تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۲۲ مهر ۱۳۹۸
مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران:

میدان گازی ارم با هیچ کشوری مشترک نیست

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران گفت: میدان گازی ارم کشف شده در جنوب استان فارس یک میدان داخلی غیر مشترک است.

میدان گازی ارم با هیچ کشوری مشترک نیست

رویداد۲۴ سید صالح هندی با بیان این که میدان گازی ارم کشف شده در جنوب استان فارس یک میدان داخلی غیر مشترک است افزود: بطورکلی با همین مبالغی که برای گاز بصورت بین المللی وجود دارد و با توجه به حجم میعانات گازی موجود در این میدان 40 میلیارد دلار به منابع کشور اضافه خواهد شد.

وی همچنین اظهارداشت: بطورطبیعی گازی که از این میدان استخراج و به خط لوله تزریق می شود قابلیت این را دارد که به عنوان سوخت مصرف یا به مجتمع های پتروشیمی منتقل و به محصولات با ارزش تر تبدیل شود.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران گفت: جدا از این حجم نفت و گاز به اقتدار بین المللی کشورهای دارنده این منابع کمک می کند.

وی در ادامه افزود: رتبه یک دنیا به لحاظ مجموع منابع نفت و گاز مربوط به ایران است و این می تواند یک اقتدار ملی و اقتصادی بالایی را برای کشور به همراه داشته باشد.

هندی ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر 94 درصد جمعیت ایران تحت پوشش گازرسانی قرار دارند، اظهارداشت: بدین ترتیب مقدار قابل توجهی از گاز کشور به مصرف خانگی می رسد.

وی گفت: میدان گازی ارم در کنار یکی از پالایشگاه های گازی کشور قرار دارد. اگر این میدان توسعه پیدا کند و به خطوط لوله گازرسانی منتقل شود می توان از میادین مشترک مثل پارس جنوبی حجم بیشتری خوراک به پتروشیمی ها اختصاص داد و در حال حاضر این نیاز وجود دارد.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران افزود: اگر در آینده با تکمیل خطوطی که وجود دارد و با دیپلماسی که می توان برای صادرات گاز به کشورهای همسایه درپی گرفت بدون شک میدان مزبور پشتوانه را برای کشور تقویت تا در این زمینه نیز بتوان اقدام کرد.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: گاز
نظرات شما
پیشخوان