تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۱۰ مهر ۱۳۹۸

پیکسل ۴ گوگل احتمالا از قابلیت تشخیص تصادف خودرو برخوردار خواهد بود

براساس آخرین اخبار تکنولوژی پیکسل ۴، جدیدترین پرچم‌دار گوگل، احتمالا به قابلیتی برای تشخیص تصادف رانندگی مجهز خواهد شد تا جان کاربرانش را نجات دهد.
پیکسل ۴ گوگل
رویداد۲۴ دو نسل اخیر ساعت‌های هوشمند اپل به قابلیتی مجهز شده‌اند که با اتکا به آن می‌توانند روی زمین افتادن کاربر را تشخیص دهند. بااین‌حال، ظاهرا گوگل روی قابلیتی کاربردی‌تر از تشخیص سقوط کار می‌کند تا آن را در پیکسل ۴ قرار دهد.

تصادف‌های رانندگی همه‌ساله در سراسر دنیا باعث جان‌باختن یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار نفر آدم می‌شوند. براساس شایعه‌های جدید، گوگل روی قابلیتی جدید برای پرچم‌دار بعدی‌اش کار می‌کند تا با بهره‌گیری از آن، آمار فوتی‌های ناشی از تصادف‌های رانندگی را تا حدی کاهش دهد. بر‌این‌اساس، ظاهرا پیکسل ۴ با داشتن قابلیت تشخیص تصادف باعث خواهد شد سریع‌تر به افراد حاضر در تصادف رانندگی کمک برسد.
پیکسل ۴ گوگل

اعضای انجمن XDA-Developers اخیرا متوجه شده‌اند گوگل اپلیکیشن Emergency Information گوشی‌های پیکسل را به‌روزرسانی و بخش جدیدی با عنوان Car Crash Detection (تشخیص تصادف خودرو) را به آن اضافه کرده است. این اپلیکیشن هم‌اکنون به Personal Safety تغییرنام داده است و در صفحه‌ی ویژه‌ی آن در فروشگاه گوگل‌پلی، توضیحات زیر دیده می‌شود:

Personal Safety اپلیکیشنی ویژه برای گوشی‌های پیکسل است که باعث می‌شود خطر کمتری شما را تهدید کند و درصورت بروز اتفاقات ناخوشایند، به‌سرعت به مخاطبان اورژانسی خود دسترسی پیدا کنید.

اگر گوشی‌تان تشخیص دهد در سانحه‌ی رانندگی حضور داشته‌اید، به شما برای برقراری تماس با اورژانس کمک می‌کند. قابلیت تشخیص تصادف خودرو در ایالات متحده‌ی آمریکا دردسترس است.

اطلاعات پزشکی خودتان را در اپلیکیشن وارد و مخاطبان اورژانسی مدنظرتان را انتخاب کنید. به‌صورت پیش‌فرض، این اطلاعات روی صفحه‌ی قفل گوشی دردسترس خواهند بود.

به‌لطف قابلیت به‌اشتراک‌گذاری اورژانسی (Emergency Sharing) خواهید توانست در زمانی سریع پیام کوتاهی به‌همراه موقعیتتان برای تمامی مخاطبان اورژانسی بفرستید.

ظاهرا این اپلیکیشن ازطریق حسگر‌های شتاب‌سنج و ژیروسکوپ به‌همراه میکروفون گوشی می‌تواند بروز چنین واقعه‌ای را تشخیص دهد. پیکسل ۴ درصورت تشخیص تصادف، ازطریق ویبره و پخش صدایی بسیار بلند، از خود واکنش نشان خواهد داد و منتظر خواهد ماند به گوشی پاسخ دهید. اگر به گوشی پاسخ ندهید، پیکسل ۴ به‌صورت خودکار با اورژانس تماس خواهد گرفت و پیامی از پیش نوشته‌شده را به‌همراه موقعیت فعلی شما و برخی جزئیات دیگر برای مخاطبان اورژانسی خواهد فرستاد.

به‌نظر می‌رسد Personal Safety به‌صورت ویژه برای پیکسل ۴ طراحی شده است و روی مدل‌های قدیمی پیکسل کار نمی‌کند. درضمن، هم‌اکنون صفحه‌ی مربوط به این اپلیکیشن در پلی‌استور پاک شده است.
 
بااین‌حال، انتظار داریم جزئیات بیشتری از این اپلیکیشن هنگام رونمایی رسمی پیکسل ۴ بشنویم. برای کسب اطلاعات بیشتری درباره‌ی گوشی‌های خانواده‌ی پیکسل ۴ می‌توانید به این مقاله در زومیت مراجعه کنید.

 

 

منبع: زومیت
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: گوگل ، معرفی گوشی
نظرات شما
پیشخوان