تاریخ انتشار: ۱۸:۰۷ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
بانک ملی ایران در راستای استراتژی کاهش مدیریت شده شعب، ادغام شعب ناکارآمد و فروش اموال و املاک مازاد، سال گذشته تعداد شعب خود را ۲ درصد کاهش داده است.

رویداد۲۴   همزمان با توسعه بانکداری الکترونیکی و استفاده از ابزار‌های نوین بانکداری، شعب بانک‌ها کم کم کارایی خود را از دست می‌دهند.

پیش از این در بسیاری از مناطق چند شعبه از یک بانک دایر بود، اما امروزه با کاهش مراجعه مشتریان به شعب، توجیه اقتصادی فعالیت شعبه برای بانک اهمیت پیدا کرده و از این رو بانک ملی ایران در حال ارزیابی کارایی آنهاست.

با تاکید بانک مرکزی مبنی بر لزوم کاهش مدیریت شده شعب و نیز تلاش برای آزادسازی دارایی محبوس در قالب خرید یا اجاره شعبه، بانک ملی ایران از مدت‌ها پیش ادغام شعب همجوار را با اولویت ادغام شعبه‌ی کم کارآمد در شعبه‌ی اصلی در دستور کار خود قرار داده است.
همین روند در سال گذشته به کاهش ۶۴ شعبه بانک ملی ایران و ادغام کارکنان و وظایف آن‌ها در شعب دیگر شده است.

این اقدام نه تنها در خدمت رسانی به مشتریان تاثیر منفی نداشته، بلکه به افزایش توان مالی بانک در ارائه تسهیلات نیز کمک کرده و یکی از اصلی‌ترین شرایط مورد بررسی در ادغام شعب این بانک توجه به شرایط مشتریان منطقه و عدم ایجاد مشکل برای آن‌ها بوده و کارایی شعب در اولویت بعدی بانک قرار گرفته است.
بر اساس اطلاعات موجود، بانک ملی ایران در مقطع زمانی پایان سال گذشته با سه هزار و ۶۷ شعبه، ۱۸۱ باجه و ۱۳ واحد کارگشایی مشغول خدمت رسانی به مشتریان بوده و از معدود بانک‌هایی است که در دورافتاده‌ترین نقاط و نقاط صفر مرزی نیز در حال ارائه‌ی خدمت به مشتریان می‌باشد.
خبر های مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار