تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۱۳ آبان ۱۳۹۸
تحلیلگر بازار سرمایه پاسخ داد؛

آیا در شرایط فعلی اقتصادی، در بورس سرمایه گذاری کنیم؟

تحلیلگر بازار سرمایه گفت: بازار بورس نسبت به بازار‌های دیگر وضعیت بهتری دارد و از ثبات بیشتری برخوردار است و به مردمی که هنوز وارد بازار سرمایه نشده‌اند پیشنهاد می‌شود وارد بازار سرمایه شوند.
آیا در بورس سرمایه گذاری کنم؟
رویداد۲۴ امروز همزمان با رکود در بازار‌های مسکن، طلا و ارز و عدم اقبال عمومی به این بازار‌ها برای سرمایه گذاری، سوال بسیاری از مردم این است که آیا در شرایط فعلی در بورس سرمایه گذاری کنم؟ پاسخ برخی کارشناسان به این سوال منفی است چرا که شاخص‌های فعلی بورس را هیجانی می‌دانند و پاسخ برخی دیگر مثبت است و معتقدند با فرار سرمایه‌ها از بازار طلا، سکه و مسکن، امروز بهترین زمان برای سرمایه گذاری در بورس فراهم شده است و می‌توان نقدینگی را به این بازار سوق داد.

بازار سهام در برهه فعلی نیازمند تطبیق با شرایط جدید است. قیمت سهام با هجوم سرمایه‌های خرد و جابجایی‌های سریع روزانه رشد‌های چشم‌گیری داشته است و سطوح جدیدی را تجربه کرده‌است. اما این رشد‌های متوالی تا زمانی که مسیر صعود هموار است چندان به چشم نمی‌آید و درست زمانی خودنمایی می‌کند که پس از فروکش کردن هیجان و خوش‌باوری‌های زیاد روزانه، شاهد اصلاح‌های موقت و درجا زدن‌های چند روزه باشیم. در چنین وضعیتی‌ست که خریدار بالقوه برای ورود به سهام مورد نظر اندکی درنگ می‌کند.

در همین رابطه امیرحسین بنی‌صدر کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به سوال این روز‌های مردم که می‌پرسند آیا در بورس سرمایه گذاری کنم؟ گفت: انتشار گزارش‌های ۶ ماهه شرکت‌های بورسی یکی از مهمترین و بزرگترین بهانه‌های سرمایه‌گذاری مجدد با چشم‌انداز سودآوری معقول حداقل تا پایان سال است. در حالی که صورت‌های مالی نیم‌سال نخست شرکت‌ها پس از گزارش‌های عملکرد سالانه به عنوان مهمترین اطلاعات مالی یک شرکت در یک سال شناخته می‌شوند.

وی افزود: بازار‌های مالی باید با یکدیگر مقایسه شود بازار ارز، طلا و مسکن مانند بورس بازاری مالی هستند، اما ثبات بازار بورس نسبت به سایر بازار‌ها بیشتر است به خصوص در این برهه از زمانی که بازار مسکن وارد رکود شده است و بازار ارز درگیر جریان‌های سیاسی و بازار طلا، چون بخشی از نوسانات آن به بازار ارز برمی گردد به مردم توصیه نمی‌شود در این بازار‌ها سرمایه گذاری کنند.

بنی‌صدر در ادامه بیان کرد: در بازار بورس وضعیت متفاوت است. در بازار بورس با توجه به اینکه امروز دولت حمایت از بازار بورس را در سیاستگذاری‌های خود قرار داده، این حجم نقدینگی سرگردان، بیشتر وارد بورس می‌شود.

این تحلیلگر بازار سرمایه گفت: بازار بورس نسبت به بازار‌های دیگر وضعیت بهتری دارد و از ثبات بیشتری برخوردار است و به مردمی که هنوز وارد بازار سرمایه نشده‌اند پیشنهاد می‌شود وارد بازار سرمایه شوند، اما با دانش بورسی وارد این بازار شوند که اشتباهات خود را افت بازار سرمایه تلقی نکنند.

بنی‌صدر اظهار کرد: بازار بورس با توجه به ریزش‌هایی که در هفته‌های گذشته داشت و حمایت‌هایی که انجام شد از یک ثباتی برخوردار بود. اکثر کسانی که در بورس سرمایه گذاری می‌کنند این هفته را نقطه عطفی در بازار سرمایه می‌دانند و بسیار برای سرمایه گذاران در بازار سرمایه اهمیت قائل هستند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: برخی معتقدند سیگنال‌های مثبت بورسی صادر شود و این حجم از نقدینگی که مقداری در هفته‌های گذشته عقب مانده بود، دوباره برگردد و در هفته‌های بعد خبر خوشی از سوی بازار بورس به گوش خواهد رسید.
 
 
بیشتر بخوانید:
منبع: اقتصاد24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان