المعیصم اظهار کرد: بر اساس تفاهمی که از قبل انجام شده گوشت دام‌های قربانی توسط این مجموعه برای مردم محروم 27 کشور ارسال می‌شود.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
0
0
برا سران این مملکت متاسفم اینجا پر از نیازمنده اونوقت گوشت قربونی رو میفرستن به کشورهای دیگه اگه هر گوسفند رو فقط ۱۰۰ دلار در نظر بگیریم چیزی حدود ۹۰۰۰۰۰۰میلیون دلار میشه .پول کمی نیست
نظرات شما
پیشخوان