تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۲۰ مهر ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

ترکیه مدعی تصرف مرکز شهر «رأس‌العین» شد

وزارت دفاع ترکیه مدعی شد نیرو‌های این کشور در جریان عملیات «چشمه صلح»، یک شهر را در شمال استان «حسکه» در سوریه به تصرف خود درآورده‌اند.
رأس‌العین
رویداد۲۴ وزارت دفاع ترکیه دقایقی پیش ادعا کرد که نظامیان این کشور به همراه عناصر مسلح گروهک موسوم به «ارتش آزاد» توانستند مرکز شهر «رأس‌العین» در شمال سوریه را به تصرف خود دربیاورند.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» وزارت دفاع ترکیه با صدور بیانیه‌ای گفت که نیرو‌های عملیات چشمه صلح، صبح امروز (شنبه) شهر رأس‌العین (که با نام محلی ساری‌کانی نیز شناخته می‌شود) را به تصرف خود درآورده و این منطقه اکنون در کنترل نظامیان ترکیه و عناصر ارتش آزاد است.

این بیانیه توضیح می‌دهد که محاصره و تصرف متعاقب این شهر در شمال استان حسکه، بعد از موفقیت نیرو‌های عملیات‌کننده در خاک سوریه در قطع جاده مواصلاتی ۷۲۱ یا اِ «م ۴» به این منطقه بود که به رسیدن پشتیبانی به شبه‌نظامیان کُرد حاضر در رأس‌العین کمک می‌کرد.
 

بیشتر بخوانید:


«یوسف حمود» سخنگوی نیرو‌های ارتش آزاد تحت حمایت ترکیه در این باره می‌گوید: «این جاده راه ارتباطی بین نقاط تمرکز عملیات چشمه صلح یعنی دو شهر تل‌أبیض و رأس‌العین است. این پیشروی در جبهه جدید و غافلگیر کننده‌ای بود. در این جبهه، ما توانستیم راه‌های مواصلاتی بین سلجوق، تل‌أبیض و رأس‌العین را با دیگر مناطق قطع کنیم».

حمود همچنین گفت که پیش از این نیرو‌های عملیات‌کننده توانستند هجده روستا را در مناطق شرقی رودخانه فرات به تصرف خود در بیاورند.

ادعای ترکیه مبنی بر تصرف شهر رأس‌العین در حالی است که خبرگزاری فرانسه دقایقی بعد به نقل از شبه‌نظامیان کُرد این خبر را تکذیب کرد.

 

 

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
1
0
اردوغان با حمله به کردها در شمال کشور سوریه ،اولا به کشوری زخمی که هنوز در مقابل داعش کمر راست نکرده است، تجاوز نموده ، دوماً ، با این تجاوز ناجوانمردانه و دور از اخلاق سیاسی به کردها ، در حقیقت اردوغان دارد قبر حکومت خود را می کند، اردوغان باید بداند که بیش از نیمی از جغرافیای شرقی کشورش را کُردها با جمعیتی بیش از بیست میلیون نفری تشکیل داده اند، اردوغان باید بداند که کُردها از نظر نژادی و زبانی نه ترک اند و نه عرب ، بلکه ایرانی اصیل اند و کشور ایران علاوه بر حمایت هلال شیعی(ایران، عراق و سوریه) احتمالاً مستطیل کُردی ایران_ دریای مدیترانه را هم به خاطر منافع ملی و اقتصادیش در آینده ، حمایت خواهد کرد. بنابر این اردوغان نباید با طناب ترامپ میان چاه برود. و سخن آخر اینکه " هر کجا کُردی است ، آنجا ایران و جغرافیای فرهنگی ایران است."
پاسخ ها
علیرضا نجف آبادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
آقای علی، جالبه در حالی که گروه های کوووووورددددی میگن ما ایرانی نیستیم شما اصرار دارید که کردها ایرانین!
خودشون با این عنوان « کردها ایرانی نیستند» مقاله ای انتشار دادند.
نظرات شما
پیشخوان