تاریخ انتشار: ۱۷:۵۷ - ۱۰ مهر ۱۳۹۸

صرفه جویی ۵۰۰ میلیون بشکه نفت در سال با اصلاح الگوی مصرف

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت گفت: سالانه ظرفیت صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیون بشکه نفت با اصلاح الگوی مصرف وجود دارد، زیرا روند کنونی مصرف، ما را به توسعه نمی‌رساند.

صرفه جویی ۵۰۰ میلیون بشکه نفت در سال با اصلاح الگوی مصرف

رویداد۲۴  «محسن دلاویز» مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت امروز در مراسم امضای قرارداد طرح برق‌دار کردن ۷۵ هزار حلقه چاه و تلمبه‌های کشاورزی بین شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و شرکت توانیر با اشاره به اینکه به عنوان متولی امر مصرف بهینه سوخت به سوی همه وزارت خانه‌ها دست دراز می‌کنیم، زیرا این مهم کاری جمعی است، ادامه داد: هدف‌گذاری نهایی برق‌دار کردن ۱۰۰ هزار چاه کشاورزی است و امروز ۷۵ هزار چاه در قالب ۱.۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری به امضا می‌رسد.

وی افزود: با برق‌دار کردن این تعداد چاه کشاورزی در مصرف ۷۵۰ میلیون لیتر سوخت صرفه‌جویی می‌شود.

دلاویز با اشاره به اینکه در مصرف سوخت با دنیا فاصله داریم، گفت: ۳ برابر میانگین دنیا و ۵ برای کشور‌های پیشرفته در ایران سوختمصرف می‌شود.

وی میزان مصرف سوخت در بخش خانگی را معادل ۳۹۶ میلیون بشکه نفت دانست و افزود: همچنین ۳۱۹ میلیون معادل بشکه نفت در حمل و نقل و ۳۳۰ میلیون معادل نفت خام در صنعت مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با تاکید بر اینکه فرهنگ مصرف نیاز به بهبود دارد، ادامه داد: این مصرف ما را به توسعه نمی‌رساند.

وی گفت: توسعه و مصرف به عنوان دو بال به شمار می‌روند و از آنجا که در توسعه به دلیل تحریم‌ها با مشکل مواجهیم باید تمرکز خود را بر اصلاح مصرف قرار دهیم.

دلاویز تاکید کرد: بهینه‌سازی مصرف سوخت بازی برد-برد است نه تنها باری به دولت اضافه نمی‌کند بلکه به دولت در زمینه‌های محیط‌زیستی نیز کمک خواهد کرد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: شرکت توانیر
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان