تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

اخبار سبک زندگی/ مشاوره خانواده چه تاثیری بر زندگی زوجین دارد؟

در برخی مواقع، ما ابزار‌های مناسبی برای مدیریت چالش‌های موجود در رابطه را در اختیار نداریم و در این مرحله است که مشاور (رابطه شما) نقش خودشان را ایفا می‌کنند.
اخبار سبک زندگی/ مشاوره خانواده چه تاثیری بر زندگی زوجین دارد؟
رویداد۲۴ زمانی که ازدواج می‌کنیم، بر این عقیده می‌باشیم که در حال به دست آوردن یک زندگی افسانه‌ای هستیم.

شما این مورد را درک کرده اید - ملاقات کردن با یک فردی، داشتن یک رابطه عاشقانه گرم، ازدواج کردن و نداشتن زندگی شاد در مراحل بعدی آن است! آن چیزی که زندگی‌های افسانه‌ای به شما نمی‌گویند، عبارت از این است که ایجاد و نگهداشتن رابطه مناسب نیاز به تلاش دارد.

در برخی مواقع، ما ابزار‌های مناسبی برای مدیریت چالش‌های موجود در رابطه را در اختیار نداریم و در این مرحله است که مشاور (رابطه شما) نقش خودشان را ایفا می‌کنند.

سوالی که در این مقاله بررسی می‌شود، عبارت از این است که چه زمانی برای مراجعه به مشاوره ازدواج مناسب می‌باشد؟


۱ - زمانی که زندگی جنسی شما تغییرات قابل توجهی پیدا کند
کاهش یافتن تمایل جنسی بعد از قرار گرفتن پیش همسرتان برای یک مدتی، یک مورد معمولی است. با این وجود، تغییرات قابل توجه در اتاق خواب، نشان دهنده وجود داشتن یک مورد نامناسب است. همچنین افزایش رابطه جنسی به طور اتفاقی، نشان دهنده یک چالشی است چرا که بیان کننده تلاش یکی از زوجین برای انجام دادن کاری است که زوجین احساس می‌کنند یک کار اشتباهی است.

۲ - زمانی که به صورت مکرر در رابطه با موارد بی اهمیت بحث می‌کنید
هر شخصی دارای رفتار‌های محرک است - موارد خاصی که منجر به عصبانیت آن‌ها می‌شود و منجر به اذیت کردن بخش قابل توجهی از افراد دیگر نمی‌شود. این مورد می‌تواند مسائلی از قبیل رخت‌های شستنی، نحوه پر کردن ماشین ظرف شویی و داشتن یک نوع شام تکراری برای اغلب مواقع باشد. در اغلب مواقع، طرف مقابل دلیل ایجاد این اختلافات را متوجه نمی‌شود و نمی‌داند که برای رفع این مشکل چه کاری باید انجام بدهد. یک درمانگر می‌تواند به زوجین کمک کند تا در مورد این مشکلات بحث کنند و ریشه‌های اصلی مشکل موجود را از بین ببرند.

۳ - زمانی که شما صحبت نمی‌کنید
به طور صادقانه می‌توان گفت که اکثر چالش‌های موجود در روابط عبارت از چالش‌های ساده‌ای هستند که در ارتباطات وجود دارند. یک درمانگر می‌تواند منجر به تسهیل کردن روش‌های ارتباط جدید شما و همسرتان شود.
در اغلب مواقعی که روابط موجود در وضعیت نامناسبی قرار می‌گیرند، بازگرداندن آن‌ها به وضعیت مناسب و صحیح قبلی به سختی امکان پذیر می‌شود.

۴ - زمانی که شما صحبت می‌کنید، ولی صحبت شما همواره منفی است
ارتباط منفی می‌تواند شامل هر چیزی باشد که منجر به ایجاد احساس قضاوت شدن، خجالت زده شدن، نادیده گرفته شدن، ناایمنی یا درخواست از آن‌ها برای خارج شدن از رابطه شود. همچنین ارتباط منفی شامل لحن صحبت کردن می‌باشد، به دلیل اینکه آن چیزی که شما می‌گویید، اهمیت زیادی ندارد، بلکه نحوه بیان کردن شما اهمیت زیادی دارد. ارتباط منفی می‌تواند منجر به ایجاد سوء استفاده عاطفی و همچنین ارتباط غیرزبانی شود.

۶ - زمانی که مشکلات مداومی در رابطه وجود داشته باشد
هر رابطه‌ای دارای مراحل سخت یا بحث‌های قابل توجهی است که چند ماه به طول می‌کشند و نمی‌توان یک راه حلی برای آن متصور شد. این مشکلات شامل دیدگاه‌های متفاوت نسبت به وضعیت مالی خانواده، محرک‌های جنسی ناسازگار و فلسفه‌های پروش کودک می‌باشد. رفع این چالش‌ها غیر ممکن به نظر می‌رسند، ولی زوجین می‌توانند برای رفع آن تلاش کنند و به یک راه حل منطقی دست پیدا کنند. در صورتی که هر دو فرد متعهد به شناخت دیدگاه یکدیگر باشند و بخواهند که زمینه‌های مشترک موجود را پیدا کنند، می‌توانند از یک درمانگر استفاده کنند.

برخی از زوجین خیلی دیر به کمک مراجعه می‌کنند. در واقع، هر چه سریع‌تر به دریافت کمک مراجعه کنید، به صورت بهتر و کامل تری می‌توانید مشکلاتتان را از بین ببرید.

۶ - زمانی که همسرتان را به عنوان یک دشمن در نظر بگیرید
شما و همسرتان دشمنان همدیگر نیستید؛ هر دو شما در یک تیم قرار دارید. در صورتی که شروع به داشتن این احساس کنید که در تیم‌های مختلفی قرار دارید، در این شرایط باید به دریافت کمک مراجعه کنید.

۷- زمانی که مواردی را مخفی نگه می‌دارید
هر شخصی در رابطه موجود این حق را دارد که یک حریم خصوصی داشته باشد، ولی زمانی که شما مواردی را از یکدیگر مخفی نگه می‌دارید، یک مشکلی ایجاد خواهد شد.


خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
0
0
اگر همه این موارد باهم وجود داشته باشند، فرد چکار باید بکند؟
نظرات شما
پیشخوان