تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۲۶ مهر ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۲۱ نظر
رویداد۲۴ بررسی کرد؛

محمد حسین رستمی کیست؟/ ارتباط عماریون با آمد نیوز چه بود؟

در جدیدترین اعترافات روح الله زم، از محمد حسین رستمی روزنامه نگار اصولگرای سایت عماریون و یکی از نیروهای سپاه در سوریه به عنوان منبع خبری آمد نیوز نام برده شده است. رستمی مدت‌ها پیش از دستگیری روح الله زم، به جرم جاسوسی در زندان به سر می‌برد.

محمد حسین رستمی روح الله زم

رویداد۲۴ جدیدترین اعترافات روح الله زم از تلویزیون جمهوری اسلامی منتشر شد؛ اعترافاتی که در آن محمد حسین رستمی روزنامه نگار اصولگرای سایت عماریون به عنوان یکی از منابع خبری آمد نیوز معرفی شده است. البته پیش از آنکه روح الله زم این چنین اعتراف کند، رستمی و گلپور مدیران عماریون به زندان افتاده بودند. گلپور به خاطر نوشتن کتاب شنود اشباح و رستمی به اتهام جاسوسی.

روح الله زم در جدیدترین اعترافات خود گفته رستمی در ازای پول، اطلاعاتش را به آمد نیوز می‎فروخته است. آنگونه که زم گفته دو سه بار از طریق صرافی برای رستمی پول فرستاده است.

در کنال آمد نیوز به مراتب درباره رستمی خبر منتشر شده است؛ از جمله مطلبی که در آن از اعتصاب غذای رستمی خبر داده شده و نیز  فایل صوتی رستمی خطاب به رییسی و متنی خطاب به غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه.

در یکی از مطالبی که رستمی برای آمد نیوز ارسال کرده و منتشر شده، رستمی گفته دلیل بازداشتش افشاگری علیه محمود سیف (همسر شهرزاد میر قلی خان) و عیسی شریفی (معاون قالیباف) بوده است.

فیلم اعترافات روح الله زم علیه محمد حسین رستمی

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی درباره سخنان روح الله زم گفته بودند این اعترافات مانند سایر موارد مشابه اعتباری ندارد و اگر این اعتراف درست است، پس سایر اعترافات را هم باید پذیرفت.

اما فارغ از اینکه اعترافات روح الله زم حقیقت دارد یا نه، این سوال برای افکار عمومی پیش آمد که محمد حسین رستمی کیست، به چه منابعی دسترسی داشته و چرا خود را عماریون می‌نامند؟

به گزارش رویداد۲۴ بعد از وقایع سال ۸۸، گروهی از اصولگرایان به انتقاد شدید از میرحسین موسوی برخاستند و با شبیه سازی به ماجرای زمان حضرت علی (ع) خود را عمار نامیدند. در این شرایط نهاد‌هایی مثل قرارگاه عمار و مدتی بعد سایت عماریون نیز تاسیس شد؛ سایتی که عمده مطالب آن علیه اصلاح طلبان بود.

در سال‌های بعد پیکان حملات عماریون از اصلاح طلبان به سمت نزدیکان احمدی نژاد هدف گرفته شد و به خصوص بعد از ماجرای قهر احمدی نژاد، سایت عماریون در صدر رسانه‌هایی قرار گرفت که حملات تندی به مشایی می‌کرد و البته این سایت بین محمود احمدی نژاد و مشایی تفاوت بالایی قائل بود.


بیشتر بخوانید:
روح الله زم کیست؟ آمدنیوز چگونه تاسیس شد؟ / کانال سابق آمد نیوز در دست حامیان احمدی نژاد


‏محمد حسین رستمی مرداد ۹۰ به شرق گفته بود: من در سایت‌هایی مانند صراط و رجا و چند سایت دیگر خبرنگار بودم. در وزارت رفاه کار می‌کردم که سایت عماریون را راه انداختیم و مدیرکل بازرسی یکی از وزارتخانه‌ها هزینه‌های ابتدایی سایت را پرداخت می‌کرد.

رستمی از اینکه مدیر کل بازرسی کدام وزاتخانه هزینه سایت و حمله به نزدیکان احمدی نژاد و میرحسین موسوی را می‌داده صحبتی نکرده است. 

رستمی در حالی که در سوریه علیه نیروهای داعش می‌جنگید، ناگهان به جرم جاسوسی بازداشت شد. او در یکی از مطالبی که آمد نیوز منتشر کرده، مدعی شده که اگر در عملیات خان طومان حضور نداشت، ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر کشته می‌شدند.

عماریون

سید محمود علوی وزیر اطلاعات درباره این ارتباط‌ها اینگونه کد داده بود که «افرادی که در پروژه نفوذ عمل می‌کنند، داغ ترین شعارهای حاکمیتی را سر می‌دهند و دیگران را متهم به ضدیت با نظام می‌کنند.»

‏رستمی درباره پیشینه کاری‌اش گفته مطالبش را با نام مستعار علی فائز به سایت‌های مختلف مثل الف می‌داده است. کارگاه خبرنگاری می‌گذاشته و درس می‌داده است.

اطلاعاتی از نوشته‌های علی فائز در سایت الف در دست نیست و در بخش جستجوی این سایت، اطلاعاتی از او وجود ندارد. سایت عماریون نیز فیلتر شده اما عمده مطالب به قلم علی فائز سردبیر سایت عماریون هنوز در پایگاه خبری بولتن نیوز مانده است؛ مطالبی که در آن نامه‌هایی سرگشاده به روحانی نوشته شده یا مطالبی تئوریک درباره لزوم ولایت فقیه طرح شده است. اما بیشتر مطالب رستمی، نگرانی‌های او درباره نفوذ انگلستان در ایران است. نحوه نگارش مطالب به گونه‌ای است که خواننده گمان می‌کند کسی دلسوزتر از رستمی برای حکومت جمهوری اسلامی وجود ندارد!

بعد از انتخابات سال ۸۸ افرادی در دولت به رستمی می‌گویند به یکی از وزارتخانه‌ها برود. رستمی گفته وزارت رفاه را انتخاب کرده است. سال ۸۸ وزیر رفاه دولت محمود احمدی نژاد، صادق محصولی بوده است و پس از مدت کوتاهی شیخ الاسلام وزیر رفاه دولت احمدی نژاد شد. رستمی نگفته در دوره کدامیک از اینها به وزارت رفاه رفته است. با این حال زمان‌بندی‌ها نشان می‌دهد حضور او همزمان با تصدی صادق محصولی بر وزارت رفاه بوده است.

‏رستمی گفته بود: ما رسالت اصلی خود را در مبارزه با شیطان بزرگ آمریکای جهان‌خوار می‌دانیم، ما سال ۸۸ گفتیم، به همه هم گفتیم. خیلی‌ها توجه نکردند. ما خیلی بیش از این‌ها راجع به این جریان منحرف نفوذی ضد ولایت اطلاعات داریم که منتشر خواهیم کرد.

‏رستمی آن زمان به هشدار گفت که کار سایت ادامه دارد و بدانند ما تا حذف جریان انحرافی ادامه می‌دهیم یا آن‌ها ما را حذف می‌کنند یا ما آن‌ها را حذف می‌کنیم. دیگر کسی این‌ها را شعیب نمی‌داند. آقا عزیز [فرمانده وقت سپاه] و حاج علی فضلی و دکتر حسین الله‌کرم خیلی بیشتر به شعیب شبیه هستند.

به گزارش رویداد۲۴ بعد از پیروزی روحانی در انتخابات، فعالیت عماریون ادامه یافت و البته با باز شدن فضای سیاسی کشور، بعضی مطالب دروغ آنان بیشتر دیده می‌شد و مورد انتقاد قرار می‌گرفت، از جمله مطلبی درباره جاسوس بودن همسر دوم جواد ظریف که با تصاویر فتوشاپی منتشر کرده بود و با اعتراض افکار عمومی، از خروجی سایت حذف شد.

محمد حسین رستمی تحلیل‌های متفاوتی درباره انتخاب سال ۹۲ هم نوشت. از جمله اینکه حامیان قالیباف و جلیلی را به نفوذی بودن متهم کرد. رستمی در پستی در فیس بوک خود نوشت: «یکی از دلایل شکست اصولگرایان در انتخابات و به تبع آن عقب‌نشینی به ظاهر تاکتیکی در مقابل غرب نفوذ منافقین در صف نامزد‌های اصولگرا بود؛ به خصوص نفوذ در میان حامیان قالیباف و جلیلی

یکی از دیگر اقدامات سایت عماریون، پرداختن به اخباری درباره نفوذ جاسوسان در ایران بود. این سایت در خبری نوشت تعدادی جاسوس محیط زیستی در پرواز هواپیمای تهران یاسوج بودند و سقوط آن توطئه‌اي براي حذف جاسوسان محيط‌ زيست بوده تا جاسوسان بیشتر لو نروند!

سال ۹۶ خبر رسید رستمی و گلپور به خاطر ارتباط با آمد نیوز و نوشتن یک کتاب بازداشت شده‌اند. رستمی درباره ارتباطش با رضا گلپور هم گفته وزارت اطلاعات یکبار من را احضار کرد و گفت این نامه آقای گلپور که منتشر کردید، شماره دو و سه هم دارد؛ گفتم شک نکنید. به ما تکلیف شود، می‌زنیم. ما آدم‌هایی هستیم که اگر بگوییم کاری را می‌کنیم، حتما انجامش می‌دهیم.

با اعترافات روح الله زم، اصولگرایان در فضای مجازی هشدار می‌دهند که منتظر افشاگری‌های بیشتر باشید و مخالفان نیز تصاویر او را در سوریه دست به دست می‌کنند و طعنه می‌زنند که نفوذی‌ها را باید جای دیگر دنبال کرد.

علوی وزیر اطلاعات ایران چندی پیش که اختلاف بر سر پیدا کردن جاسوس و تقسیم وظایف نهادهای امنیتی به اوج رسیده بود، در سخنانی گفت که هیچگاه نزدیکی دشمن به عناصر خودی در جمهوری اسلامی به اندازه امروز نبوده است. او گفته بود زمانی که گزارش کشف برخی از جاسوس‌ها به مسئولان کشور داده شده، آنها دچار شگفتی شده‌اند.

ماجرای رستمی و اعترافات روح الله زم تازه شروع ماجراست. سپاه با دستگیری روح الله زم به اطلاعاتی دست یافته که تا سال‌ها می‌تواند از آن استفاده کند. عبدالله گنجی مدیر مسئول روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران در توئیتی از آغاز یک پالایش درون حاکمیتی پس از بازداشت زم خبر داده است. گنجی نوشت: «زم پایان راهی بود که در آن آبرو‌ها برده شد و چه داستان‌هایی که برای هتک حرمت‌ها ساخته نشد. اما آغاز یک پالایش جدی نیز هست.»

گنجی توضیح بیشتری نداده که این پالایش از کجا آغاز می‌شود. اما اعترافات روح الله زم و کامپیوتر و تلفن همراه او در روزهای آینده برای چهره‌های بیشتری مانند رستمی مشکل ایجاد خواهد کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۱
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
14
17
آفرین به وزارت اطلاعات که خاین و خادم را خوب تشخیص میده مثل بعضیا الکی بزرگنمایی نمی کنه.
پاسخ ها
سهراب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
اطلاعات سپاه این مردک رو گرفته نه وزارت اطلاعات!
مطمئنا پای خیلی از دولتی ها هم گیره!
چه شود..!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
مسلما آدمای جاسوس و خائن بیشتر در ظاهرسازی و اظهار علاقه به حکومت و واکنش تند به هر انتقادی از حاکمیت مهارت زیادی دارند. انشاالله با اطلاعاتی که از این خاین بدست آید مشخص خواهد شد بسیاری از تصمیمات نهادهای امنیتی علیه منتقدان صالح از کجا منشا می گرفته است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
این یارو خودش اومده تو عراق.. از بس خانواده اش رو اذیت کردند.. اگه اطلاعاات سپاه راست میگه بره خاوری رو دستگیر کنه.. بره سلمان رشدی رو دستگیر کنه..
بهمن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
4
9
درود و هزاران به درود برای دستگیری این لجن خداقوت‌افتخار ملت هستید امنیت این ملت ومملکت بر عهده شماست کوتاهی هم نمی کنید...ولی کمی گرانی کمر ملت را شکسته... بازمیگم دست خوش...همه این وطن فروشها را خفه کنید...یاحق
سید علی پرورش
|
Austria
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
2
6
هر دم از این باغ بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد.قدیمی ها به کسی که زیر آبی می رفت و عکس العملی نشان نمی داد می گفتند طرف بایستی کلاهش را بالاتر بگذارد.حالا منتظر هستیم ببینیم کی کلاهش را بالاتر می گذارد.
خوب است فکری به حال خود بکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
6
9
توانمندی نهادهای اطلاعاتی کشور بسیار فراتر از بازداشت مدیر یک کانال تلگرامی است؛ مسئولان ذی‌ربط به جای این همه ذوق زدگی چاره‌اندیشی کنند که چرا مردم اینقدر برای اطلاع از محرمانه‌ها کنجکاوند؟ آیا اگر شفافیت آنگونه که مورد تأکید رهبری است، وجود داشت فیک‌نیوزها اینقدر رشد می‌کردند؟
سجاد پور مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
2
7
خداقوت به پاسداران گمنام امام زمان (عج)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
1
4
امیدواریم هر کسی که نظرخیری به این ملت شریف ونجیب وشهید پرورداردوجان فدای این آب وخاک عزیز است خداوند به او خیر دهدوهرکسی که در پی نابودی این مملکت واین ملت غیورواین خاک عزیزاست خودش نابود شود انشاء الله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
2
3
خاوری هم بگیرید
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
0
9
فعلا که اقای رستمی از زندان نقشه های اقایون رو خراب کرد....جانم فدای حسین و ازادگی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
متاسفانه رستمی از جبهه اصولگراها همدست زم بوده است. بخاطر همین موضوع هم صدایش را درنیاوردند.
عربنژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
2
4
مرحبا به این نیروهای سپاه. امیدوارم بتدانند اطلاعات خوبی به دست اورند
هادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
2
4
انشاالله همین روزها دکتر حسن عباسی با افتخار از زندان آزاد میشن.
مردم سرزمين ايران عزيز و پرافتخار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
1
3
شتر با بارش گم مي شود.
من از نفرات عزيزي كه كامنت ميذارن و دوستان محترم كه گردانندگان سايتند ميپرسم ، به واقع اگه اينقدر مدعي اشراف اطلاعاتي هستند ، چرا ريشه ي فساد رو نمیخشكونن.
ضمن اينكه متهمين فراري از همه ي جناح ها با تريليارد ها تومن پول دزدي دارن اونور مرز ها حا مي كنن. چرا؟
امثال من كه از بچگي در محل خودم زير تابوت 110 شهيد رفتم وآشناي به همه ي موارد و مسايل كشو بوده و با اين نظام بزرگ شده وپير شدئم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
1
3
خداروشکر بالاخره افرادی که ممکت را در زیر لقای احمدی نژاد به بیچارگی و نزول کشیدند و بخاطر اصولگرایی و منبع توهین و افترا به اصلاح طلبان بخاطر نیت خوبشان هیچوقت پیگیری نمیشدند هم به دام افتادن انشا ا.. رسانه های فتنه گر دیگر که با سو استفاده از ولایت فقیه به مملکت ضربه زدن هم تهش کارشون دریاد از جمله کیهان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
1
4
فرقی نداره پاسدار باشی یا یک معلم یا گارگر
وقتی برای کشورت خدمت کنی و غرور افرین باشی
لایک داری
دمتون گرم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
2
3
این باباش آخوند نبود!!!!!!!چقدر هم تبلیغات کردن واسه دستگیریش برید گندی که تو پرونده های هسته ایی زدید وبه نام سربازهای گمنام امام زمان چندین انسان بی گناه روبازداشت ومحاکمه کردید درست کنین قربون امام زمان برم شما ادعای سرباز بودنش رو دارین خجالت بکشید
دختر ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
1
0
شنونده و بیننده باید عاقل باشه وگرنه مدعی اسلام و انقلاب و... زیاد بودن که گندشون دراومده
ابوالفضل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
0
2
ای بابا همه سرکاریم...همه اینا بهونست برای لاپوشونی کارای خودشون.............مردم ازمدیر بی کفایت خسته اند...کو دلسوز....امام زمان زوووووووووووووووتر بیااااااااا....
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
0
1
باریک الله
نظرات شما
پیشخوان