تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۵

افزایش ۲ برابری صادرات نفت ایران در فاصله ۲ نشست اوپک

وزیر نفت با اشاره به افزایش ۲ برابری صادرات نفت ایران در فاصله دو نشست اوپک درمورد انتخاب دبیرکل جدید این سازمان گفت: به طور معمول دبیرکل از میان کشورهای که نقش خنثی در اوپک دارند انتخاب می شوند.
رویداد۲۴وزیر نفت با اشاره به افزایش ۲ برابری صادرات نفت ایران در فاصله دو نشست اوپک درمورد انتخاب دبیرکل جدید این سازمان گفت: به طور معمول دبیرکل از میان کشورهای که نقش خنثی در اوپک دارند انتخاب می شوند.

به گزارش سایت وزارت نفت، بیژن زنگنه در آستانه برگزاری یکصد و شصت و نهمین نشست عادی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با اشاره به این که اوپک، نهادی برای حداکثر کردن منافع اعضاست که باید در جهت تثبیت بازار، فعالیت کند و بتواند در مواردی که بازار نامتعادل می شود، نقش مدیریتی داشته باشد، تصریح کرد: ایران از این نقش اوپک، حمایت می کند.

وی تاکید کرد: اوپک به هر میزان این نقش را ایفا کند، ایران از آن در جهت اهداف، ساختار اصلی و اساسنامه اوپک حمایت می کند.

زنگنه با بیان این که ایران، در یکصد و شصت و نهمین نشست اوپک در جهت ایفای این نقش تلاش می کند، تفاوت این نشست را با نشست ١٦٨ اوپک افزایش صادرات نفت ایران عنوان کرد و افزود: صادرات نفت ایران در فاصله نشست ١٦٨ تا ١٦٩ اوپک ٢ برابر شده است که این افزایش نه تنها تاثیر منفی بر بازار نداشته است بلکه به خوبی جذب بازار شده است.

وزیرنفت افزود: جای خوشحالی دارد که بازار نفت با وجود برخی تخریبها که در این مدت انجام شد در حال بازگشت به یک وضع متعادل است.

٧کاندیدا برای پست دبیرکلی اوپک

وی درباره انتخاب دبیرکل در نشست ١٦٩ اوپک هم با بیان این که، هفت کاندیدا برای احراز این پست از کشورهای ایران، عراق، عربستان، اندونزی، نیجریه، اکوادر و ونزوئلا برای پست دبیرکلی اوپک وجود دارد، یادآور شد: با توجه به این که انتخاب دبیرکل نیاز به اجماع کامل اعضا دارد برخی کشورها شانسی برای گرفتن این پست ندارند.

زنگنه با اشاره به این که به طور معمول دبیرکل از میان کشورهای که نقش خنثی در اوپک دارند انتخاب می شوند، افزود: برای انتخاب دبیرکل باید منتظر برگزاری این نشست ماند ضمن این که ایران به نامزدی که صلاحیت احراز این سمت را داشته باشد، رای خواهد داد.

یکصد و شصت و نهمین نشست اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) فردا (پنجشنبه، ١٣ خردادماه) در مقر دائمی این سازمان در وین برگزار می شود.

وزیر نفت ایران امروز (چهارشنبه، ١٢ خردادماه) برای شرکت در نشست ١٦٩ اوپک تهران را به مقصد وین ترک می کند.
منبع: تسنیم
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان