تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸

لشکر غایبان کالدرون در دیدار با پیکان (پیش بازی + ترکیب احتمالی)

پرسپولیس در غیاب چند مهره کلیدی خود به مصاف پیکان خواهد رفت.
کالدرون
رویداد۲۴ پرسپولیس در هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر از ساعت ۱۸ امروز در ورزشگاه آزادی میزبان پیکان است و این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود که به دلیل محرومیت پرسپولیس از حضور تماشاگرانش دو تیم در ورزشگاه خالی به مصاف یکدیگر خواهند رفت و این موضوعی است که قطعاً از جذابیت بازی می‌کاهد.

وضعیت پرسپولیس

سرخپوشان از لحاظ نتیجه‌گیری و جایگاهشان در جدول رده‌بندی حال و روز خوشی تا اینجای کار نداشته‌اند و شاید بتوان گفت تنها نقطه مثبت عملکرد این تیم در ۶ هفته گذشته از لیگ برتر پیروزی مهم و شیرین در دربی پایتخت بوده و از طرفی شکست مقابل ۳ تیم رقیب و مدعی سپاهان، تراکتور و شهر خودرو باعث شده انتقادات زیادی از عملکرد کالدرون صورت بگیرد. با این وجود اکثر کارشناسان و پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس و هواداران این تیم عقیده دارند باید به کالدرون برای جا انداختن تفکراتش در تیم فرصت داده شود و قطعاً پرسپولیس در ادامه فصل به روز‌های خوبش برمی‌گردد. حالا بازی با پیکان فرصت خوبی است که بتوان فهمید پرسپولیس به نتایج خوب چند سال اخیر خود برمی‌گردد یا همچنان متزلزل ظاهر خواهد شد.

وضعیت پیکان

پیکان را شاید بتوان عجیب‌ترین و غیر قابل پیش‌بینی‌ترین تیم لیگ تا اینجای کار دانست. آن‌ها در بازی با نساجی نتیجه پرگل ۴-۳ شکست خوردند و ۶-۲ از سد ماشین سازی عبور کردند و ۳-۲ نتیجه را به نفت مسجد سلیمان واگذار کردند که پرگل‌ترین دیدار‌های فصل تا اینجا بوده‌اند و از طرفی نتیجه تساوی بدون گل هم در کارنامه این تیم در ۶ دیدار گذشته دیده می‌شود که مربوط به بازی با فولاد است. اگر بخواهیم وضعیت پیکان را در یک جمله خلاصه کنیم می‌توان به وضعیت خوب در خط حمله و گلزنی و وضعیت بد عملکرد دفاع و دروازه‌بان این تیم را یادآور شد. پیکان با ۱۲ گل زده به همراه نساجی بهترین خط حمله لیگ برتر را تا اینجای کار دارد و با ۱۲ گل خورده بعد از شاهین بوشهر ضعیف‌ترین آمار را در لیگ برتر دارد. با توجه به تفکرات هجومی که فرکی از تیمش تا اینجا نشان داده دیدن یک بازی پرگل مقابل پرسپولیس دور از انتظار نیست، ولی شاید اهمیت بازی با پرسپولیس و پخش مستقیم بازی کمی این تیم را محتاط کند و پیکانی‌ها قعطاً نیم نگاهی به تساوی در این بازی دارند.

غایبان دو تیم

پیکان در این دیدار محرومی ندارد و تقریباً تمام مهره‌های کلیدی و اصلی این تیم در اختیار حسین فرکی هستند، ولی از طرف دیگر کالدرون تعداد زیادی از نفرات خود را در این دیدار در اختیار نخواهد داشت.

سرخ‌ها برای این بازی شجاع خلیل زاده، فرشاد احمدزاده و سیامک نعمتی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارند و همچنین بشار رسن به دلیل مشکل تمدید گذرنامه خود به این بازی نمی‌رسد و آدام همتی نیز غایب است. کمال کامیابی نیا نیز مانند دیدار‌های گذشته مصدوم است و به این دیدار نمی‌رسد.

البته خبر خوش برای سرخ‌ها این است که مصدومیت سید جلال حسینی و مهدی ترابی برطرف شده و این ۲ بازیکن می‌توانند رو در روی پیکان حاضر شوند.

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل پیکان

پرسپولیس در این دیدار به ناچار تغییرات زیادی در ترکیب اصلی خودش ایجاد خواهد کرد که دلیلش همان غیبت نفرات زیاد این تیم به دلیل محرومیت و مصدومیت است.

سرخپوشان در دروازه مثل همیشه از حضور بیرانوند استفاده می‌کنند و این بازیکن در بازگشت از تیم ملی به ترکیب اصلی پرسپولیس اضافه می‌شود.

در خط دفاع با عدم حضور شجاع خلیل‌زاده تغییراتی شاهد هستیم و البته جلال حسینی هم با وجود رهایی از بند مصدومیت به نظر می‌رسد همچنان در ترکیب اصلی نخواهد بود.

مهدی شیری در این بازی در پست همیشگی خود به عنوان دفاع راست بازی می‌کند و کنعانی‌زادگان هم در دفاع میانی حضور خواهد داشت، ولی در دو نقطه دیگر تغییراتی شاهد خواهیم بود. محمد نادری در این بازی دفاع میانی پرسپولیس است و محمد انصاری دفاع چپ را پوشش می‌دهد.

هافبک دفاعی پرسپولیس احمد نوراللهی است و در کنار او شاهد حضور محسن ربیع‌خواه هستیم و یک خط جلوتر وظایف هجومی خط میانی را وحید امیری و امید عالیشاه بر عهده دارند.

کالدرون در این بازی روی مهدی ترابی هم ریسک نخواهد کرد و از او در ترکیب اولیه استفاده نمی‌کند.

در خط حمله هم زوج جونیور - علیپور حضور دارند که هر دو نفر به دنبال اولین گل خود در فصل جدید هستند.

 

 

 

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: پرسپولیس ، کالدرون
نظرات شما
پیشخوان