تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
مدیرعامل ایران خودرو:

ارتقاء ایمنی و کیفیت محصولات سرلوحه اقدامات ایران خودرو است

‌‌در نشست مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با معاون امور روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، مسایل موجود مرتبط با منابع انسانی ایران خودرو مورد بررسی قرار گرفت.
ارتقاء ایمنی و کیفیت محصولات سرلوحه اقدامات ایران خودرو است
رویداد۲۴ مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در این نشست خواستار همدلی و همراهی وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی برای بررسی ورفع مسایل کارگری و منابع انسانی این خودروساز شد.

فرشاد مقیمی گفت: به دنبال این هستیم تا با مجموعه فعالیت‌ها و اقدامات گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز کشورضمن مقابله با مانع تراشی دشمنان برای رونق خودروسازی، به اهداف صنعتی و اقتصادی کشور در شرایط تحریم دست یابیم.

وی افزود: با اصلاح روش‌های گذشته و بهبود آن و همچنین تعریف و اجرای برنامه‌های جدید شرایط فعلی را بهبود خواهیم بخشید.

مقیمی ضمن تاکید بر همدلی و همراهی مجموعه‌های مرتبط برای افزایش تیراژ تولید، کاهش نرخ تولید خودرو‌های ناقص و تکمیل خودرو‌های ناقص، ارتقای ایمنی و کیفیت را از دیگر رویکرد‌های مهم ایران خودرو دانست و گفت: باید بتوانیم محصولات و خدمات درخور و شایسته مردم ارایه کنیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این که محدود یت‌های بین المللی را از تهدید تبدیل به فرصت کرده ایم گفت: در گذشته نیز به اثبات رسانده ایم که هر چه پیچ تحریم تندتر بوده بهتر و با قدرت بیشتری توانسته ایم آن را پشت سر بگذاریم. در شرایط تحریم، همواره رشد صنعتی نرخ بالاتری داشته است، بیشترین تکنولوژی و فن‌آوری‌های امروز حاصل محدودیت‌هایی بوده که در گذشته وجود داشته و با تلاش صنعتگران کشور به ثمر رسیده است.

محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار، ایران خودرو را بخشی از غرور ملی هر ایرانی عنوان کرد و همکاری‌های این شرکت با وزارت کار در حوزه روابط کار را بیانگر اهتمام به تکریم جایگاه افرادی دانست که چرخه این خودروساز را به حرکت درمی آورند.

وی گفت: از گذشته تاکنون تمهیدات زیادی برای رضایتمندی کارکنان صورت گرفته و درحال حاضر نیز رضایتمندی کارکنان در کارآمدی و ایجاد حس مسئولیت آنان نقش آفرین است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جایگاه ایران خودرو در اقتصاد ملی کشور گفت: قضاوت عمومی و گفتمان شکل گرفته در جامعه، زیبنده این مجموعه نیست. مدیرعامل جدید این شرکت جوان، پرانرژی و دارای کارنامه موفق در حوزه صنعت است که امیدواریم با حضور ایشان، منزلت این شرکت احیا شود، چون جایگاه این صنعت آسیب دیده و فراتر از مسایل اقتصادی، آسیب اجتماعی است.

وکیلی تصریح کرد: ایران خودرو نیازمند مجموعه‌ای از اقدامات درون سازمانی برای بهبود جایگاه سازمانی و اقدامات کیفیت بخشی و ارتقا و همچنین اقدامات مدیریتی است. این شرکت در نتیجه تصمیمات غلطی که در گذشته دور و نزدیک به آن تحمیل شده غیراقتصادی اداره می‌شود که ماحصل آن افت منزلت بوده است.

وی ادامه داد: ایران خودرو به عنوان شرکت پیشرو در خودروسازی کشور باید به برند ملی می‌رسید و باید بازار کشور‌های همسایه را نیزراهبری می‌کرد. اما شرایط فعلی، نتیجه خواستن‌های نابجا و غلطی بوده که بخش‌های مختلف به آن تحمیل کرده اند.

عضو فراکسیون امید مجلس ضمن تحسین جسارت و توانمندی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اظهار امیدواری کرد: در دوره جدید علاوه بر بازگشت آرامش و از بین رفتن بدبینی با تمهدیداتی که از سوی مدیریت اندیشیده می‌شود احساس امنیت در میان مردم و مشتریان نیز ایجاد شود.

حاتم شاکرمی معاون تنظیم روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست کیفیت محصول را ضامن اشتغال پایدار خواند و گفت: انتظار مردم توجه به ارتقای کیفیت محصولات، ایجاد آرامش در بازار با بهبود وضعیت تولید و انجام تعهدات مشتریان در انتظار دریافت خودرو‌های ثبت نامی است.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰۰ هزار نفر نیروی کار در زنجیره تامین و قطعه سازی خودروسازان مشغول فعالیت هستند و هر توقفی در خطوط تولید خودروساز با تعدیل نیرو و مشکلات کارگری در شرکت‌های قطعه ساز همراه است.

شاکرمی با اشاره به اعتبار و وجهه بالای ایران خودرو گفت: تامین کنندگان آسیب پذیر هستند و باید با بهبود شرایط تولید این تهدید برای کارگران قطعه سازی از میان برود.

وی در عین حال تصریح کرد: تحقق این موضوعات در شرایط فعلی بسیار سخت و پرریسک است، اما قطعا با توانمندی‌های مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، از این مسیر عبور خواهیم کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روابط موجود میان کارفرما و کارگران در مجموعه ایران خودرو را تحسین کرد و گفت: نظم ناشی از رعایت قوانین و مقررات در ایران خودرو قابل تقدیر است.

وی خاطرنشان کرد: ماحصل نظم موجود، احساس امنیت شغلی و تعلق خاطر و هم افزایی نیروی کار است که در کمیت و کیفیت تولید نمایان می‌شود. این موضوع باید تقویت شود.

شاکرمی همچنین از قرار دادن ظرفیت‌های موجود وزارت کار از جمله مرکز تعلیمات و تحقیقات در اختیار ایران خودرو خبر داد و گفت: این آمادگی وجود دارد تا ظرفیت‌های موجود برای سالم سازی و استانداردسازی محیط کار و همچنین آموزش‌های ایمنی در اختیار ایران خودرو قرار گیرد.
 
 
منبع: ایکوپرس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان