تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش:

آموزش زبان انگلیسی در مدارس حذف‌شدنی نیست/ دانش‌آموزان خواهان یادگیری زبان‌های دیگر نیستند

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش آمادگی تدریس زبان‌های دیگر مثل زبان آلمانی، فرانسه و ... را دارد، اما دانش‌آموزان خواهان آن‌ها نیستند.
آموزش زبان انگلیسی در مدارس حذف‌شدنی نیست/ دانش‌آموزان خواهان یادگیری زبان‌های دیگر نیستند
رویداد۲۴ مهدی نوید ادهم (دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش) درباره طرح «رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزشی همگانی کشور» گفت: طرح رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزشی همگانی کشور طرحی است که در مجلس مطرح شده و پیشنهاد چند تن از نمایندگان مجلس بوده است، ولی هنوز به تصویب نرسیده است.

وی در توضیح شائبه‌های به وجود آمده درباره حذف زبان انگلیسی و همچنین ممنوعیت پذپرش معلمان زبان انگلیسی در مدارس گفت: تا آنجایی که بنده اطلاع دارم کسانی که این طرح را ارائه کردند، در صدد رفع انحصار از زبان انگلیسی در آموزش و پرورش هستند، شورای عالی آموزش و پرورش مصوبه‌ای دارد که تدریس زبان‌های دیگر را هم مجاز دانسته و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی را مسئول کرده که در این زمینه هم تولید محتوا کند.

نوید ادهم با بیان اینکه آموزش و پرورش می‌تواند زبان‌های دیگری به جز انگلیسی را آموزش دهد، گفت: از سوی آموزش و پرورش آمادگی تدریس زبان‌های دیگر مثل زبان آلمانی، فرانسه و امثال این‌ها وجود دارد، ولی در آن سو دانش‌آموزان خواهان این قضیه نیستند؛ بنابراین ما در رفع انحصار از آموزش زبان انگلیسی مشکل حقوقی یا قانونی نداریم که مصوبه مجلس بخواهد، مشکل ما را حل کند.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که به تازگی این تصور به وجود آمده که قرار است، زبان دیگری جایگزین زبان انگلیسی شود، این گمانه‌زنی‌ها چقدر امکان‌پذیر است؟ گفت: بعید می‌دانم نمایندگان محترم چنین نظری داشته باشند. باید منتظر باشیم و ببینیم که این پیشنهاد به چه مرحله‌ای می‌رسد، بعد بررسی دیگر را انجام خواهیم داد.

نوید ادهم با تاکید بر اینکه آموزش و تدریس زبان انگلیسی کماکان در مدارس وجود خواهد داشت، گفت: آموزش و تدریس زبان انگلیسی در مدارس حذف شدنی نیست، هرچند ممکن است زبان‌های دیگری هم در کنار این درس تدریس شود.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که بعضا از خروجی آموزش زبان انگلیسی انتقاد‌های زیادی می‌شود. به عنوان مثال دانش آموزان و دانشجویان کشور بعد از فارغ‌التحصیلی با توجه به آموزشی که به آن‌ها داده شده، مهارتی در زبان انگلیسی کسب نکرده‌اند. آیا خروجی مدارس در این زمینه از نظر شما قابل قبول است یا خیر؟ گفت: این بحث دیگری است که آموزش زبان انگلیسی در آموزش و پرورش با مشکلاتی روبه‌رو است که البته نیاز به بررسی و کارشناسی دارد و باید برای حل آن یک سری برنامه‌های مدون در نظر گرفت.

 

 

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان