تاریخ انتشار: ۱۹:۵۳ - ۲۲ مهر ۱۳۹۸
وزیر صنعت در ستاد تنظیم بازار کشور:

قیمت ۹۳ قلم کالای اساسی و ضروری کاهش یافت

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه ستاد تنظیم بازار کشور گفت: رصد مستمر قیمت ۱۰۰ قلم کالای اساسی و ضروری در سطح کشور نشان از کاهش قیمت ۹۳ قلم کالا داشته و نسبت به قیمت هفت قلم کالای دیگر تلاطم داشته، بررسی و اقدام‌های لازم برای ایجاد ثبات در قیمت آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

قیمت ۹۳ قلم کالای اساسی و ضروری کاهش یافت

رویداد۲۴ رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه ستاد تنظیم بازار کشور افزود: براساس آمار پیش بینی می‌شود که روند آرام بازار و ثبات موجود در ماه‌های آینده نیز تداوم خواهد داشت واکنون تولید در کشور درحال رشد است و در ماه‌های پیش روی، کاهش قیمت‌ها بر روند زندگی مصرف کننده نیز تاثیرگذاری خود را نشان می‌دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در مصوبه‌های ستاد تنظیم بازار باید مصرف کننده و تولید کننده با هم مورد توجه قرار گیرند، تاکید کرد: برای تامین حقوق آنها، باید تصمیم‌ها به گونه‌ای اتخاذ شود که هیچ کدام آسیب نبینند.

رحمانی گفت: امسال سیاست وزارتخانه بر این مبناست که صادرات انواع کالا بر اساس رعایت ضوابط تامین اولیه نیاز کشور و در صورت مازاد تولید با اعمال مقررات تعرفه‌ای متناسب که البته مستلزم پایه کارشناسی است، اقدام شود.

وی پیرامون اجرای طرح نظارت در ایام منتهی به اربعین امام حسین (ع) و همچنین برنامه‌های توسعه‌ای صادرات کالا به کشور عراق گفت: باید مسیر‌های کامیون‌ها از مسیر‌های زائران جدا شود و از حالا برای سال آینده برنامه ریزی لازم را داشته باشیم تا مشکلات به حداقل ممکن برسد.

رحمانی با اشاره به دغدغه باغداران سیب در سفر به استان آذربایجان شرقی، گفت: برای جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان و باغداران ضرورت دارد جهاد کشاورزی و سازمان‌های صنعت، معدن وتجارت استان‌ها در ارتباط با این محصول نظارت بیشتری داشته باشند تا این بخش از تولید کشور نیز استمرار فعالیت داشته باشد و اشتغال افراد به خطر نیفتد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان