تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
تازه‌ترین آمارهای بانکی نشان می‌دهد؛

رشد عجیب ۱۵۰ درصدی وام‌ تعمیرات

وام‌های بانکی که با هدف «تعمیرات» به بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت می‌شود نسبت به دیگر اهداف رشد چشمگیری داشته است.
رشد عجیب ۱۵۰ درصدی وام‌ تعمیرات
رویداد۲۴ بر اساس آخرین آمار ارائه شده، بیش از نیمی از وام تعمیرات که از طریق سیستم بانکی در چهار ماهه ابتدایی امسال به بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت شده مربوط به بخش مسکن و ساختمان بوده است.

تازه‌ترین آمار‌های بانک مرکزی نشان می‌دهد طی چهار ماهه نخست امسال بالغ بر ۲۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌ها در اختیار بخش‌های مختلف اقتصادی قرار گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۱ درصد رشد داشته است.

سهم زیادی از این وام‌ها که معادل ۶۰ درصد بوده با هدف «تامین سرمایه در گردش» پرداخت می‌شود.

نکته‌جالب توجه در این گزارش بانک مرکزی این است که وام‌های بانکی که با هدف «تعمیرات» به بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت می‌شود نسبت به دیگر اهداف رشد چشمگیری داشته است.

در چهار ماهه نخست سال گذشته حدود ۲.۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات بابت تعمیرات بخش‌های مختلف اقتصادی از سوی بانک‌ها پرداخت می‌شد که این رقم با رشد بیش از ۱۵۰ درصد در چهار ماهه نخست امسال به بیش از ۶ هزار میلیارد تومان رسیده است.

بیش از نیمی از وام‌های تعمیراتی که در چهار ماهه ابتدایی امسال به بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت شده مربوط به بخش مسکن و ساختمان بوده است.
 
رشد عجیب ۱۵۰ درصدی وام‌ تعمیرات
از سوی دیگر از میان انواع وام‌های پرداختی فقط وام‌هایی که بابت خرید مسکن پرداخت می‌شد کاهش یافته است.

در چهار ماهه نخست سال گذشته حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان وام بابت «خرید مسکن» به بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت می‌شد که این میزان در چهار ماهه ابتدایی سال جاری نصف شده و به کمتر از پنج هزار میلیارد تومان رسیده است.
منبع: اقتصاد24
نظرات شما
پیشخوان