تاریخ انتشار: ۲۰:۵۸ - ۰۳ مهر ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
دژپسند:

باید بدانیم در دوره رونق نفتی چه کنیم که در دوره رکود عزا نگیریم

وزیر اقتصاد با بیان اینکه در دوره رونق نفتی اقتصاد کاملاً وابسته داشتیم که مواد اولیه و بسیاری از ماشین آلات از خارج تامین می‌شد،گفت:بایدالگوی مدیریت دفاع مقدس در جنگ اقتصادی فعلی پیاده شود.

باید بدانیم در دوره رونق نفتی چه کنیم که در دوره رکود عزا نگیریم

 

رویداد۲۴  فرهاد دژپسند امروز (چهارشنبه سوم مهرماه) در مراسم بزرگداشت دفاع مقدس که در این وزارتخانه برگزار شد اظهار داشت: باید بدانیم که در دوره رونق نفتی چه کنیم که در دوره رکود نفتی عزا نگیریم.

وی افزود: در دوره رونق نفتی، اقتصادی کاملاً نفتی و وابسته داشتیم که مواد اولیه و بسیاری از ماشین آلات از خارج از کشور تامین می‌شد؛ ضمن اینکه جنگ تحمیلی نیز هزینه‌ها را افزایش داد با این حال باید دید دولت توانست با چه سیاست‌هایی از این مشکلات عبور کند.

دژپسند، با اشاره به انتقادهایی که به سیستم کالابرگ در آن زمان می‌شد گفت: کشورهای مهد اقتصاد سرمایه داری نیز در جنگ جهانی دوم سیاست‌های افراطی تری اتخاذ کرده بودند.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه به استناد گزارش کنگره آمریکا، عراق در جنگ با ایران بین ۲۵۰ تا ۴۰۰ میلیارد دلار هزینه کرد، ادامه داد: دشمن می‌خواست جنگی نظامی را با ابزار اقتصادی تمام کند و به همین علت شوک نفتی سال ۶۵ به کشور وارد شد.

به گفته وی، از سال ۶۰ تا ۶۴ متغیرهایی مثل تورم در کشور کاهش داشت و در سال ۶۴ تورمی که به حدود ۷ درصد رسیده بود در سال ۶۵ به یکباره بالای ۲۵ درصد رسید.

دژپسند با بیان اینکه در سال‌های ۶۰ تا ۶۴ سالی داشتیم که رشد اقتصادی دو رقمی مثبت بود، ادامه داد: دفاع ما مردم بنیان بود و مردم با وجودی که از خیلی امکانات محروم بودند، اما با آن شرایط موجود ساختند.

بنا بر این گزارش این مراسم با حضور ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های شهدای دفاع مقدس از کارکنان وزارت اقتصاد و با حضور سرلشکر یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری برگزار شد.

در این مراسم، نمایشگاهی با موضوع دفاع مقدس افتتاح و از برخی جانبازان و فرزندان شهدای دوران دفاع مقدس در وزارت اقتصاد نیز تجلیل شد.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Germany
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
0
0
مگر چیزی از دست شما در می رود
نظرات شما
پیشخوان