تاریخ انتشار: ۱۹:۴۳ - ۰۷ مهر ۱۳۹۸
رئیس شورای تامین دام:

تداوم کاهش قیمت گوشت قرمز در فصل پاییز

رئیس شورای تامین‌کنندگان دام کشور از تداوم روند کاهشی قیمت گوشت قرمز در فصل پاییز خبرداد و گفت: از ابتدای سال تاکنون به دلیل بارش‌های مناسب با روند کاهشی قیمت گوشت قرمز مواجه بودیم که این مهم به دلیل افزایش جمعیت دامی در فصل پاییز تداوم می‌یابد.

تداوم کاهش قیمت گوشت قرمز در فصل پاییز

رویداد۲۴  «منصور پوریان» رئیس شورای تامین‌کنندگان دام کشور از وجود انبوه جمعیت دام سنگین و سبک در کشور خبر داد و افزود: اکنون قیمت هر کیلوگرم دام زنده گوساله با وزن کمتر از ۳۵۰ کیلوگرم ۲۷ هزارتومان و وزن بالای ۴۰۰ کیلوگرم ۲۵ هزارتومان است که قیمت هر کیلو لاشه گوساله بین ۵۲ تا ۵۴ هزارتومان عرضه می‌شود.

وی اظهارداشت: همچنین قیمت هرکیلوگرم دام زنده گوسفندی بره ریز بین ۴۰ تا ۴۱ هزارتومان و بره درشت بین ۳۶ تا ۳۸ هزارتومان است که نرخ هر کیلو لاشه گوسفندی در قصابی‌ها با قیمت بین ۷۰ تا ۷۵ هزارتومان عرضه می‌شود.

رئیس شورای تامین دام تصریح کرد: اکنون هر کیلوگرم گوشت گوسفندی بین ۸۵ تا ۹۰ هزار تومان و گوشت گوساله بین ۷۵ تا ۸۰ هزارتومان برای مصرف کنندگان قیمت دارد.

وی اضافه کرد: وضعیت بازار گوشت قرمز از ابتدای سال تاکنون نسبت به سال گذشته کاهش ۲۵ تا ۳۰ هزارتومان را نشان می‌دهد که مبلغ قابل توجهی است و این روند ادامه خواهد داشت.

پوریان شرایط زایش جمعیت دامی را در بهار و پاییز امسال مطلوب دانست و ادامه داد: با زایش‌های فصل پاییز با انبوه جمعیت دامی مواجه خواهیم شد که در روند کاهش قیمت این محصول تاثیرگذار است.

وی شرایط فعلی تولیدکنندگان دام سنگین گوساله را نامناسب ارزیابی کرد و گفت: به دلیل انبوه جمعیت دام سنگین، افزایش وزن دام‌ها و کاهش تقاضا تولیدکنندگان تحت فشار قرار دارند، به طوری که دام هایشان روی دستشان باقی مانده است.

رئیس شورای تامین دام اظهارداشت: راهکار کاهش قیمت گوشت قرمز، حذف دلالان و عرضه مستقیم لاشه گوسفندی و گوساله توسط تولیدکنندگان و دامپروران است.

وی گفت: انتظار می‌رود دولت برای تولیدکنندگان دام سنگین چاره‌ای بیندیشد و تا با رفع ممنوعیت صادرات این مشکل برطرف شود.

طبق گزارش ها، در سال ۹۷ قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی و گوساله در بازار برای مصرف کنندگان بین ۱۰۰ تا ۱۴۰ هزارتومان بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: گوشت گوسفندی
نظرات شما
پیشخوان