تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۸

تصویب پرداخت ۹۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی مناطق سیل‌زده /۱۷۰ هزار شغل از طرح اشتغال روستایی ایجاد شد

مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه ۱۷۰ هزار شغل جدید از محل اشتغال روستایی ایجاد شده است، گفت: تصویب شده ۹۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی مناطق سیل‌زده توسط بانک کشاورزی با سود ۴ درصد پرداخت شود.

تصویب پرداخت ۹۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی مناطق سیل‌زده /۱۷۰ هزار شغل از طرح اشتغال روستایی ایجاد شد

رویداد24  روح‌الله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی در نشست خبری با بیان اینکه تصویب شده ۹۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی مناطق سیل‌زده به صورت قرض‌الحسنه با سود جهار درصد پرداخته شود، گفت: این پرداخت‌ها در لرستان ۷۰ درصد پیشرفت داشته، اما در استان‌های دیگر سیل‌زده عقب‌ماندگی‌هایی داشتیم که باید تسریع پیدا کند.

*ایجاد ۱۷۰ هزار شغل جدید با طرح اشتغال روستایی

مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه از محل طرح اشتغال روستایی که با اذن مقام معظم رهبری برای توسعه اشتغال در روستا‌ها و عشایر اجرا شد، گفت: ۴۴۰۰ میلیارد تومان از طریق بانک کشاورزی برای ۴۱ هزار طرح و کسب و کار کوچک تسهیلات پرداخت شده که هر طرح حدود ۲ اشتغال ایجاد کرده و در مجموع از محل تسهیلات بانک کشاورزی ۸۵ هزار اشتغال جدید ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ۲ بانک دیگر نیز عاملیت پرداخت تسهیلات از محل طرح اشتغال پایدار روستایی را به عهده داشهت‌اند، گفت: اگر آن‌ها هم با همین روند بانک کشاورزی تسهیلات پرداخت کرده و اشتغال ایجاد کنند در مجموع از محل اجرای این طرح ۱۷۰ هزار شغل جدید ایجاد شده است.

خدارحمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: ۱۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل طرح اشتغال روستایی باقیمانده که به تدریج پرداخت خواهد شد. این تسهیلات با سود ۶ درصد به روستاییان و عشایر پرداخت می‌شود.

*تسهیلات برای مکانیزاسیون کشاورزی

وی با بیان اینکه ۶ هزار میلیارد تومان طی ۶ سال به مکانیزاسیون کشاورزی پرداخت شده است، گفت: مهم‌ترین بخش مکانیزاسیون در برنج بوده که با ۱۱ هزار و ۸۵۶ فقره تسهیلات به میزان ۳۶۱۴ میلیارد ریال با نرخ سود ۱۵ درصد برای خرید ۲۱۳۷ کمباین برنج، ۲۷۰۰ نشاکار و ۱۸۰۰ تراکتور داده شده است.

به گفته مدیرعامل بانک کشاورزی، کشاورزانی که برای خرید دستگاه ماشین‌آلات کشاورزی مراجعه می‌کنند ۲۰ درصد منابع را خودشان پرداخت می‌کنند و ۸۰ درصد توسط بانک پرداخت می‌شود.

*واگذاری ۲ شرکت در دستور کار بانک کشاورزی

خدارحمی گفت: واگذاری ۲ شرکت بزرگ کشت و صنعت کارون و سیمرغ در دستور کار است که چهار مزایده برای واگذاری شرکت کشت و صنعت کارون انجام شده، اما هنوز موفق به واگذاری نشده‌ایم و برای شرکت سیمرغ هم عرضه اولیه آن با موفقیت انجام شده و به دنبال عرضه بقیه سهام هستیم.

*توسعه ۵ هزار هکتار گلخانه در سال جدید

وی با بیان اینکه توسعه کشت گلخانه‌ای برای کشور کمک می‌کند تا زودتر به امنیت غذایی برسد، گفت: طبق توافقی که با وزیر جهاد کشاورزی داریم ۵ هزار هکتار گلخانه جدید امسال احداث می‌شود و تسهیلات این گلخانه‌ها ۹ درصدی است.

*امهال وام ۲۷۳ هزار کشاورز خسارت‌دیده

مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه وام ۲۷۳ هزار نفر از کشاورزان خسارت دیده سه سال امحا شد، گفت: مبلغ تسهیلات آن‌ها ۳۷۰۰ میلیارد تومان بود و به میزان ۱۶۵۰ میلیارد تومان هم مشمول بخشودگی جرائم شده‌اند.

*نرخ انواع سود تسهیلات کشاورزی

به گفته خدارحمی، تسهیلاتی که به سیل‌زدگان داده می‌شود با نرخ سود ۴ درصد وام اشتغال روستایی با نرخ سود ۶ درصد و توسعه گلخانه‌ها، گیاهان دارویی و پرورش ماهی با نرخ ۹ درصد و تسهیلات سرمایه گردش با نرخ ۱۸ درصد در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

در ادامه مدیرعامل بانک کشاورزی به رشد سپرده‌های بانک طی ۲ سال گذشته اشاره کرد و گفت: طی این مدت میزان سپرده‌ها از ۵۲۶ هزار میلیارد ریال به ۹۰۰ هزار میلیارد ریال رسیده و افزایش ۴۰ هزار میلیارد تومانی داشته است.

وی همچنین گفت: طی چهار ماهه اول نخست سال ۴۵ درصد برنامه بانک محقق شده است.

*رشد ۵۴ درصدی تسهیلات سهم منابع ارزان در بخش کشاورزی

خدارحمی با بیان اینکه لازم است سه منابع ارزان بخش کشاورزی افزایش یابد و کشاورزان تسهیلات با سود کمتری در اختیار داشته باشند، گفت: طی سه ماهه نخست امسال نسبت منابع ارزان به گران قیمت ۵۴ درصد رشد کرده است.

وی همچنین اضافه کرد: در برنامه امسال پرداخت ۵۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان است که تاکنون ۱۱۹ هزار میلیارد ریال آن پرداخت شده ا ست. بخش‌های دامداری، مرغداری و صنایع تبدیلی بیشترین سهم را در این پرداختی‌ها داشته‌اند

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان