تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۱۳ آبان ۱۳۹۸

کاهش شاخص تولید در آمریکا برای سومین ماه متوالی/ تولید کنندگان آمریکایی و مصیبت جنگ تجاری

جفری بارتاش، خبرنگار وبسایت اقتصادی «مارکت‌واچ»، با اشاره به تحقیق اخیر موسسه مدیریت تامین ISM، بزرگ‌ترین انجمن مدیریت تامین در جهان، نوشت: تولید کنندگان آمریکایی همچنان از جنگ تجاری با چین و رشد اندک اقتصاد جهان رنج می‌برند.
کاهش شاخص تولید در آمریکا برای سومین ماه متوالی/ تولید کنندگان آمریکایی و مصیبت جنگ تجاری
رویداد۲۴ بر اساس بررسی‌های دقیقی که موسسه مدیریت تامین آمریکا انجام داد، تولیدکنندگان آمریکایی همچنان با افزایش نرم تقاضا و صادرات ضعیف دست و پنجه نرم می‌کنند و به نوعی از مصیبت جنگ تجاری رنج می‌برند.

طبق گزارش موسسه مدیریت تامین، در حالی شاخص تولید آمریکا در ماه اکتبر به ۴۸.۳ درصد رسید که نسبت به ۴۷.۵ درصد، آمار حداقل ۱۰ سال گذشته، افزایش داشته است، اما این نرخ برای سومین ماه متوالی روند کاهشی داشته است و آخرین بار در سال ۲۰۱۵، در جریان کاهش قیمت نفت، این اتفاق افتاد.
 
کاهش شاخص تولید در آمریکا برای سومین ماه متوالی/ تولید کنندگان آمریکایی و مصیبت جنگ تجاری
این در حالی است که به گفته براتاش، “اقتصاددانان «مارکت‌واچ» این شاخص را به طور کلی ۴۹ درصد پیش بینی کرده بودند. ” در واقع، شاخص تولید بیش از ۵۰ درصد نشانه رشد کسب و کار و شاخص کمتر از ۵۰ درصد وخامت اوضاع تولید را نشان می‌دهد.

براتاش ادامه داد: “در حالی که شاخص اندازه‌گیری سفارش‌های جدید و اشتغال تا حدی افزایش یافته، اما آمار‌ها هنوز نتوانسته‌اند از مرز ۵۰ درصد عبور کنند. میزان صادرات نیز برای نخستین بار در طی چهار ماه به سختی مثبت شده است.”
 

بیشتر بخوانید:
 
 


مطالعه موسسه مدیریت تامین نشان داد که میزان تولیدات در کشور آمریکا کاهش یافته است و از ۱۸ صنعت تولیدی، تنها پنج مورد افزایش رشد داشتند.

مدیر اجرایی یک شرکت تولید کننده محصولات کاغذی گفت: “فشار هزینه‌ها مشکل اصلی تجارت ما است. ” و مدیر اجرایی یک شرکت تولید کننده مواد غذایی نیز گفت: “اقتصاد نیز حتی کاهش رشد را تا حدی نشان می‌دهد. مشکلات پیشین تجارت، تعرفه‌ها و عدم قطعیت در نرخ ارز فضا را چالشی کرده است. ”

تیموتی فیور، مدیر این نظرسنجی، در گفت‌وگوی خود با «مارکت‌واچ» خاطرنشان کرد: “احساس کلی بیش از اینکه خوشبینانه باشد، محتاطانه است. ”

تولیدکنندگان آمریکایی شرایط سخت جنگ تجاری آمریکا با چین را متحمل شده‌اند. تنش میان دو اقتصاد بزرگ جهان، زنجیره‌های ارزش جهانی را مختل کرده و به کاهش گسترده رشد جهانی منجر شده است.

با این حال، تولید کنندگان این کشور هنوز به مرحله‌ای نرسیده‌اند که مجبور به کاهش تولید یا اخراج کارگران خود شوند. میزان فروش در این کشور هنوز در سطح بالایی قرار دارد و بانک فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش داده است.

باراتاش همچنین نوشت: “علاوه بر این، اقتصاد آمریکا در تلاش است تا دیگر مانند گذشته به تولید وابسته نباشد. بخش بزرگ‌تر خدمات با سرعت متوسط در حال گسترش است و مصرف کنندگان نیز با هزینه‌های بیش از میزان کافی سعی دارند اقتصاد این کشور را دور از رکود نگه دارند. ”

علی رغم وعده‌های ترامپ برای تقویت صنعت، تولیدات این کشور اکنون به طور رسمی در رکود به سر می‌برد. حتی اگر این کشور بتواند از رکود سال آینده جان سالم به در ببرد، روند رکود در تولید می‌تواند به آینده سیاسی ترامپ آسیب بزند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان