تاریخ انتشار: ۰۸:۰۹ - ۱۱ آبان ۱۳۹۸
همین حالا که شما این متن را می‌خوانید بیش از ۱۵۰۰۰ آژانس در جهان خدمات سئو سایت را ارائه می‌کنند. در ایران هم تعداد آژانس‌های سئو بسیار زیاد است. اما شما باید از میان این ۱۵۰۰۰ آژانس حوزه سئو یکی از آن‌ها را برای کسب و کارتان انتخاب کنید. کار سختی است. انتخاب کردن از میان این تعداد بسیار سخت است.

رویداد۲۴  در ایران هم رقابت شدیدی میان این آژانس‌ها وجود دارد. بسیاری از کسب و کار‌ها به دلیل اعتماد به آژانس‌های غیرتخصصی اعتبار چند ساله شان را از دست داده اند و یا بعد از مدت‌ها از دیجیتال مارکتینگ کنار کشیده اند و به همان بازاریابی سنتی روی آورده اند. کسب و کار‌هایی که کار سئو را برون سپاری می‌کنند باید بتوانند بهترین آژانس سئو را از میان تعداد زیادی آژانس شناسایی کنند.

حالا به نظر شما بهترین آژانس سئو را چگونه باید انتخاب کرد؟ ما به شما چند راهکار ارائه می‌دهیم:
وب سایت شان را بررسی کنید.

اگر می‌خواهید یک آژانس سئو و در مقیاس بزرگتر یک آژانس دیجیتال مارکتینگ را برای کارتان انتخاب کنید باید قبل از هر چیز عملکرد خود آن‌ها را بررسی کنید. احتمالا فکر کنید که شما تخصصی در آنالیز سایت ندارید. پس چگونه می‌توانید آن‌ها را تحلیل کنید. ساده است.

سایت شان را باز کنید. قبل از هر چیز سرعت باز شدن سایت و بالا آمدن آن را خوب بررسی کنید. اگر سرعت سایت شان کند باشد به این معناست که آن‌ها درکی از تاثیر سرعت سایت ندارند. چرا که سرعت سایت یکی از مهم‌ترین پارامتر‌های گوگل برای امتیازدهی و رتبه بندی سایت است.
سری به صفحات درباره ما بزنید و سوابق کاری شان را مشاهده کنید. نمونه کار‌های آن‌ها را ببینید و حتما به سایت‌هایی که کار کرده اند هم سر بزنید و کارشان را ببینید. این بسیار مهم است.
محتوای وبلاگ شان را بخوانید. سئو رابطه‌ی مستقیمی با محتوای باکیفیت دارد. اگر محتوای خود سایت چندان بدردبخور نباشد. غلط‌های املایی داشته باشند و یا وبلاگ شان زود به زود آپدیت نمی‌شود به این معناست که این آژانس تخصصی سئو حرفی برای گفتن ندارد.
DA و PA سایت شان را چک کنید. کار ساده‌ای است. کافیست در گوگل سرچ کنید DA Checker و بعد آدرس سایت را وارد کنید تا قدرت سایت شان را ببینید. هرچقدر DA یک سایت بیشتر باشد به این معناست که آن‌ها در زمینه لینک سازی فعالیت بیشتری دارند و می‌توانند برای شما هم لینک سازی کنند.

اما زود هم قضاوت نکنید. اگر سایت آن‌ها نتواند نظر شما را جلب کند بهتر است سراغ یک آژانس دیگر بروید و همین کار‌ها را برای آن سایت هم انجام دهید و با هم مقایسه کنید. بعد از اینکه اطلاعات و نکات لازم را در مورد سایت یا سایت‌های موردنظرتان کسب کردید. حالا می‌توانید با آن‌ها تماس برقرار کنید و یا قرار ملاقات بگذارید تا حرف‌ها و مذاکرات را انجام دهید.
چه سوالاتی باید از آن‌ها بپرسید؟

حالا شما باید با آن‌ها تماس بگیرید و یا در یک ملاقات حضوری با آن‌ها صحبت کنید. باید سوالات خوبی داشته باشید و جواب‌های آن‌ها را هم خوب گوش بدهید تا میزان اطلاعات و حرفه‌ای گری آن‌ها برای شما روشن شود.

هیچوقت نپرسید چقدر وقت می‌برد که ما رتبه یک گوگل شویم. می‌دانید چرا؟ چون کسی جواب این سوال را نمی‌داند. سئو فرایند زمان بری است و رقبای شما هم به اندازه‌ی شما در این زمینه فعالند و معلوم نیست چه زمانی می‌توانید به سطح آن‌ها برسید. به جای پرسیدن این نوع سوال‌ها از آن‌ها بپرسید: استراتژی شما برای سئو سایت ما چیست؟ و چرا فکر می‌کنید این استراتژی جواب می‌دهد؟

این سوال مهم‌ترین چیزی است که باید از آن‌ها بپرسید. سئو قبل از هر چیز به نوعی بخشی از قیف بازاریابی است. در حال حاضر بیش از ۶۵ درصد ترافیک کل سایت‌های جهان از گوگل دریافت می‌شود و این آمار بسیار بزرگی است. پس یک سئوکار حرفه‌ای باید قبل از هر چیز استراتژی‌های مارکتینگ را بداند و به شما توضیح بدهد که چگونه می‌توانید از طریق سئو مشتری کسب کنید.

در دنیای امروز روش‌ها و تکنیک‌ها چندان کارآمد نیستند. استراتژی‌ها هستند که تعیین کننده موفقیت هستند. این بسیار مهم است. هر آژانسی ممکن است استراتژی‌های خاص خودش را داشته باشد. اما سئو حول محور دو چیز می‌چرخد: محتوای باکیفیت و لینک سازی. آژانس سئو شما باید برنامه‌ی منظمی برای این دو مبحث مهم داشته باشد. سئو فنی تنها بخشی از کار است. سئو محتوا و نحوه‌ی ساختن بک لینک و … مواردی هستند که هر آژانس سئو باید به آن‌ها مسلط باشد تا بتواند روی وبسایت شما پیاده کند.
چه آمار‌هایی را باید از آن‌ها بگیرید؟

آژانس حرفه‌ای و باکیفیت خودش این موضوع را پیش خواهد کشید. آن‌ها به شما خواهند گفت که هر ماه یا هر چند روز یک بار آمار پیشرفت سایت را در اختیارتان قرار خواهند داد. اگر آن‌ها هم این موضوع را مطرح نکنند شما باید این درخواست را از آن‌ها داشته باشید. چون وقتی شما کار را برون سپاری می‌کنید تنها چیزی که به شما کمک می‌کند تا عملکرد آژانس سئو را بررسی کنید آمار‌ها و داده‌ها هستند.

شما باید این آمار‌ها را از آن‌ها بگیرید:

آمار ترافیک روزانه و هفتگی و نمودار‌های مربوط به پیشرفت یا پس رفت
آمار ورودی گوگل روی صفحات لندینگ پیج یا صفحات فروش شما
آمار ورودی از کانال‌های مختلف
آمار نرخ پرش و نرخ فرار از سایت برای آنالیز کیفیت محتوای سایت
آمار صفحات پربازدید و بدون بازدید
لیست کلیدواژه‌هایی که وبسایت شما از طریق آن‌ها ورودی دریافت می‌کند.

در نظر داشته باشید که شما کار سختی از آن‌ها نمی‌خواهید. استخراج تمام این آمار‌ها در گوگل آنالیتیکس و گوگل کنسول کمتر از ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. پس یک آژانس تخصصی سئو باید حتما این آمار‌ها را در اختیار شما بگذارد تا شما با خیال راحت بتوانید آن‌ها را آنالیز کنید. در ضمن یک آژانس سئو حرفه‌ای آمار‌های بیشتری را هم در اختیار شما می‌گذارد و سعی می‌کند آن‌ها را به زبان ساده برای شما توضیح دهد تا شما راحت‌تر بتوانید عملکرد سئو سایت را برآورد کنید.
بودجه و هزینه‌های سئو

مسلما یک کمپانی قدرتمند در حوزه‌ی سئو هزینه‌ها و تعرفه‌های بیشتری نسبت به یک کمپانی تازه کار دارد. هیچ نرخ قیمت ثابتی وجود ندارد. قیمت را شما با توجه اهداف تان تعیین می‌کنید. اگر رقبای قدرتمندی دارید و دوست دارید آن‌ها را پشت سر بگذارید مسلما هزینه‌های شما بالاتر می‌رود. اگر سهم بازار بیشتری می‌خواهید هزینه‌ی بیشتری باید بپردازید.

اما این بودجه قوانین خاص خودش را هم دارد. باید برآورد کنید و ببینید که آیا این هزینه‌ها برای شما صرفه دارد یا نه؟ آیا می‌توانید با این آژانس و تعرفه‌های آن سود هم داشته باشید؟ در ضمن با اینکه نمی‌توان تعیین کرد که چه زمانی می‌توان رتبه یک گوگل شد، اما می‌توان تعیین کرد که سهم بازار در چه زمانی بالاتر می‌رود. پس باید تمام این موارد را با آژانس سئو در میان بگذارید. تصمیم گیرنده نهایی شما هستید.
خبر های مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: