تاریخ انتشار: ۲۰:۱۵ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
رئیس کل گمرک ایران اعلام کرد:

مسیر ورود ذرت‌های آلوده به ایران بسته است

رئیس کل گمرک ایران گفت: ذرت‌های آلوده به هیچ وجه وارد کشور نمی‌شوند. رت آلوده، انتقال آن‌ها از طریق دریا به کشورهایی است که این سطح از آلودگی برای مصارف دامی را قبول می‌کنند

مسیر ورود ذرت‌های آلوده به ایران بسته است

رویداد24  مهدی میراشرفی با تاکید براینکه ذرت‌های آلوده به هیچ وجه وارد کشور نمی‌شودافزود: برای اینکه خیال مردم راحت باشد ما قرار گذاشته ایم هر کشوری که این محموله ذرت را با عنوان غذای دام پذیرفت در لحظه ورود محموله به بنادر آن کشور کنسولگری یا سفارت ایران تائیدیه ورود و تخلیه در آن کشور را برای گمرک کل ایران ارسال کند.

وی افزود: آنطور که ما از صاحبان محموله پرس و جو کردیم در زمان بارگیری محموله ذرت از مبداء، این ذرت‌ها تائیدیه سلامت داشته اند، اما متاسفانه در طی مسیر کم کم آلوده شده اند.

رئیس کل گمرک گفت: ما موظف بودیم تا در زمان ترخیص ذرت ها، دوباره از چندین دستگاه تائیدیه سلامت این محموله را بگیریم که همه آن دستگاه‌ها اعلام کردند بر اساس استانداردهای ایران این ذرت ها، آلوده هستند به همین دلیل محموله جمع آوری و جلوی ترانزیت داخلی و یا خارجی آن از طریق مرزهای زمینی گرفته شد.

وی ادامه داد: تنها راه حل برای محموله ذرت آلوده، انتقال آن‌ها از طریق دریا به کشورهایی است که این سطح از آلودگی برای مصارف دامی را قبول می‌کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: دریا ، سفارت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان