تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۱۵ مهر ۱۳۹۸
نماینده مردم اراک:

تسریع در پرداخت حقوق کارگران "آذرآب" اراک را پیگیری می‌کنیم

نماینده مردم اراک با تاکید بر «لزوم تسریع در واگذاری سهام شرکت آذرآب اراک به فردی با اهلیت و صلاحیت لازم» گفت که «ما ضمن تاکید بر لزوم وجود چنین سهامداری موضوع پرداخت حقوق کارگران شرکت آذرآب اراک را پیگیری می‌کنیم که بیش از دو ماه به تعویق افتاده است.»
تسریع در پرداخت حقوق کارگران
رویداد۲۴ علی اکبر کریمی با اشاره به تجمعات اخیر کارگران شرکت آذرآب اراک، وضعیت سهامداران این شرکت و پرداخت حقوق معوقه کارگران گفت: متاسفانه شرکت آذرآب دچار گرداب خصوصی سازی شده است. طی سال‌های گذشته این شرکت یکبار به شرکت صدرا واگذار شد. بعد از آن در فرآیندی فردی به راس آمد و سهام شرکت را خرید. این فرد اقدامات تخریب گرایانه‌ای در شرکت انجام داد که باعث مشکلات مالی، حقوقی و فعالیت‌های تولیدی شد. تا این‌که در فرآیندی که آن فرد با شرکت کارگزاری یک بانک داشت سهام متعلق به او توسط آن بانک توقیف و به مالکیت بانک درآمد.

وی افزود: بعد از آن سهامدار عمده شرکت آن بانک شد. البته بانک از ابتدا اعلام کرد که نمی‌خواهد این شرکت را اداره و نگهداری کند و به دنبال جابجایی سهامش با یک سهامدار دیگر است. طی دو سال گذشته چندین نوبت آن بانک برای واگذاری سهام آذرآب به مجموعه‌های دیگر اقدام کرد، اما به سرانجام نرسید. بانک هم که علاقه و تمایلی به نقش آفرینی جدی و متعهدانه در نقش سهامدار عمده شرکت را ندارد، عدم مسئولیت‌پذیری شرکت را با یک بلاتکلیفی در سال‌های گذشته مواجه کرده است.

نماینده اراک تاکید کرد: در حال حاضر مهمترین دغدغه و اولویت‌ها در شرکت آذرآب به عنوان مطالبه پرسنل شرکت و مسئولان استان و نمایندگان آن است که سهامداری با اهلیت و صلاحیت لازم چنین شرکتی را در اختیار بگیرد. ما این دغدغه را به مسئولان امر در وزارت اقتصاد به عنوان مجموعه دارای اشراف به آن بانک منتقل کردیم. پیگیری‌ها در حال انجام است که چنین اقدامی رخ دهد.

کریمی درباره پرداخت حقوق معوقه کارگران آذرآب گفت: از آن‌جا که سهامدار مسئولیت‌پذیری کامل را نداشت متاسفانه تیم مدیریتی‌اش هم نتوانستند به شایستگی شرکت را اداره کنند. این باعث شد که این شرکت از لحاظ تولیدی نتواند کار جدید بگیرد و به تبع آن گردش مالی و درآمد شرکت دچار اختلال شد. این شرکت بالای ۱۰۰۸ پرسنل دارد که پرداخت حقوق با اختلال مواجه شده است. تاکنون با پیگیری‌ها در مقاطع مختلف حقوق‌ها پرداخت شده، اما در مقطع کنونی بیش از دو ماه است که حقوق کارگران پرداخت نشده و عقب افتاده است.

وی گفت که به همراه نمایندگان اراک و سایر نمایندگان یعنی ۸۵ نماینده در تذکری به رئیس جمهور خواستار تعیین تکلیف سهامدار عمده شرکت آذرآب و تسریع در پرداخت حقوق معوقه کارگران شده‌اند.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان